Jednak tak naprawdę istotnym jest to, jak sprawujący władzę (tworzący prawo) chcą to widziec.
Albo jak bardzo chcą utrudnić życie obywatelom - a ci wtedy znajdą sposób, żeby państwo wykiwać.
Załóżmy na przykład, że opodatkowane wysoko są samochody (definiowane jako pojazdy czterokołowe) i motocykle (dwukołowce), a inne pojazdy mechaniczne mają stawkę niższą.
Produkcja pojazdów trójkołowych jest wówczas ewidentną konsekwencją takich przepisów, co nie znaczy, że zamierzoną przez ustawodawcę.
...Albo jak bardzo chcą utrudnić życie obywatelom - a ci wtedy znajdą sposób, żeby państwo wykiwać...
Takie coś już przerabialiśmy - silnej gospodarki tymi metodami nie wybudowaliśmy.
Inni mieli albo lepszą władzę, albo mniej "kiwających" obywateli - bo zaszli dalej
... Poczta Polska na nabrzeżu w Nowym Porcie (z książki Fr. Bogackiego "Poczta Polska w Gdańsku, jakość reprodukcji koszmarna)...
Moim zdaniem jest to furgon pocztowy na podwoziu samochodu Ursus A - w jego wczesnej wersji z 1928 lub 1929r. - jeszcze z półotwartą kabiną kierowcy.
Znalazłem u siebie takiego wczesnego Ursusa A w wersji dla Zakładu Oczyszczania Miasta – oczywiście to nie Gdańsk (ale jakie miasto? nie umiem powiedzieć).
Wstawiam dwie fotki opublikowane w książce "Pracownicy Poczty i Telekomunikacji w latach wojny i okupacji 1939-1945", Warszawa 1979 rok.
Ja niestety laik w tej dziedzinie - ale może się przydadzą.
1939_poczta_2.jpg
Plik ściągnięto 15261 raz(y) 73,11 KB
1939_poczta_1.jpg
Plik ściągnięto 15261 raz(y) 78,19 KB
_________________ Aleksander Humboldt: ”Jest tylko jedna Oliwa na ziemi”.
www.DawnaOliwa.pl
Zdjęcia bomba ale nie ze względu na samochody, tylko budynki
Drugiego na razie nie zidentyfikowałem, za to na pierwszym jest narożnik ul. Osiek i fragment ulicy Stare Domki.
Na fot. z ataku na Pocztę Polską widoczny jest Opel P4 w wersji prod.od 1935r. Stojącego za nim furgonu nie rozpoznaję. Na drugiej - wóz bojowy straży pożarnej na podwoziu MB Lo 2750.
W nieco prowokacyjny sposób zostałem wywołany do odpowiedzi nt. taksówek na Długim Targu.
Filejski napisał/a:
... To auto rozpozna na pewno.
Jeśli miałeś na myśli auto widoczne w całości - to Hudson Super Six Sedan-Landau. Model S z 1927r. Takie samochody produkowano przez kilka miesięcy w 1927r.
Po zakończeniu budowy I-serii modelu O wprowadzono do produkcji Model S na krżtszym podwoziu - o rozstawie osi 118,5 ". Wyprodukowano nieco ponad 11 tys. pojazdów tego modelu w różnych wersjach nadwoziowych, a od czerwca tego roku uruchomiono produkcję II-serii modelu O na podwoziu 127 i 3/8". Nadwozia na szkielecie drewnianym miały poszycie aluminiowe. Produkowała je na zamówienie Hudsona i Essexa firma Biddle & Smart. Przy okazji - uwaga do wcześniej omawianej taksówki z Targu Węglowego w wersji Coach - tamte nadwozia były całostalowe i produkowała je dla Hudsona firma Briggs, a częśc z nich Hudson dostarczał Essexowi. Essex w modelu Super Six instalował je na 110,5" podwoziu.
Ciekawostką jest cena samochodu Essex Super Six Coach w 1927r. Wynosiła ona w USA 695$, zaś Hudson Super Six Coach - również w wersji standardowej kosztował jako model O - 1285$, a model S 1175$. Może ktoś powie dlaczego tak znaczna różnica w cenach?
Na tej samej fot. widoczne są jeszcze 2 inne samochody. To Chevrolety. Widoczny z lewej w wersji 4-Door Sedan model z 1925 lub 26r. - z prawej zbyt mało widac. Oba mają już stalowe koła tarczowe, lecz dzielone jak drewniane szprychowe.
Wszystkie wersje Hudsona i Essexa model Super Six 1927r. miały fabrycznie koła drewniane-szprychowe (właściwie drewniano-stalowe) firmy Motor Wheel Corp.
I to byłoby pokrótce tyle. Pozdrawiam.
Przeglądnąłem moje skromne zbory oliwskie, ale nic prócz tej fotki z samochodami przed 1945 rokiem nie znalazłem.
Ta fotka podobno ? .... zrobiona przed Szpitalem Marynarki Wojennej w Oliwie w 1954 roku.
Niestety brak jakichkolwiek możliwości potwierdzenia.
Może samochód jest przedwojenny ?.
Nie wiem co może znaczyć ten napis ( długopisem ) z tyłu.
smw.jpg
Plik ściągnięto 15186 raz(y) 59,12 KB
smw_verte.jpg
Plik ściągnięto 15186 raz(y) 19,69 KB
_________________ Aleksander Humboldt: ”Jest tylko jedna Oliwa na ziemi”.
www.DawnaOliwa.pl
Na fot. z ataku na Pocztę Polską widoczny jest Opel P4 w wersji prod.od 1935r. Stojącego za nim furgonu nie rozpoznaję. Na drugiej - wóz bojowy straży pożarnej na podwoziu MB Lo 2750.
Dziękuję za info. Ileż to braków pod ta czupryną ..... .
_________________ Aleksander Humboldt: ”Jest tylko jedna Oliwa na ziemi”.
www.DawnaOliwa.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum