Wysłany: Sro Sie 25, 2004 7:43 am Peron Kaschubische Bahn...
Przejrzałem szpargały i niewiele sie dowiedziałem. Ale jednak coś...
W ostatnich latach przed I Wojną Swiatową Rozpoczęto prace nad infrastrukturą przyszłej S-Bahn miedzy Gdańskiem i Sopotem. W ramach tych prac podniesiono niweletę torowiska między Brama Oliwską i Wrzeszczem tudzież rozpoczęto szeroko zakrojone prace przy rozbudowie stacji Langfuhr. MIała ona mieć 3 perony, z których jeden - od zachodniej strony - to własnie peron kolei kaszubskiej. Był to peron dwukrawędziowy, z tym, że jeden tor przynnim był przelotowy (co umozliwiało jazdę bezpośrednich pociągów z Gdańska Głównego) a drugi slepy. Czyli coś takiego, jak óczesny peron 1 w Sopocie. Wszytkie trzy perony miały być połączone tunelem dla podróżnych i drugim dla przewożenia poczty i bagazy. Nieco na północ od stacji pasażerskiej urządzono stację towarową. Tyle wyczytałem.
A teraz moje dedukcje:
Pod współczesnymi peronami we Wrszeszczu mamy 3 (słownie TRZY) tunele. Jeden z nich jest nieuzywany, a wejście do niego od strony zachodniej jest zaadaptowane na garaż wewnątrz ogrodzonego terenu. Tamże był (jest nadal?) slepy tor, na któym w latach 80ych stały bodaj dwa wagony z lat 50-ych dostosowane do potrzeb mieszkalnych. Z kolei (nomen omen) między tym ogródkiem a współczesnym torem do Gdańska mamy wolna przestrzeń, o szerokosci odpowiadającej jeszcze jednemu torowi (dawny tor przelotowy do Gdańska?). Czyli według mnie ów peron był tam, gdzie dzisiaj jest ten ogrodzony teren, na północ od aktualnego baraku robiacego za dworzec, w bezpośredniej jego bliskości.
Rampa, o której rozmawialiśmy jes rzeczywiście nieco na północ od tego miejsca, a wedle moich źródeł powstała właśnie w czasie przebudowy stacji we Wrzeszczu.
Ostatnio zmieniony przez Zoppoter Sro Sie 25, 2004 8:06 am, w całości zmieniany 1 raz
Też mam problem z lokalizacją. A może Zoppie, zaznaczysz ją na poniższym planie?
_________________ Frakcja Miłośników Niewygodnych Kin
--------------------------------------------------------------------------
Až dojde moja poslední hodina, pochovajte mňa do bečky od vína
--------------------------------------------------------------------------
Muszę to sobie obejrzeć Nie bardzo kojarzę, gdzie miałby być ten trzeci nieużywany tunel...
Idąc koło przystanków autobusowch w stronę wiaduktu w ciagu Kosciuszkiego mijasz jakieś kioski, a potem masz po prawej ten niby ogród. W nim zobaczysz wjazd do garażu, umieszczonego wyraźnie niżej niz ogólny poziom ziemi.
Potem przejdź na peron 2 (SKM) i na tej samej wysokości spójrz na boczna krawędź peronu 1 (dalekobieżnego). Ze zdumieniem zobaczysz tam prześwit tuz pod nawierzchnia peronu 1. Dalej zaś (juz w tym ogrodzie) zobaczysz betonowy wierzch owego garażu...
Ostatnio zmieniony przez Zoppoter Sro Sie 25, 2004 8:18 am, w całości zmieniany 2 razy
_________________ Frakcja Miłośników Niewygodnych Kin
--------------------------------------------------------------------------
Až dojde moja poslední hodina, pochovajte mňa do bečky od vína
--------------------------------------------------------------------------
Tu jest działający tunel (wejście tylko na peron SKM) wychodzący koło parku na Kuzniczkach.
To wiem. To przeciwległy koniec peronów. Ten "trzeci" jest na wysokości drugiego końca peronu SKM. To juz chyba jest na wysokości tego stawu na tereni browaru.
I jeszcze jeden wniosek wynika z tego planu - stary dworzec ulokowany był w miejscu dzisiejszej "Pizzy Bis".
_________________ Frakcja Miłośników Niewygodnych Kin
--------------------------------------------------------------------------
Až dojde moja poslední hodina, pochovajte mňa do bečky od vína
--------------------------------------------------------------------------
Tak, za to bezposrednio na północ od tego zaznaczonego tunelu, tuż obok toru kolejowego, są jeszcze ślady fundamentów jakiegos innego budynku.
Pierwszy dworzec (jeszcze przed wspomnianą rozbudową) miał być w miejscu kasy bagazowej. To znaczy byłej kasy bagazowej, bo od ubiegłego roku kolej nie wozi oddzielnych bagazy ani przesyłek kolejowych...
Pierwszy dworzec (jeszcze przed wspomnianą rozbudową) miał być w miejscu kasy bagazowej.
Ten na planie zajmuje chyba obszar zarówno "Pizza Bis", jak i byłej kasy bagażowej.
Prawdopodobnie jest to dworzec o charakterystycznej dla Hinterpommersche Bahn architekturze, znany z fotografii z polskimi hasłami wyborczymi z lat 30-ych.
_________________ Frakcja Miłośników Niewygodnych Kin
--------------------------------------------------------------------------
Až dojde moja poslední hodina, pochovajte mňa do bečky od vína
--------------------------------------------------------------------------
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum