Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Tramwaje w Gdańsku
Autor Wiadomość
Marcin Czapnik 
PSSTM


Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 10
Wysłany: Pią Lut 09, 2007 2:00 pm   

Witam

Laweta z N8C w eskorcie policji zjawiła się w Centrum o godz. 00:30. W miejscu rozładunku czekały już służby techniczne i oficjele z ZKM a także liczne grono miłośników.

Troszkę zdjęć mojego autorstwa: http://www.marcinc.rail.p...s.php?cat_id=30

Zdjęć z samego rozładunku nie ma bo nie chciało się nam kwitnąć tam jeszcze 2 godziny. Być może kolega Rev został do końca, ale nie jestem pewien.
 
 
Tangens 

Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 65
Wysłany: Pią Lut 09, 2007 6:18 pm   

Jaki będzie miał numer w Gdańsku?
 
Marcin Czapnik 
PSSTM


Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 10
Wysłany: Pią Lut 09, 2007 11:37 pm   

Tangens napisał/a:
Jaki będzie miał numer w Gdańsku?

1140. Gdańskie numery będą tworzone poprzez dodanie cyfry 1 przed numerem dortmundzkim.
_________________
pozdr
MC
 
 
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Sob Lut 10, 2007 12:56 am   

następny ma być 1133''-tyle ,że lepiej niech nie idzie w ślady 1133'...

1133[2].jpg
Plik ściągnięto 8218 raz(y) 31,12 KB

1133 a raczej to co z niego zostało-9022 przygląda się ze strachem co go czeka.....jpg
Plik ściągnięto 8218 raz(y) 64,41 KB

_________________

 
Tangens 

Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 65
Wysłany: Sob Lut 10, 2007 1:06 am   

Czyli nie będą mieć kolejnych numerów?

To lepiej tym z Dortmundu powiedzcie od razu, aby nie zadzierali z Nowym Portem, a zwłaszcza z 1305. :hihi:
 
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Sob Lut 10, 2007 1:15 am   

pozostają dortmundzkie plus 1 na początku-seria 11.. to dawniej 105N Kraków[któryś chyba jeszcze jeździ pod serią 12..]
_________________

 
Tangens 

Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 65
Wysłany: Sob Lut 10, 2007 1:39 am   

1200-1201?
A ten 1202-1203 to skąd się wziął? Bo przecież nie jest to rodowity gdańszczanin?
A jeszcze wcześniej 1100-1145 miały przegubowce (kolejne [03146-03154] przyszły już z fabryki pięcicyfrowe). W każdym razie 1133 i 1140 - takie 102Na były.
 
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Sob Lut 10, 2007 11:35 am   

też tak myślałem,ale nie chciało mi się szukać :roll: .Czyli to już trzeci z tym numerkiem[na fotkach nie znalazłem poprzednika 1140-105N ani 1140 102Na ale były na bank]Panie Tangens a czy wśród N lub 4N nie było 1140? bo 01033 to raczej był.
_________________

 
Marcin Czapnik 
PSSTM


Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 10
Wysłany: Sob Lut 10, 2007 12:33 pm   

@Tangens: Tak, 1200+1201 to ex1109+1110
A 1202+1203 to łódzkie "żelazko", więc nie dojdziesz skąd pochodzi. A oficjalnie jest to ex1141+1136''
@Turecki: 105N 1140 jeździł do 2000 roku. Później jego połówka stała w gdyńskim Multikinie :)
102Na 1140 był, ale Nki nie, one zajmowały zakres 10xx
_________________
pozdr
MC
 
 
Tangens 

Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 65
Wysłany: Sob Lut 10, 2007 12:44 pm   

Nie. N i 4N miały numery zaczynające się na 10 (silniki) oraz 14 i 15 (przyczepy), po reformie oczywiście odpowiednio: 010, 024 i 025. 1033 był taki w zajezdni Łąkowa, a 1040 napierw Wrzeszcz, później Nowy Port. Z tymii końcówkami były też przyczepy 1433 (Łąkowa) i 1440 (Łąkowa/Nowy Port).
Jesli chodzi o jeszcze starsze typy to nie natknąłęm się do tej pory na numery 133 ani 140. Jeśli istniały to mogły być typy jeszcze starsze od Pullmannów i Gondol lub ewentualnie doczepne. Może Sabaoth znajdzie w swoich zbiorach zdjęcie takowego?
 
Corzano 
bi-cyklista
z Północy


Dołączył: 18 Lis 2004
Posty: 4571
Wysłany: Sob Lut 10, 2007 1:43 pm   

turecki napisał/a:
co do toru w parku-resztki były na 100% w 1994 -ale dalej niż obejmują zdjęcia!trochę dalej w stronę nport są krzaki od strony parku ,a w nich,albo obok[...]biegł tor.

:arrow: Tutaj wrzuciłem zdjęcia w zasadzie całego odcinka między przystankami. W mojej opinii ten tor mógł być co najwyżej do jego połowy, bo dalej jest albo zbyt nierówno, albo za drzewiasto (i są to drzewa stare). Tak więc w grę wchodzą miejsca na zdjęciach 2, 4, 8, 10. Wszelkie sugestie mile widziane.
_________________
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2681
Wysłany: Sob Lut 10, 2007 2:13 pm   

Cytat:
Tutaj wrzuciłem zdjęcia w zasadzie całego odcinka między przystankami. W mojej opinii ten tor mógł być co najwyżej do jego połowy, bo dalej jest albo zbyt nierówno, albo za drzewiasto (i są to drzewa stare). Tak więc w grę wchodzą miejsca na zdjęciach 2, 4, 8, 10. Wszelkie sugestie mile widziane.

Jeśli mnie pamięć nie myli to nie bocznica odchodziła od toru do NP, a raczej tor do NP odbijał w prawo od bocznicy. Patrząc na zdjęcia i analizując widoczny teren mogło to być: na prawo od ławki, albo na prawo od skrzynki elektrycznej.
Tu prośba do renekk'a. Czy na twojej, którejś mapie, nie jest ona zaznaczona? Ja nie mam tego terenu. :masta:
 
 
Wiewior 

Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 9
Wysłany: Sob Lut 10, 2007 3:06 pm   

Mi osobiście najbardziej pasuje dwójka i czwórka. Pozwoliłem sobie naszkicować przebieg linii - tak jak go pamiętam i jak potrafię odnaleźć na tych zdjęciach.

Miejsce zaznaczone "kółeczkiem" wygląda mi na wcześniej wspomniany wał ziemi na końcu toru. Przydałyby się jeszcze zdjęcia z miejsc zaznaczonych strzałkami w stronę NP i Brzeźna :OO
 
Corzano 
bi-cyklista
z Północy


Dołączył: 18 Lis 2004
Posty: 4571
Wysłany: Sob Lut 10, 2007 3:56 pm   

Wiewior napisał/a:
Miejsce zaznaczone "kółeczkiem" wygląda mi na wcześniej wspomniany wał ziemi na końcu toru. Przydałyby się jeszcze zdjęcia z miejsc zaznaczonych strzałkami w stronę NP i Brzeźna :OO

Zdjęcia się zrobi - będzie trzeba, to obfocę każdy centymetr. :hihi: Zastanawiam się tylko czy tramwaj by się tam przecisnął... :hmmm:
_________________
 
villaoliva 
Olivaer


Dołączył: 23 Wrz 2004
Posty: 3300
Wysłany: Sob Lut 10, 2007 4:28 pm   Dwukierunkowy tramwaj

Dwukierunkowy tramwaj
Cytat:
Gdański ZKM wzbogacił się o nietypowy pojazd. Tramwaj N8C, wcześniej jeżdżący w Dortmundzie, to dopiero zapowiedź ogromnych zmian, jakie czekają komunikację tramwajową w mieście.

Tramwaj po raz pierwszy zjechał na tory ze specjalnej lawety (był na niej transportowany do Gdańska) w nocy z czwartku na piątek. Na razie stoi w zajezdni we Wrzeszczu. - Przed wyjazdem na trasę czeka go wiele skomplikowanych badań technicznych - mówi rzeczniczka Zakładu Komunikacji Miejskiej Izabela Kozicka-Prus. Przyjazd pojazdu się opóźnił, gdyż transport dwa tygodnie temu zatrzymała niemiecka policja - okazało się, że firma transportowa podstawiła w Dortmundzie zbyt krótką lawetę.

Sprawdzanie stanu technicznego nie powinno potrwać dłużej niż miesiąc. - Wtedy zorganizujemy pierwszą jazdę promocyjną, aby gdańszczanie mogli zapoznać się z nowym pojazdem
- mówi rzeczniczka ZKM.

Nowy to dużo powiedziane. W praktyce zarówno tramwaj, który już dotarł do Gdańska, jak i drugi egzemplarz, który czeka na transport w Dortmundzie, mają ponad 20 lat. Różnica technologiczna między nimi a jeżdżącymi po Gdańsku tramwajami 105N jest jednak kolosalna.

Po co ZKM kupuje używane pojazdy za ponad 40 tys. euro sztuka? - Przede wszystkim będą jeździły na budowanej obecnie linii na Chełm - mówi Kozicka-Prus. Tramwaje typu N8C mają jednak inną zasadniczą zaletę - ponieważ linie tramwajowe w Dortmundzie nie kończą się pętlami, tylko ślepo, kursujące tam tramwaje mają dwie kabiny, po jednej na każdym końcu. Mając dwa takie wozy ZKM może uruchomić przewozy na torach przerwanych remontami, tak jak ma to miejsce np. teraz na Zaspie i Przymorzu. Tak się najprawdopodobniej stanie w najbliższych miesiącach.

W przyszłym roku Dortmund wystawi na sprzedaż aż 40 tramwajów N8C. Gdańsk ma na nie duże szanse, choć z pewnością o taki kąsek bić się będą inne duże polskie miasta. Jeśli się uda, przed gdańskimi tramwajami otworzą się zupełnie nowe możliwości. - Pętle są drogie. Nie musząc ich budować, możemy oszczędzić pieniądze, które wydamy na kolejne kilometry linii - mówi jeden z pracowników ZKM. - Poza tym, łatwiej sobie wyobrazić wydłużanie linii na Chełm do następnych dzielnic np. po kilka kilometrów rocznie niż ciułanie funduszy przez wiele lat na ogromne projekty komunikacyjne - dodaje. W przypadku tramwajów klasycznych, po każdym takim wydłużeniu, trzeba by budować drogą pętlę zajmującą dużo terenu. Tramwaj dwukierunkowy zawróci "w polu", zmieniając kierunek jazdy niczym pociąg SKM.

Czy to oznacza koniec pętli tramwajowych w Gdańsku? Niezupełnie. W dalszym ciągu na istniejącej sieci kursować będą składy klasyczne. ZKM zamówił zresztą trzy supernowoczesne tramwaje Bombardier, które pojawią się w Gdańsku do końca roku. One również będą potrzebowały pętli.


Autor: Michał Tusk, Gazeta Wyborcza
_________________
Ponury Zwracacz Uwagi na Wykraczających Poza Ramy


www.staraoliwa.pl
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk