Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Jeszcze jeden parowozik...
Autor Wiadomość
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Czw Mar 10, 2005 3:17 pm   

pumeks napisał/a:
Personenzuglokomotive Baureihe 38 . Ale są i różnice, przede wszystkim lokomotywka z Lawendowej ma o jedno duże koło mniej, :


Własnie z powodu innej liczby osi napędnych seria 38 odpadła w moich poszukiawaniach na dzień dobry. Choc akurat budka maszysnisty bardziej tu pasuje.
 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7723
Wysłany: Czw Mar 10, 2005 3:47 pm   

Z tym, że nie wiem, czy te osłony z małymi okienkami przed budką maszynisty nie mogły się pojawiać w róznych typach lokomotyw. Na tej samej witrynie znalazłem zaś inną lokomotywę serii 38 bez nich:
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Czw Mar 10, 2005 3:57 pm   

pumeks napisał/a:
Z tym, że nie wiem, czy te osłony z małymi okienkami przed budką maszynisty nie mogły się pojawiać w róznych typach lokomotyw. Na tej samej witrynie znalazłem zaś inną lokomotywę serii 38 bez nich:
Obrazek


A bo z tymi oznaczneiami lokomotyw na DRG to było dosyć pokiełbaszone. Czasem jednakową dwucyfrową seria oznaczano parowozy o podobnej konstrukcji ale wyraźnie się od siebie różniące wygladem, szczegółami technicznymi, producentem. Dotyczy to zwłaszcza lokomotyw przejmowanych po innych zarządach, np. po KPEV w latach 20-ych, albo po PKP w 1939 roku (w tym nawet skonstruowane i produkowane w Polsce!). Tu by trzeba było sprawdzic pierwotne oznaczenie serii parowozu z okresu jego produkcji.
 
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Nie Mar 12, 2006 12:58 pm   

to teraz moja próba identyfikacji-z pomocą książki "Stare parowozy"-i taki tego efekt:
_________________

 
PLASER 
Holmbahn

Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 184
Wysłany: Nie Mar 12, 2006 3:46 pm   

Zoppoter napisał/a:
P4-1 i P4-2, a po I Wojnie Światowej na DRG jako 36 a na PKP Od1 i Od2.


Patrząc na wielkie koła toczne raczej bym przypisał je pośpiechowi - któremuś z rodziny S3-S6 (Pd1-Pd5). Ale ciągle nie pasuje tender 4 wagonowy.



Patrząc na to zdjecie widzę jednak tylko jedną oś toczną, a to z kolei sugeruje Oc1 (P3^1), no i miał on tender z 3-ma osiami, choć dla odmiany koła napędne trochę za małe :)

Pozdrawiam
PLASER
_________________
Podpis padł na wojnie...
 
 
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Sro Mar 07, 2007 9:31 pm   

http://www.forum.dawnygdansk.pl/files/ciuchcia.jpg i http://www.lokomotive.de/...nis/miii1_f.gif
jakoś tak podobne-tyle,że nie mam danych tendra :( Bild 6.3.1
Bei der abgebildeten Lokomotive nach Musterblatt III-1 handelt es sich um die "Bromberg 323", welche 1885 von
Vulcan in Stettin unter der Fabriknummer 927 gebaut wurde.
Foto: Werkfoto Vulcan, Slg. I. Hütter to opis do zdjęcia[czyli późniejsza p3'1]
_________________

 
turecki 
Motorniczy
ech te....


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 826
Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 10:10 pm   

poprzedni wątek usunąłem-bo był mój błąd-teraz dla porównania zdjęcie wiaduktu i fotografia lokomotywy typu G7 późniejsza 55-6 czyli 55-669
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk