Trzy zdjęcia z okresu międzywojennego – o ile nie ma błędów w podpisach, to wszystkie ze stoczni Danziger Werft. Na trzecim – w doku polski "Dar Pomorza" !
Ugoda (tzn. dyktat sowiecki) między Polską a ZSRS z 25 sierpnia 1945 roku w sprawie podziału poniemieckich urządzeń do dokowania staków i okrętów - doków pływających i pontonowych przewidywała dla Polski:
Gdańsk:
Dok pływający* o nośności 6000 t, 144x27 m;
Dok pływający* o nośności 2700 t, 93x24,2 m;
Dok pływający o nośności 2500 t, 74x20 m;
Podnośnik pontonowy o nośności 1400 t, 75x18,3 m;
2 pontony o nośności ~1000 t;
3 pontony* o nośności 2000 t, 92x16 m.
Doki i pontony oznaczone gwiazdką zostały "wypożyczone" do Libawy, nie wiem, czy wróciły.
Gdynia
Dok pływający o nośności 6000 t, 144x26 m;
Dok pływający o nośności 1500 t, 80x18 m;
Dok pływający o nośności 400 t, 52x8,3 m;
Podnośnik pontonowy ("Hebewerk") o nośności 2500 t, 74x20 m;
2 pontony o nośności 1700 t należące do tego podnośnika.
JB
W 1947 byly wg Lloyda (zostawione przez Niemcow ?)
Wszystie w posiadaniu Zjednoczenie Stoczni Polskich:
Gdansk:
Dok No.2 stalowy 9000t zbud 1943
511.9x118.0x28 (na blokach)
Dok No.1 stalowy 1400t zbud 1910
246.0x60.6x15 (na blokach)
Ponton No.1 stalowy 1700t zbud 1939
301.9x52.6x18.0
Ponton No.2 stalowy 1700t zbud 1939
301.9x52.6x18.0
W Rejestrze PRS z 1957-58 roku jest spis doków, pontonów, podnośników i slipów (wg. stanu na 1.12.1957). Pominiemy te ostatnie:
Stocznia Gdańska
Dok Nr 3 - nosność użytkowa 1500 t, długość całkowita 75,00, szerokość całkowita 23,7
Gdańska Stocznia Remontowa
Dok 8000t - 8200 t (nomnalnie 8000 t); 156,0 x 26,0 m; 2 dźwigi 10t
Dok-ponton - 1700 t; 92,0 x 20,0 m
Stocznia Komuny Paryskiej
Dok Nr 1 - 8200 t (nominalnie 6000 t); 156,0 x 26,0 m; 1 dźwig 10t
Dok-ponton - 1700 t; 91,4 x 19,4 m
Gdyńska Stocznia Remontowa
Dok 1200 t - 1200 t; 91,4 x 19,4 m
Dok-ponton - 1700 t; 93,0 x 19,5 m
Szczecińska Stocznia Remontowa
Dok Nr III - 4000 t (nominalnie 2700 t); 93,0 x 31,2 m; 1 dźwig 7,5t
Dok Nr IV - 700 t (nominalnie 900 t); 58,0 x 22,0 m
Dok Nr II - 400 t (nominalnie 650 t); 46,2 x 22,5 m
Rybacka Baza Remontowa Świnoujście
Dok 850 t - 850 t; 69,1 (długość podporowa) x 18,0 m
Załączam dwa zdjęcia z Hamburga - wygląda to jak dwa rózne dźwigi, ale może to złudzenie - na jednym jest "Deutschland", na drugim "Wilhelm Gustloff". I jeszcze jedno z Kilonii, z tym, że tamtejszy dźwig był chyba nieco mniejszy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum