Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
skm na jutro
Autor Wiadomość
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Pią Lis 03, 2006 9:52 pm   skm na jutro

co Wy na taki wygląd skm-ek ?fakt ,że te pojazdy wymagają sporego dopasowania ,ale po wielu latach eksploatacji "kible"można odsprzedać"krawaciarzom"... :hmmm:
zdjęcia z http://www.railfaneurope.net

485[143cs]log.JPG
Plik ściągnięto 12601 raz(y) 52,24 KB

485[078cs]log.JPG
Plik ściągnięto 12601 raz(y) 61,92 KB

485[063cs]log.JPG
Plik ściągnięto 12601 raz(y) 54,23 KB

_________________

 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Sob Lis 04, 2006 5:26 pm   Re: skm na jutro

turecki napisał/a:
co Wy na taki wygląd skm-ek ?fakt ,że te pojazdy wymagają sporego dopasowania ,

Proponujesz powrót do napiecia 800 V i odizolowanie torowiska SKM od pozostałych torów, czy wbudowanie to tych wagonów kompletnej aparatury i silników na 3000 V?
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Sob Lis 04, 2006 8:57 pm   

Trzeba by jeszcze przebudować cały system zasilania pomiędzy Gdańskiem a Wejherowem, bo ciągnie to to z trzeciej szyny. (Przepraszam jeśli coś pomyliłem, ja profan w tych sprawach jestem ale tej pantomimy czy pantografu to nie widzę :mrgreen: ).
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Sob Lis 04, 2006 9:24 pm   

nie ja proponuję tylko skm się zastanawia...ale coraz pilniej.A to,że kiedyś nie wyszła zmiana napięcia na 3kv tylko w porywach na 1,5kv to nie znaczy,że obecnie jest to niewykonalne... :hmmm:
_________________

 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Nie Lis 05, 2006 5:43 pm   

turecki napisał/a:
nie ja proponuję tylko skm się zastanawia...ale coraz pilniej.A to,że kiedyś nie wyszła zmiana napięcia na 3kv tylko w porywach na 1,5kv to nie znaczy,że obecnie jest to niewykonalne... :hmmm:


Wykonalne to jest wszystko, tylko jaki jest sens tworzenia dwóch systemów zasilania na kolejach u nas? Nie zapominajmy, ze oddzielne torowisko dla SKM jest tylko miedzy Gdańskiem Głównym i Gdynią Cisową. Podobny system (dwie oddzielne sieci o dówch różnych napieciach) juz mielismy miedzy 1969 i 1976 rokiem i jak widac juz po 7 latach zrezygnowano z takiego podziału - to było powazne utrudnienie techniczne no i praktyczne, pociagi nie mogą korzystac awaryjnie z równoległych torów. Trójmiasto to nie Berlin, gdzie sieć kolejowa jest gęsta urozmaicona, gdzie linie S-Bahn często funkcjonuja całkiem samocdzielnie i nie krzyzuja się w jednym poziomie z siecią "normalnej" kolei.

Chyba, że w grę wchodzi modyfikacja taboru dostosowująca go do PeKaPowskiego napiecia 3000 V - ale domyślam się, ze to dość kosztowna zabawa.... Zważywszy jednak, ze taboru aglomeracyjnego na 3000 V nikt w Europie nie buduje - byc może byłoby to opłacalne. Miałoby to tez swój smaczek - wszak już drugi raz tabor berlińskiej S-Bahn trafiłby do gdańskiej SKM.

PS.: Problem trzeciej szyny rozwiazano ponad pół wieku temu, montujac pantografy na dachach zamiast odbieraków przy wózkach - przypuszczalnie teraz też dałoby radę....
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Nie Lis 05, 2006 7:50 pm   

Cytat:
PS.: Problem trzeciej szyny rozwiazano ponad pół wieku temu, montujac pantografy na dachach zamiast odbieraków przy wózkach - przypuszczalnie teraz też dałoby radę....

Ja tylko tak, bo ja nie za bardzo kumaty jestem w te klocki :mrgreen:
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Nie Lis 05, 2006 8:20 pm   

chodzi właśnie o zastosowanie innej aparatury[3kv]i pantografów oraz częściową modernizację-np przejścia międzysegmentowe-bo to typowy ćwierćpociąg
_________________

 
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Nie Lis 05, 2006 10:03 pm   

dla zainteresowanych germanofilów http://forum.bahninfo.de/read.php?9,124863,page=1
_________________

 
Monter 


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 54
Wysłany: Pon Lis 06, 2006 3:45 am   

Brzydkie - poza tym niepraktyczne - za dużo drzwi, za mało miejsc siedzących wewnątrz....
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Pon Lis 06, 2006 2:18 pm   

Monter napisał/a:
Brzydkie - poza tym niepraktyczne - za dużo drzwi, za mało miejsc siedzących wewnątrz....

Na tym wlasnie polega funkcjonalność pociągów aglomeracyjnych. Pod tym wzgledem juz te przedwojenne berlinskie składy lepiej obslugiwaly ruch na naszej SKM niz polskie EN-57 czy nawet EW-58. Fakt, ze to dwuwagonowe zestawy zwane ćwierc pociagamia, też byłby korzystny: mozna z nich zestawiać pociągi dwu- cztero - sześcio - albo osmiowagonowe, zaleznie od potrrzeb i natężenia ruchu.
 
Zdzislaw 


Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 532
Wysłany: Pon Lis 06, 2006 7:11 pm   

Nie do konca rozrózniam ćwierć- pół- czy trzyczwarte pociągi, ale gdzieś z zakamarku mojej osobistej pamięci "tlucze" sie wspomnienie (być może bardzij sentymentalne niż racjonalne), że dawne wagoniki Kolejki (te berlińskie) jakoś mieściły więcej pasażerów, niźli późniejsze EN czy EW. Chyba, że....... w tamtych czasach Kolejką jeździło po prostu więcej ludzi...... :hmmm:
_________________
Pozdrawiam Zdzisław

Vivere est cogitare
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Pon Lis 06, 2006 9:19 pm   

Zdzislaw napisał/a:
Nie do konca rozrózniam ćwierć- pół- czy trzyczwarte pociągi, ale gdzieś z zakamarku mojej osobistej pamięci "tlucze" sie wspomnienie (być może bardzij sentymentalne niż racjonalne), że dawne wagoniki Kolejki (te berlińskie) jakoś mieściły więcej pasażerów, niźli późniejsze EN czy EW. Chyba, że....... w tamtych czasach Kolejką jeździło po prostu więcej ludzi...... :hmmm:

Berlińskie składy S-Bahn składaja sie od lat 20-ych XX wieku z dwuwagonowych zespołów trakcyjnych. Ponieważ najeczęstszym i "podstawowym" pociagiem S-Bahn były i sa składy 8-wagonowe - to dwuwagonowe zestawy nazwano Viertelzug (ćwierćpociąg). Technicznie rzecz biorąc taki Viertelzug moze istniec i jeździć całkiem samodzielnie, choć nie spotyka sie składów krótszych niz 4 wagony, czyli dwa "ćwierćpociągi", kazdy z nich ma tylko jedna kabinę sterowniczą.
Na gdańskiej SKM miały one oznaczenie EW90, EW91 i EW92. Zarówno tamte, jak współczesne wagony S-Bahn sa nieco krótsze od wagonów w polskich trzywagonowych zestawach EN-57 i EW-58, ale większa ilość drzwi i mniejsza ilość siedzeń wewnątrz pozwala na duzo szybszą wymiane pasazerów na przystankach (krótsze postoje!) i sprawia wrażenie wiekszej przestrzeni wewnątrz.
 
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Wto Lis 07, 2006 12:30 am   

:== :== :== a tu z dziś...dla Zoppiego

ew58-006.jpg
Plik ściągnięto 12308 raz(y) 78,11 KB

_________________

 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Wto Lis 07, 2006 12:07 pm   

turecki napisał/a:
:== :== :== a tu z dziś...dla Zoppiego

Hi hi hi EW58 w barwach.... berlinskiej S-Bahn :hihi: Też swoiste nawiązanie do tradycji :mrgreen:
 
Zdzislaw 


Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 532
Wysłany: Wto Lis 07, 2006 6:09 pm   

Zoppoter napisał/a:
Berlińskie składy S-Bahn składaja sie od lat 20-ych XX wieku z dwuwagonowych zespołów trakcyjnych.

Naprawde serdeczne dzieki za wyjasnienie. Kolacze mi si po glowie jeszcze jedno pytanie, a raczej kwestia do wyjasnienia. Pamietam bowiem ze jak zamienioano starą Kolejkę na nową, to bylo jakies zamieszanie z peronami, kórych część przebodowano. Nie jestem pewnien o co chodziło, ale chyba wiązało sie to z tym, że jakies sklady były wysokie a jakieś niskie. PO wyjasnieniaz Zoppa kojarzy mi sie to z podanymi oznaczeniami tyto EN i EW, ale nie bardzo wiem czy dobrze myslę.
W każdym razie uczyć sie warto zawsze. THX :==
_________________
Pozdrawiam Zdzisław

Vivere est cogitare
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk