Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Kolej na Żuławach
Autor Wiadomość
Dostojny Wieśniak 


Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 3906
Wysłany: Pią Paź 01, 2010 3:33 pm   

Pewnie, że nie. Ale istnieją jeszcze fundusze unijne. :wink:
_________________
Poldergeist
 
2xM 


Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 229
Wysłany: Pią Paź 01, 2010 4:54 pm   

Do tego, co napisał Feyg, dodam jeszcze brak wielu elementów, w tym przede wszystkim wózków jezdnych, które wraz z układem hamulcowym są najbardziej złożonym elementem całego pojazdu. Dodatkowo całkowita wymiana okładzin ścian, podłóg i sufitu, nowe ławki (oryginalnych zapewne właściciel się pozbył), instalacje i kilka innych rzeczy...
Niestety wygląda to trochę tak, jakby znaleźć na złomowisku przeżartą przez rdzę karoserię od Syrenki - bez silnika, skrzyni biegów, zawieszenia, ze zniszczonym i zdekompletowanym wnętrzem. Oczywiście da się zrobić z tego prawdziwe cacko, ale koszt byłby ogromny...

Obawiam się, że wagon w takim stanie mógłby posłużyć co najwyżej jako "dawca" elementów przy odbudowie innego, lepiej zachowanego egzemplarza :II .

@ Fundusze unijne
Jak na razie, na wielu kolejkach jest problem z dogadaniem się na linii PKP - Samorząd - Organizacje społeczne, a bez tego nie ma mowy o stworzeniu i przeprowadzeniu jakiegokolwiek projektu. Dodatkowym problemem są nieuregulowane sprawy własnościowe. Są oczywiście wyjątki, jak choćby pokrewna Żuławce kolejka w Gryficach (z odcinkiem nadmorskim z Rewala do Pogorzelicy).
http://www.rewal.pl/index...alnosci&id=1276

Ostatnio gorącym tematem jest próba odbudowy kolejki w Miliczu (na północ od Wrocławia). Na razie będzie to jedynie w formie ścieżki rowerowej z motywem kolejowym i ekspozycją taboru. W perspektywie planuje się jednak odtworzenie odcinka toru i prowadzenie ruchu turystycznego.

Kilka innych kolejek również się rozwija (jak choćby bieszczadzka), większość jednak z trudem wiąże koniec z końcem, głównie dzięki zaangażowaniu wolontariuszy.
Co jakiś czas pojawiają się różne pomysły i projekty, jednak większość rozbija się o wkład własny.
_________________

 
Dostojny Wieśniak 


Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 3906
Wysłany: Pią Paź 01, 2010 7:32 pm   

No dobra, wkład własny jest tu największym, jak rozumiem, problemem. A o jakich kwotach mówimy? Setki tysięcy to może być czterysta albo dziewięćset tysięcy. Albo jeszcze więcej.
_________________
Poldergeist
 
Aartin 

Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 107
Wysłany: Pią Paź 01, 2010 7:49 pm   

U mnie na podwórku stoi wagon, chyba jeszcze przedwojenny. Teraz jest za ciemno na zdjęcia, ale jutro pod wieczór jakieś tu wrzucę. Ogólnie stoi ich trochę po gospodarstwach, na samym Żelichowie jest z 5 czy 6.
_________________
PFE
 
feyg 


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1166
Wysłany: Pią Paź 01, 2010 10:12 pm   

Dostojny Wieśniak napisał/a:
No dobra, wkład własny jest tu największym, jak rozumiem, problemem. A o jakich kwotach mówimy? Setki tysięcy to może być czterysta albo dziewięćset tysięcy. Albo jeszcze więcej.

Jakby co, to w NDG do wyremontowania jest wrak wagonu 1Aw którego właścicielem jest starostwo.
_________________
Pozdrowienia z Małego Kacka
 
2xM 


Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 229
Wysłany: Pią Paź 01, 2010 10:18 pm   

Powiem szczerze, że ciężko mi szacować koszt tego typu rekonstrukcji. W przypadku wagonów 3Aw istnieje jednak dość ciekawa alternatywa... Być może zamiast wyciągać skorupy z krzaków i dorabiać od nowa elementy, należałoby wysłać szpiegów na wschód. Były to bowiem wagony przeznaczone głównie na eksport i na 75 sztuk dostarczonych dla PKP, ok. 760 (sic!) trafiło do ZSRR. Część z nich do dzisiaj pracuje w regularnym ruchu, część na tzw. kolejkach pionierskich, sporo odstawiono. Powinno być w czym wybierać. Poza drobnymi detalami nie różniły się one konstrukcją od tych jeżdżących w Polsce. Oczywiście transport wyszedłby nieco drożej, ale skoro dziś opłaca się nawet wozić piaskowiec z Chin... :roll:

A propos 3Aw (którego nie ma a właśnie na taką okazję by się przydał) i Kolejki Żuławskiej. Aż dziwne, że nikt nie wspomniał:

Jesień na Żuławach - 23 października 2010
_________________

 
Dostojny Wieśniak 


Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 3906
Wysłany: Sob Paź 02, 2010 12:28 am   

Marszałkowscy urzędnicy trochę inaczej definiują termin liberalizm. Ze wschodu można ściągnąć wszystko ale zawsze trzeba płacić rachunki na które faktury nie wystawiają. Takiego projektu liberalne władze województwa nie kupią. :wink:
_________________
Poldergeist
 
2xM 


Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 229
Wysłany: Sob Paź 02, 2010 1:05 am   

Bez przesady. Za gaz jakoś faktury nam wystawiają :hihi: . Myślę, że dałoby się sprawę załatwić całkiem oficjalnie legalnie i w białych rękawiczkach...

... a jeśli nie, to tradycję obchodzenia różnych barier administracyjnych mamy w Narodzie nadal żywą :hihi: . Pozostając w klimatach wąskotorowych i żuławskich:
Cytat:
Wagony motorowe typu Mw63 były budowane w latach 1963-1970 w warsztatach Żuławskich Kolei Dojazdowych w Lisewie. Ze względu na prostsze procedury dopuszczenia do ruchu oficjalnie były to jedynie przebudowane wagony osobowe.
W rzeczywistości większość z nich powstała w Lisewie od zera.

Uproszczona dokumentacja powykonawcza nie była zgodna dla całej serii, zaś każdy wagon różnił się od pozostałych. W ten sposób w jednej serii znalazły się wagony jedno oraz dwukierunkowe, z różnym układem drzwi wejściowych i o różnych rozwiązaniach układu napędowego, pneumatycznego i elektrycznego.


Źródło: http://kolejrogowska.pl/?page_id=292

Zresztą, Marszałek nie będzie ściągał taboru i go remontował. On zamawia, firma dostarcza i wystawia fakturę. Oczywiście wszystko zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych i wszelkimi unijnymi szykanami, znaczy się procedurami. Firma zaś, jak będzie trzeba, to sobie poradzi. W razie czego "wyciągnie" taką skorupę z krzaków jako dawcę tożsamości... Wszak Urząd Transportu Kolejowego też może krzywo patrzeć na "ruski złom" zalewający nasze rodzime tory.
Polak potrafi (o ile mu się akurat chce...)

Oczywiście to wszystko tak trochę :wink: . Wszak ja tylko teoretyk.
_________________

 
Aartin 

Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 107
Wysłany: Nie Paź 03, 2010 5:07 pm   

Oto obiecane fotki.



_________________
PFE
 
2xM 


Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 229
Wysłany: Nie Paź 03, 2010 7:20 pm   

Najwyraźniej Dostojny kręcił się już kiedyś w Twojej okolicy:
http://forum.dawnygdansk....r=asc&start=150
:hihi:

Stronę dalej jest też wyjaśnione, co to za wagon (bardzo ciekawy, historyczny i żuławski).

Jeśli mógłbyś podesłać więcej zdjęć (może z wnętrza), byłoby super.
_________________

 
Dostojny Wieśniak 


Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 3906
Wysłany: Pon Paź 04, 2010 12:46 am   

Jeżeli to ten sam wagon, to jest z kim gadać o przejęciu go przez operatora kolejki. :wink:
_________________
Poldergeist
 
2xM 


Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 229
Wysłany: Pon Paź 04, 2010 11:45 pm   

Nadrabiając zaległości:
Zdjęcia sprzed ponad miesiąca (29 sierpnia), czyli krótkie spotkanie z Wilusiem oraz przejazd wzdłuż nieczynnego i częściowo nieistniejącego odcinka Nowy Dwór - Lisewo (konkretnie Lubieszewo - Lichnówki):
http://picasaweb.google.p...feat=directlink

W najbliższym czasie postaram się również dorzucić co nieco do wątku "Wąskotorówką do Krynicy Morskiej" (wszak trochę złomu znowu udało się odnaleźć). Najpierw jednak muszę to wszystko jako tako ogarnąć... :roll:
_________________

 
Dostojny Wieśniak 


Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 3906
Wysłany: Sob Paź 23, 2010 6:14 pm   

Kolejarska impreza. :arrow: Kolejka żuławska 23.10 2010 - filmik

10.10.23 028a.jpg
Plik ściągnięto 25175 raz(y) 31,8 KB

_________________
Poldergeist
 
feyg 


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1166
Wysłany: Nie Paź 24, 2010 9:06 am   

To ja może parę zdjęć pokażę. Mogę? :wink:

NDG wiadukt.jpg
Plik ściągnięto 25119 raz(y) 40,35 KB

Przejazd.jpg
Plik ściągnięto 25119 raz(y) 65,69 KB

Rybina fotostop.jpg
Plik ściągnięto 25119 raz(y) 66,85 KB

Rybina flaga.jpg
Plik ściągnięto 25119 raz(y) 76,79 KB

_________________
Pozdrowienia z Małego Kacka
 
danziger 
Korytarzanin


Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 4638
Wysłany: Nie Paź 24, 2010 1:44 pm   

NDG wiadukt.jpg - kapitalne zdjęcie!
Zresztą wszystkie fajne, ciuchcia jest niezmiernie fotogeniczna :mrgreen:
_________________
da, da, da...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk