Czy na zdjęciu dworca w Nowym Dworze Gdańskim widać fragment wagonu serii 102A czy wagonu motorowego SN61? Pomożecie w identyfikacji?
Macie może jakieś informacje dotyczące obsługi trakcyjnej na linii Szymankowo - Nowy Dwór Gdański?
Na fotce w Nowym Dworze ten widoczny fragment moze byc wagonem SN61 - a co na to Autor zdjecia ? Moze pamieta co wtedy prowadzilo pociagi ? W 1984 r. planowo jezdzila Ty2 z Zajaczkowa Tcz. a wczesniej: do 1964/5 r. OKi1; potem Oi2 na przemian z Tw1; od polowy lat 70. byla to SN52, w latach 80. Ty2. Wszystkie te pojazdy stacjonowaly w Zajaczkowie Tcz. a regula byla obsluga tej trasy przez jeden z ostatnich egzemplarzy.
Właśnie znalazłem numer "Świata Kolei" z lipca 2002 r., w którym przedstawiono plan pracy lokomotyw parowych w MD Zajączkowo Tcz. w październiku 1988 r.:
Na fotce w Nowym Dworze ten widoczny fragment moze byc wagonem SN61 - a co na to Autor zdjecia ? Moze pamieta co wtedy prowadzilo pociagi ? W 1984 r. planowo jezdzila Ty2 z Zajaczkowa Tcz. a wczesniej: do 1964/5 r. OKi1; potem Oi2 na przemian z Tw1; od polowy lat 70. byla to SN52, w latach 80. Ty2. Wszystkie te pojazdy stacjonowaly w Zajaczkowie Tcz. a regula byla obsluga tej trasy przez jeden z ostatnich egzemplarzy.
Zdjęcie to pochodzi z inwentaryzacji budynku dworca w Nowym Dworze wykonanego przez biuro projektowe w związku ze zleceniem przygotowania koncepcji budowy nowego dworca. Z tego co pamiętam autor zdjęć nosił bodajże nazwisko Żebrowski. Poza Nowym Dworem podobne opracowania dotyczyły również Dzieżgonia i Myślić (tam jednak "nie załapał" się w kadr żaden pojazd szynowy). Wszystko to zostało wyciągnięte z wielkiej sterty makulatury w budynku d. Północnej DOKP w Gdańsku około 2002 roku. Dokument poniżej też...
Podobno mnostwo dokumentow w ten sposob wyrzcono z gmachu DOKP na poczatku lat 90. Mnie udalo sie jeszcze w 1993 r. z dozoru kotlowego sporo papierzysk skserowac.
Ostatnio zmieniony przez Roman Pon Lis 12, 2007 7:52 pm, w całości zmieniany 1 raz
Oryginaly wyrzucano z poszczegolnych pokoi na korytarz a potem "wozny" wywozil to na makulature. Pikanteri dodaje fakt ze wczesniej nie chciano wielu dokumentow pokazac gdyz byla to "tajemnica panstwowa" a pozniej wszystko to lezalo na korytarzu ! Zaczelo sie to od reorganizacji, przenoszenia do innych struktur etc. wiec balagan byl ogromny. Pamietam jak przez jakiegos czlowieka juz w latach 70. probowalem uzyskac stare egzemplarze rozkladow jazdy i wtedy nazywalo sie ze "wlasnie wszastkie powojenne roczniki poszly na makulature". Bedac pare lat temu w Archiwum Panstwowym o dziwo stwierdzilem ze wlasnie przybyly tam z bylej DOKP egzemplarze z lat 50. W sumie dobrze bo przynajmniej zachowaly sie dla potomnych ale swiadczy to tez o tym, ze kto wie ile jeszcze w roznych zakamarkach takich wartosciowych rzeczy moze lezec ?
PS: wlasnie probowalem dorzucic jedna fotke ale sie nie udalo. Jakis blad w wysylce ?
A propos modernizacji" stacji w Nowym Dworze Gd.: niedokończony budynek nieopodal wieży ciśnień miał być bazą służby drogowej z najcięższym sprzętem. Wiecie może coś więcej na ten temat?
W 1989 roku przeprowadzono remont kapitalny peronów i ramp na całej linii Szymankowo - Nowy Dwór Gd. Niedługo potem zawieszono przewozy pasażerskie.
może to nie do końca ta lokalizacja-dziś około 16,15 w Gdyni na ul Morskiej w okolicach dt Chylonia pognał Px48-??? .Zrobił to z taką prędkością,że w połączeniu z brakiem oświetlenia słonecznego mój aparat raczej skiepścił zdjęcie.. :( ?Może ktoś z Was wie dokąd i skąd mógł on jechać?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum