_________________ Frakcja Miłośników Niewygodnych Kin
--------------------------------------------------------------------------
Až dojde moja poslední hodina, pochovajte mňa do bečky od vína
--------------------------------------------------------------------------
i pierwsza licytacja prac konkursowych na rzecz Hospicjum Dziecięcego
w Gdańsku
10.00 - 17.00 Wystawa ,, Świat Małej Kolei ‘’
17.00 Zamknięcie targów dla zwiedzających
13 października 2005 / czwartek /
10.00 Otwarcie targów dla zwiedzających
10.00 - 17.00 Konferencja Kolej polska na liberalizowanym rynku UE
10.00 - 13.00 Sesja I Technika na usługach bezpieczeństwa transportu kolejowego
14.00 - 17.00 Sesja II Konkurencyjność rynku przewozów towarowych w Europie
w kontekście uregulowań UE
11.00 - 12.30 Prezentacja firmy Lucchini Poland Sp. z o.o. / antresola hala 5 /
13.00 - Licytacja prac konkursu ,, Pociąg marzeń’’ na rzecz Hospicjum
Dziecięcego w Gdańsku
10.00 - 17.00 Wystawa ,,Świat Małej Kolei ”
17.00 Zamknięcie targów dla zwiedzających
14 października 2005 / piątek /
10.00 Otwarcie targów dla zwiedzających
13.00 Licytacja prac konkursu " Pociąg marzeń" na rzecz Hospicjum
Dziecięcego w Gdańsku
10.00 - 16.00 Wystawa "Świat Małej Kolei "
12.00 - Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród Mistrzostw Polski Modeli
Kolejowych
16.00 Zamknięcie targów TRAKO 2005
Uwaga: Nowość!!!
15 października 2005 / sobota /
10.00 - 18.00 Wystawa "Świat Małej Kolei "
10.00 - 18.00 Giełda modelarska
_________________ Frakcja Miłośników Niewygodnych Kin
--------------------------------------------------------------------------
Až dojde moja poslední hodina, pochovajte mňa do bečky od vína
--------------------------------------------------------------------------
Trako jak zwykle odbywa sie wtedy, kiedy normalni ludzie pracują... Zresztą pewnie i tak będzie zaporowa cena biletu. Nie wiem, może w sobotę na te modelarskie atrakcje pójdę.
Hih!Czy ja się Seestrasse kojarze z Targami???Imponujące
A serio- to bassa jako trwały łowca pomysłów,olśnień i zachwyceń,wybierze sie raczej na Innowacje.To tam parę lat temu odkryłam kolejkowe szaleństwo(miniaturek)pana F. a także gdyński wynalazek pt. płetwa delfina,do eko napędu kajaków i łódek.Jakoś tak to działa,ze wlewa sie litr wody i ....pojechali.
Ciekawe,co po dłuższej przerwie na tych targach sie pojawi...
Oczywiście,możemy też zaproponować jakieś tematy wynalazcom-w rodzaju jak zajrzeć pod podłogę piwnicy Fritzka nie naruszajac cegieł...albo Rzygacz Samoczyszczacy Się
Dizsiaj o ósmej nad ranem, korzystając z faktu, ze miałem we Wrzeszczu słuzbowa sprawę do załatwienia, obejrzałem sobie w Oliwie tabor wystawiony w ramach Trako.
Oplandeczony wagon towarowy, jakaś maszyna i znany od conajmniej dwóch lat wagon sypialny przebudowany w PESA z osobowego nie były niczym powalajacym z nóg.
Z lokomotyw zmodernizowana ET-22, rumuńska ST-43 i sowiecka z pochodzenia, ale służąca niegdys w NRD "Ludmilla" serii 232 (ex 130) modernizowane w polskich ZNTK, to w zasadzie nic nowego.
Najciekawsze były wagony motorowe.
1. EN57 zmodernizowane na dwa sposoby, w barwach Kolei Mazowieckich i Przewozów Regionalnych Bydgoszcz, spotyka się juz w normalnej słuzbie.
2. spalinowe wagony pod modną nazwą "autobusów szynowych" dwóch typów, obydwa dwuczłonowe, też są juz znane pasażerom z normalnej słuzby. Pokazano wielkopolski zestaw dwuczłonowy złozony z dwóch dwuosiowych wagonów, i cięższy, tez dwuczłonowy (ale wagony czteroosiowe) produkcji PESA w barwach "naszych" kolei regionalnych.
3. Nowość: małopolski pojedynczy wagon motorowy elektryczny (!) EN81. Produkcji PESA. Podejrzewam, ze ma to kursować między Krakowem i Wieliczką.
4. Nowość wyborcza: trójczłonowy EZT w barwach SKM w Warszawie. Przyciaga oko "kosmiczną" stylizacją. Przyjrzałem sie mu blizej i czar prysł. Zarówno wózki skrętne jak rozstawy miedzy ich czopami w ostoi są identyczne jak w EN57. Przypuszczalnie również silniki trakcyjne (umieszczone w wózkach) są takie same. Pudła wagonów sa zrobione ręcznie , co widać, kiedy sie spojrzy na linie okien pod małym kątem. Wbrew ogólnie przyjetym zasadom, owa linia okien nie jest prosta, tylko idzie nieregularnym łukiem wygietym w dół . W bocznych scianach wagonów sa tylko dwie pary drzwi, co w taborze aglomeracyjnym jest żałosne, bo juz nawet nie smieszne. Ich rozmieszczenie też jest zadziwiająco podobne do EN57, śmiem przypuszczać, że nie tylko wóżki ale i ostoje tych wagonów pochodza od tych prawie pięćdziesięcioletnich konstrukcji. Rzecz znamienna: na wagonach brak informacji o producencie.
Jest taki jeden mieszkaniec Sopotu, który jest jednocześnie prezydentem Warszawy. Nie mógł znieść tego rozdwojenia i postanowił połąćzyć obydwie funkcje i zstać prezydentem całej Polski. Tenze prezydent niedawno przecinał wstęgę przy uroczystym otwarciu warszawskiej SKM. Podobno owa SKM kursowała tylko w dniu otwarcia, po czym została zawieszona z powodu niedokończenia jakichs prac (moze to tylko plotka, nie wiem). Warszawska SKM ma kursować tylko miedzy Dworcem Zachodnim i Wschodnim w odstepach dwugodzinnych . Z czego wnioskuję, że Warszawa dysponuje JEDNYM składem złozonym z zestawów tego typu, który ma kursować w tę i wew tę. Na razie ów pociąg posłuzył do uroczystego otwarcia - i podejrzewam, że to był cel jego produkcji.
Pociąg wyborczy jest zdecydowanie droższy od kiełbasy wyborczej. Ale stac nas na to.
Ostatnio zmieniony przez Zoppoter Pią Paź 14, 2005 12:53 pm, w całości zmieniany 1 raz
Więcej o warszawskiej SKM w kontekście targów TRAKO znalazłem tutaj
" Kiedy nasz (warszawski - przyp. Zopp - cytat pochodzi z warszawskiej Wyborczej) pociąg gości w Gdańsku, po Warszawie jeździ wypożyczony z Trójmiasta skład starego typu w barwach tamtejszej SKM.
Okazuje się, że za wypożyczenie pociągu stolica musi dodatkowo płacić - do końca roku ok. 200 tys. zł."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum