Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Gdańsk a kwestia rowerowa
Autor Wiadomość
Corzano 
bi-cyklista
z Północy


Dołączył: 18 Lis 2004
Posty: 4571
Wysłany: Sob Lip 01, 2006 5:02 pm   

Pomysł dla mieszkańców Południa ma też Roger Jackowski. :hihi:
_________________
 
seestrasse 
Zesztrasia z Szafy


Dołączyła: 13 Kwi 2004
Posty: 6586
Wysłany: Sob Lip 01, 2006 11:14 pm   

zwłaszcza dla: kobiet w ciąży, osób z wózkami dziecięcymi, inwalidów, ludzi w podeszłym wieku... :mrgreen:
 
danziger 
Korytarzanin


Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 4638
Wysłany: Nie Lip 02, 2006 12:01 am   

seestrasse napisał/a:
zwłaszcza dla: kobiet w ciąży, osób z wózkami dziecięcymi, inwalidów, ludzi w podeszłym wieku... :mrgreen:

Ale takie osoby rzadko jeżdżą rowerami :%
_________________
da, da, da...
 
 
seestrasse 
Zesztrasia z Szafy


Dołączyła: 13 Kwi 2004
Posty: 6586
Wysłany: Nie Lip 02, 2006 12:40 am   

a właśnie! :==
 
danziger 
Korytarzanin


Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 4638
Wysłany: Nie Lip 02, 2006 12:44 am   

seestrasse napisał/a:
a właśnie! :==

No to dalej mogą korzystać z innych środków komunikacji. Ale chodzi o to, żeby w pełni (powiedzmy) zdrowi i sprawni chętniej na rowerkach jeździli.
Im więcej udogodnień dla rowerzystów tym lepiej. Ja jestem za, choć uważam projekt za nierealny, przynajmniej w tej chwili...
_________________
da, da, da...
 
 
seestrasse 
Zesztrasia z Szafy


Dołączyła: 13 Kwi 2004
Posty: 6586
Wysłany: Nie Lip 02, 2006 12:57 am   

absolutnie nie jestem przeciwna budowie tras rowerowych.
ale maniactwo prowadzi do przesady. moje powyższe teksty wynikają ze znajomości poglądów paru kolegów-rowerzystów i ich wypowiedzi typu "a po co budujom ten tramwaj na Chełm, ja bym ścieżke rowerowom zrobił" oraz "zrobić ścieżkę rowerową na trasie dawnej kolejki do Kiełpinka".
:pukpuk:
 
danziger 
Korytarzanin


Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 4638
Wysłany: Nie Lip 02, 2006 1:05 am   

seestrasse napisał/a:
"zrobić ścieżkę rowerową na trasie dawnej kolejki do Kiełpinka".
:pukpuk:

Oooo! to musi wnerwiać przedstawicielkę lobby szynowego :hihi:
_________________
da, da, da...
 
 
seestrasse 
Zesztrasia z Szafy


Dołączyła: 13 Kwi 2004
Posty: 6586
Wysłany: Nie Lip 02, 2006 1:40 am   

a żebyś wiedział, że wnerwia. to jest po prostu głupie...
 
villaoliva 
Olivaer


Dołączył: 23 Wrz 2004
Posty: 3300
Wysłany: Nie Lip 02, 2006 2:03 am   

Pamiętacie takie foteliki z tramwajów?

Obecnie robią "karierę" na dworcu w Gdyni :hihi:

fotelik1.JPG
Plik ściągnięto 12279 raz(y) 36,13 KB

foteliki.JPG
Plik ściągnięto 12279 raz(y) 25,27 KB

_________________
Ponury Zwracacz Uwagi na Wykraczających Poza Ramy


www.staraoliwa.pl
 
Corzano 
bi-cyklista
z Północy


Dołączył: 18 Lis 2004
Posty: 4571
Wysłany: Nie Lip 02, 2006 7:15 am   

seestrasse napisał/a:
ale maniactwo prowadzi do przesady. moje powyższe teksty wynikają ze znajomości poglądów paru kolegów-rowerzystów

Nie zaważyłem ich wypowiedzi w tym wątku. Czy Ci koledzy kogoś reprezentują?

seestrasse napisał/a:
"zrobić ścieżkę rowerową na trasie dawnej kolejki do Kiełpinka". [...]
a żebyś wiedział, że wnerwia. to jest po prostu głupie...

Dlaczego to jest głupie?
_________________
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Nie Lip 02, 2006 10:28 am   

Corzano napisał/a:
seestrasse napisał/a:
"zrobić ścieżkę rowerową na trasie dawnej kolejki do Kiełpinka". [...]
a żebyś wiedział, że wnerwia. to jest po prostu głupie...

Dlaczego to jest głupie?


Ponieważ nasypy, wiadukty albo nawet same przyczółki wiaduktów mają parametry wytrzymałościowe odpowiednie dla kilkusettonowych pociągów. A jesli juz nie mają, to stosunkowo niewielkim kosztem mogłyby je ponownie mieć. I do tego powinno sie je wykorzystać - do odbudowy kolei, która byłaby w stanie odciążyc zatłoczone ulice.

Jeszcze głupsza jest fizyczna likwidacja wciąż istniejących linii kolejowych i tworzenie w ich miejscu scieżek rowerowych. Przy okazji powodzi w 2001 roku, albo ubiegłorocznego uszkodzenia wiaduktu na Zaspie ruch kolejowy zamarł, bo pociągi towarowe lub dalekobieżne nie miały jak objechać Gdańska. A jeszcze kilkanaście lat temu takie objazdy w krytycznych momentach były mozliwe i były stosowane. Bo mozna było z Gdyni puścic pociąg przez Somonina-Straszyn do Pruszcza, albo przez Koscierzynę do Pszczółek. Teraz juz nie można, a pomysły na kolejne turystyczne ściezki rowerowe na kolejowych nasypach wzbudzaja powszechny aplauz.

Ścieżke rowerową to można zrobić praktycznie wszędzie niewielkim kosztem. Zeby zbudowac, lub odbudowac kolej to juz trzeba starannie przygotować grunt. A skoro ten grunt jest przygotowany niemal sto lat temu i przynajmniej teoretycznie dałoby sie z tego skorzystać - to lepiej poczekac.


Tu chodzi o problemy komunikacyjne a nie o rekreacyjne wycieczki - a tylko takim celom mogłaby posłuzyc ścieżka rowerowa, która tylko w niektórych miejscach zbliża sie do osiedli ludzkich. A nawet, gdyby taka ścieżka miała słuzyc komunikacji, to skorzysta z niej znikoma część osób, które mogłyby korzystać z kolei. Zwłaszcza zimą.
 
Corzano 
bi-cyklista
z Północy


Dołączył: 18 Lis 2004
Posty: 4571
Wysłany: Nie Lip 02, 2006 11:18 am   

A jak ta linia jest wykorzystywana teraz i jakie najbliższe plany na jej wykorzystanie? Czy obecnie spełnia techniczne wymogi do podróży koleją? Pytam o to, bo jeśli trasa nie nadaje się do podróży kolejowych i nie ma planów na jej reaktywację, to warto przystosować ją przynajmniej dla ludzi chcących aktywnie pozwiedzać okolicę.
_________________
 
seestrasse 
Zesztrasia z Szafy


Dołączyła: 13 Kwi 2004
Posty: 6586
Wysłany: Nie Lip 02, 2006 11:51 am   

Corzano napisał/a:
seestrasse napisał/a:
ale maniactwo prowadzi do przesady. moje powyższe teksty wynikają ze znajomości poglądów paru kolegów-rowerzystów

Nie zaważyłem ich wypowiedzi w tym wątku. Czy ci koledzy kogoś reprezentują?

reprezentują po prostu krótkowzrocznych, przepraszam za określenie, egoistów.
i nie ma w tym momencie żadnego znaczenia, że są oni rowerzystami.

Cytat:
Czy obecnie spełnia techniczne wymogi do podróży koleją?

spełnia. możnaby puścić po niej szybki tramwaj, albo odnogę SKM.
 
Corzano 
bi-cyklista
z Północy


Dołączył: 18 Lis 2004
Posty: 4571
Wysłany: Nie Lip 02, 2006 1:56 pm   

seestrasse napisał/a:
Cytat:
Czy obecnie spełnia techniczne wymogi do podróży koleją?

spełnia. możnaby puścić po niej szybki tramwaj, albo odnogę SKM.

Są takie plany? Jeśli nie, to co złego w marzeniu o regionalnej ścieżce rowerowej na tym miejscu?
_________________
 
seestrasse 
Zesztrasia z Szafy


Dołączyła: 13 Kwi 2004
Posty: 6586
Wysłany: Nie Lip 02, 2006 2:03 pm   

tak, są takie plany. od lat. tylko potrzeba zaangażowania Bardzo Ważnych Osób i kasy (np. z Niunii Europejskiej), aby je zrealizować.
w ogóle historia reaktywowania kolei "kiełpińskiej" przypomina mi zabawę z A1: "tak, jasne, jest bardzo potrzebna" - ale sprawa się ślimaczy.
a w marzeniach rzeczywiście nie ma niczego złego :hihi:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk