Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Gdańskie statki i okręty
Autor Wiadomość
W.Danielewicz 
Valdemaras


Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 146
Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 8:11 am   

A tu poniżej taka ciekawostka statek "KOLKA" na Martwej Wiśle. W tle jeden z budynków po byłej stoczni Klawittera.

19062009 036.jpg
Plik ściągnięto 15892 raz(y) 75,4 KB

_________________
W.Danielewicz
 
Jerzy Makieła 
Jurmak

Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 188
Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 4:45 am   

W.Danielewicz napisał/a:
A tu poniżej taka ciekawostka statek "KOLKA" na Martwej Wiśle.


Jest to jedno z większych paskudztw jakie moje oczy widziały 8O
 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7733
Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 12:40 pm   

Tak sobie patrzę na te malutkie parowce, Weichselmünde/Marię, Troyl/Irenę czy Westerplatte/Janinę, i się zastanawiam, ile taka jednostka zżerała węgla przy normalnym funkcjonowaniu. Podejrzewam, że nie miały zbyt wiele miejsca na węgiel i to właśnie brak możliwości zabunkrowania (tak to się określa?) większej ilości opału sprawił, że w 1945 r. nie odpłynęły na Hel, tylko pozostały w Gdańsku.
_________________
#MuremZaPolskimMundurem
 
pawel.45 
z komódeczki

Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 781
Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 4:38 pm   

pumeks napisał/a:
... ile taka jednostka zżerała węgla przy normalnym funkcjonowaniu. Podejrzewam, że nie miały zbyt wiele miejsca na węgiel i to właśnie brak możliwości zabunkrowania (tak to się określa?) większej ilości opału sprawił, że w 1945 r. nie odpłynęły na Hel, tylko pozostały w Gdańsku.


Raczej całkowity brak opału - bo takie maszyny parowe na małych jednostkach pływających zużywały w granicach 1kg/1KM/godz przy pełnym obciążeniu ( duże były bardziej wydajne). Czyli holownik lub niewielki stateczek pasażerski z maszyną o mocy 100KM potrzebował ok 100kg węgla na godz. pracy ( to oczywiście duże uproszczenie i uogólnienie).
Pozdrawiam.
 
Jerzy Makieła 
Jurmak

Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 188
Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 8:11 pm   

pumeks napisał/a:
Podejrzewam, że nie miały zbyt wiele miejsca na węgiel i to właśnie brak możliwości zabunkrowania (tak to się określa?)


Tak się określa :D

pumeks napisał/a:
większej ilości opału sprawił, że w 1945 r. nie odpłynęły na Hel, tylko pozostały w Gdańsku.


Bez przesady, z Gdańska do Helu jest niecałe 13 mil morskich, zakładając prędkość 5 węzłów to jest niecałe trzy godziny płynięcia
 
renekk 

Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 868
Wysłany: Sro Kwi 28, 2010 9:36 pm   

Stara Motława około 1960 roku - czy można zidentyfikować statki zacumowane przy Długim Pobrzeżu? Stoją tam chyba "Irena", "Eugenia"(?), a w głębi "Swarożyc"(?).

motława.jpg
Plik ściągnięto 15723 raz(y) 46,45 KB

motława_1.jpg
Plik ściągnięto 15723 raz(y) 53,53 KB

 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7733
Wysłany: Sro Kwi 28, 2010 9:43 pm   

renekk napisał/a:
Stara Motława około 1960 roku

Raczej 1957-8 - wg moich informacji, w 1959 powinna już być gotowa wieża Domu Towarzystwa Przyrodniczego i zaczynała się odbudowa Bramy Mariackiej.
_________________
#MuremZaPolskimMundurem
 
W.Danielewicz 
Valdemaras


Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 146
Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 6:40 am   

Tak rzeczywiście na pierwszym planie stoi "IRENA" obok "EUGENIA" dalej "GRAŻYNA" i pogłębiarka "NOWA DRAGA".
_________________
W.Danielewicz
 
W.Danielewicz 
Valdemaras


Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 146
Wysłany: Sob Maj 01, 2010 7:58 am   

Jeżeli chodzi o statki jak IRENA, MARIA to według dokumentacji zabierały one ca 1.5 t paliwa czyli węgla. A zużycie przy pełnej mocy maszyny parowej wynosiło ok. 65 kg/h. czyli przy pełnej prędkości mogły one nie przerwanie pływać prawie dobę a przy ekonomicznej ok 36 godz. Dlaczego nie odpłynęły na Hel, myślę że były potrzebne w komunikacji portowej i za pewnie miały odpłynąć w ostatniej chwili. Nie uległy też samozatopieniu lecz nastąpiło to w wyniku ostrzału artylerii lub odłamków bomb co można wnioskować z opisu uszkodzeń.
_________________
W.Danielewicz
 
W.Danielewicz 
Valdemaras


Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 146
Wysłany: Nie Maj 02, 2010 12:13 pm   

Poniżej zdjęcie statku zbudowanego w 1907 roku w gdańskiej stoczni J.W. Klawitter "VICTORIA" podczas prób w Gdańsku.

Wictoria2.jpg
Plik ściągnięto 15564 raz(y) 60,62 KB

_________________
W.Danielewicz
 
W.Danielewicz 
Valdemaras


Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 146
Wysłany: Nie Maj 02, 2010 2:24 pm   

Poszukuje zdjęć statku KRANTOR, który kursował w miejscu gdzie dziś kursuje prom MOTŁAWA do CMM

Krantor.jpg
Plik ściągnięto 15556 raz(y) 63,65 KB

_________________
W.Danielewicz
 
W.Danielewicz 
Valdemaras


Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 146
Wysłany: Pon Maj 03, 2010 12:36 pm   

Próba rekonstrukcji statku KRANTORFAHRE ok 1935 i potem już jako NATALIA w 1947 r.

Natalia2col-Modelcopy.jpg
Plik ściągnięto 15514 raz(y) 34,78 KB

_________________
W.Danielewicz
 
aborygen1 
Aborygen1


Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 43
Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 9:08 pm   S.M.S. Danzig (19005)

Znalazlem to zdjecie dzisiaj na necie. Ponizej link do zdjecia o duzeeeej rodzielczosci:
http://static.myvimu.com/photo/31/6131.jpg

ZZ-006998.jpg
The SMS Danzig was a light cruiser of the Kaiserliche Marine. She was the last ship of the Bremen class.
Plik ściągnięto 14763 raz(y) 34,36 KB

 
aborygen1 
Aborygen1


Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 43
Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 4:44 pm   Gdansk, Motlawa 1915

bezimienne, przynajmniej dla mnie jednostki

zzz-000000621.jpg
Danzig 1915
Plik ściągnięto 14668 raz(y) 45,33 KB

 
aborygen1 
Aborygen1


Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 43
Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 5:16 pm   Gdansk, Motlawa 1939

To zdjecie znalazlem przed chwila na necie

zzz-000000628.jpg
Danzig 1939
Plik ściągnięto 14661 raz(y) 44,84 KB

zzz-000000629.jpg
Powiekszenie poprzedniego zdjecia
Plik ściągnięto 14661 raz(y) 44,42 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk