W tym miejscu musimy spisać Protokół Rozbieżności. Nasze poglądy na ten temat różnią się i tak chyba pozostanie. To forum jest na inny temat a wątek Konsultacje tym bardziej Może bedzie kiedyś okazja do podyskutowania na ten temat.
P.S. ZHP łączyła z HJ jednak jedna rzecz Przynajmniej o jednej wiem).Otóż na wielu sztandarch drużyn i innych jednostek organizacyjnych oraz na medalu " Za zasługi dla ZHP" widniała swastyka. Symbol ten zaistniał w ZHP zanim austriacki malarz pokojowy i jego parteigenosen stali się znani na arenie międzynarodowej. Zaczerpnięto ową swastykę z symboliki (i tu uwaga - ulubione słowo) prasłowiańskiej.
... zanim austriacki malarz pokojowy ...
...Zaczerpnięto ową swastykę z symboliki (i tu uwaga - ulubione słowo) prasłowiańskiej...
1) Skąd czerpiesz informację, że Hitler był malarzem pokojowym?
2) Swastyka była używana długie wieki zanim pojawił się ktokolwiek, kogo można by nazwać słowianinem, czy nawet prasłowianinem.
rozwoj kultury fizycznej w latach 20. i 30. byl chyba oczkiem w glowie wszystkich ministerstw edukacji
a wywodziło sie to z odkrycia roli kultury fizycznej dla zdrowia na przełomie XIX i XX w. Więc w faszyźmie to raczej rzecz wtórna, zresztą w komuniźmie było to samo. A wracając do tematu, ile w Gdańsku było polskich szkół? I dlaczego badać wpływ na polskie szkoły, a nie na wszystkie gdańskie? I jak odróżnić wpływ faszyzmu od wpływu innych czynników? Z czym to porównać, z wpływem w Niemczech? Na podstawie jakich materiałów, ile ich jest? Może to i ciekawy temat ale raczej nie da się tego naukowo udowodnić. I jeszcze jedno, czy jeśli odkryjemy, że za czasów faszyzmu w WMG, w polskiej szkole było więcej godzin WF-u niż wcześniej to jest to pozytywny czy negatywny wpływ?
1) Skąd czerpiesz informację, że Hitler był malarzem pokojowym?
Tak się go "publicystycznie"nazywa i wszyscy wiedzą o kogo chodzi. Poza tym kwestia zawodu wyuczonego i wykonywanego Adolfa Hitlera nie jest tematem dyskusji.
Cytat:
2) Swastyka była używana długie wieki zanim pojawił się ktokolwiek, kogo można by nazwać słowianinem, czy nawet prasłowianinem.
Wiem, ale to nie dla tych innych konotacji "wmeldowano" swastykę w harcerskie sztandary.
Dzieñ dobry,
Mam 3 pytania związane z akcją \"Blaszanego bębenka\" Grassa:
Interesuje mnie przebieg przedwojennej linii tramwajowej nr 8 z Wrzeszcza do Brzeźna. A mianowicie, czy tory tramwajowe przebiegały po "parzystej" stronie ulicy, czy po "nieparzystej"- pod obecą jezdnią? Gdzie we Wrzeszczu znajdował się przystanek końcowy? Czy przebieg obecnej ulicy Chrobrego (przy której zamieszkujê od jakiegoś czasu) uległ po II WS zmianie (szczególnie na odcinku koło zajezdni
autobusowej)?
Z góry dzięki za rozwianie wątpliwości.
Ósemka jeździła spod Żurawia do Nowego Portu. Pytającemu chodzi pewnie o dziewiątkę? która notabene też jeździła do Nowego Portu, a nie tylko do Brzeźna...
Blakajac sie z aparatem po borach tucholskich natrafilem na stary cmentarz. Zaintrygowaly mnie posagi nagrobkow - wykonane zostaly z piaskowca i sa rzezbione na podobienstwo pni drzew z bardzo dokladnie oddanymi szczegolami kory i sekow. Zastanawia mnie w jakim wyznaniu/kulturze wznoszono takie nagrobki. Jezeli to pomoze to moge przeslac zdjecie takiego posagu.
Jest jakiś specjalista od drzew życia na pokładzie?
Tym razem nie od studenta, a ode mnie:
Czy ktoś wie coś o "dworze Macklaina", który mieścił się na Holmie i sądząc z załączonego planu miał ładny ogród... ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum