Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Lotnisko wojskowe, Przymorze i tory kolejowe
Autor Wiadomość
gringoi 
ciekawski

Dołączył: 04 Maj 2004
Posty: 17
Wysłany: Pon Gru 19, 2005 6:44 pm   

przy 14 przy gorce byl bunkier,a to u swiniopasa to faktycznie dziwny twor ,jak tam jeszcze byl to mial miski z helmow niemieckich.w tych rowach rzeczywiscie bylo duzo roznosci.tak samo na terenie przedszkola w okolicach bajana.bunkier tez byl nad bajorkiem ale go jakis dzalkowicz przysypal.ciekawy jestem tylko w ktorym dokladnie miejscu staly hangary te ktore byly przy japie.pamietam jeszcze jak przy zjezdzie z mostu staly jeszcze budynki z bylego lotniska.
 
 
stumar 
lorbas

Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 299
Wysłany: Wto Sty 17, 2006 10:17 am   

W grudniowym (nr 5) Biuletynie Informacyjnym Spółdzielni Mieszkaniowej "Rozstaje" ukazał się artykuł p. Macieja Bukowskiego "Sekrety gdańskiego lotniska".

Wydanie elektroniczne tutaj.
 
rispetto 


Dołączył: 11 Sty 2004
Posty: 1585
Wysłany: Wto Sty 17, 2006 10:38 am   

stumar napisał/a:
W grudniowym (nr 5) Biuletynie Informacyjnym Spółdzielni Mieszkaniowej "Rozstaje" ukazał się artykuł p. Macieja Bukowskiego "Sekrety gdańskiego lotniska".

Wydanie elektroniczne tutaj.

A dokładniej tutaj :)
_________________
...........................................
Pomóż Hanusi jeśli możesz
http://dzieciom.pl/5002
...........................................
 
stumar 
lorbas

Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 299
Wysłany: Wto Sty 17, 2006 10:56 am   

:oops: framuga jestem...
 
misza 


Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 66
Wysłany: Nie Sty 29, 2006 11:23 pm   

Witam wszystkich :) Nawiązując do tematu zbiorników paliwa i ogólnie rejonu ulic Dywizjonu i Skarżyńskiego to na przeciwko bloku Dywizjonu o numerze 3 przy altance mietnikowej na trawniku ( od strony klatek schodowych ) jeszcze w zeszłym roku wystawały pordzewiałe rury, jest to chyba odpowietrzenie podziemnych zbiorników, bo jak wrzuciło sie tam wiekszy kamień to po pewnym czsie rozlegało sie wielkie pluum , które potęgowane było przez echo. Jutro jak bede jechał na stare śmieci to zobacze czy one jeszcze sa, bo moze zbieracze surowców wtórnych juz je zawieźli do punktu skupu na Kosciuszki.
 
 
Martino 


Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 490
Wysłany: Sob Mar 14, 2009 8:38 pm   

Sabaoth napisał/a:
No to już bardzo blisko, ja mieszkałem pod 44 c. Jaki ten świat jest mały.


Na Kołobrzeskiej 44 C miałem bardzo fajną koleżankę! To były już początkowe lata 90-te.
 
lupi 

Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 129
Wysłany: Sro Maj 20, 2009 12:11 am   Re: Coś na temat

Makabunda napisał/a:
Ja skojarzyłem dwa fakty. Na mapie Mikołaja z 1940 jest coś zaznaczone w rejonie Schwarzhofu. Czy jest to jakieś torowisko? Nie wiem. To domniemane torowisko zaznaczyłem kolorem na wycinku mapki.
Załączam też zdjęcie-dowód na istnienie podkładów wykopanych w okolicy domniemanego torowiska.
Niniejszym włączam się w "dochodzenie".


Pamiętam te tory wąskotorówki które wychodziły poza linię zielonej drogi także gdzieś niedaleko ul Dąbrowszczaków. Sądzę, że wiele osób młodszych będzie kojarzyć tylko z tymi torowiskami prefabrykatów i budowniczych Przymorza i Zaspy.
_________________
........
 
NoGodsNoMasters 
Langgarten


Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 58
Wysłany: Czw Lip 09, 2009 1:13 pm   

Wracając do pytania z początku tego tematu. Zdjęcie idealnie przedstawia stan lotniska po wyzwoleniu 30 III 1945 otóź według tajnego porozumienia między ZSRR a rządem polskim 26 III 1945 r. armia radziecka przejmowała wszystkie zakłady przemysłowe na tzw. Ziemiach Odzyskanych, dokonując grabieży i wywozu wiekszości mienia poniemieckiego. Oczywiście wywóz przedmiotów i elementów o różnych gabarytach zapewniała infrastruktura komunikacyjna t.j przede wszystkim kolej, transport samochodowy ale również lotnictwo.
Gdańskie lotnisko we Wrzeszczu/Zaspie również zostało przejęte zaraz po zdobyciu Gdańska przez krasnoarmieńców i przekazane pod zarząd polski dopiero w lipcu 1945 roku.
 
wooold 

Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 15
Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 6:34 pm   wąski tor

Takie małe pytanie do specjalistów od torów---za opustoszałym składem opałowym na ul.Kościuszki pozostawiono zabetonowane kilkanaście metrów wąskich torów z jakimś niekompletnym elementem zwrotnicy -----jakie może byc pochodzenie i przeznaczenie ?

tor 2.JPG
Plik ściągnięto 16693 raz(y) 54,03 KB

tor 1.JPG
Plik ściągnięto 16693 raz(y) 69,1 KB

 
Ponury2 


Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 781
Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 7:14 pm   

Może takie samo jak to:

http://www.rzygacz.webd.p...=11,172,0,0,1,0

http://www.rzygacz.webd.p...=11,173,0,0,1,0
_________________
"Ci, którzy się boją, umierają codziennie. Ci, którzy się nie boją, umierają tylko raz."

Giovanni Falcone (1939-1992), włoski sędzia śledczy, poległy w walce z mafią.
 
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 7:19 pm   

Tam był kiedyś tartak i składowisko drewna. Pnie przewożono takimi małymi wagonikami. W dawnych czasach przekradaliśmy sie przez dziurę w murze na teren tartaku i jeździliśmy tymi wagonikami z górki do czasu aż nie trzeba było uciekać przed cieciem :hihi:
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
wooold 

Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 15
Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 8:02 pm   Dzięki za szybką i konkretną odpowiedz --pozdrawiam !!!

:)
 
Cypis 


Dołączył: 28 Gru 2005
Posty: 27
Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 9:50 pm   

Ja też jeździłem na tych wagonikach - ciekawe czy się kiedyś spotkaliśmy na takim wypadzie?

Pozdrawiam
 
 
BillyBoy 
Rockabilly man


Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 462
Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 9:01 pm   

O tej "kolejce" tartacznej była już mowa w innym miejscu Forum.
Tartak funkcjonował do ok. 1987, bardzo często pracowali tam więźniowie.
Też jeździłem tą "kolejką". Wtedy mówiło się, że "idziemy na wózki". Rzeczony cieć mieszkał w pojedynczej willi, tuż obok torów SKM. Gdy chciał nas zacząć gonić, miał śmieszny zwyczaj przyczajania się - pochylał się i przymykał jedno oko, tak jakby sądził że w ten sposób jest dla nas mniej widoczny.
Tuż obok dawnego tartaku przy Hynka jest niegdysiejsza brama, od której zaczynał się nasyp bocznicy kolejowej, którą dowożono cysternami benzynę lotniczą na potrzeby lotniska.
_________________
BillyBoy na kłopoty ma zawsze środek złoty.
 
Martino 


Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 490
Wysłany: Pią Wrz 10, 2010 7:18 pm   

Marcin napisał/a:
Oto i one. Ale mam wątpliwości czy to są te same hangary.


To nie te same hangary. Te z Twojego foto - to byłe hangary przy ul. Hynka, Te ze zdjęć przy wiadukcie (ul. braci Lewonieckich) to pierwsze hangary na lotnisku. Po wojnie była tam fabryka nart, a potem fabryka szybowców. W hangarach przy Hynka do końca swojej "świetności" był sklep meblowy
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk