no tak, ale z drugiej strony po co mianoby poszerzać ulicę? wydaje mi się, że osiedle domów robotniczych i bruk ulic powstawały w jednym czasie
A może lewa strona w zamierzeniach budujących miała mieć z jakichś (nieznanych nam) względów przełamany spadek i stąd pojawił się dodatkowy "szew technologiczny".
no tak, ale z drugiej strony po co mianoby poszerzać ulicę? wydaje mi się, że osiedle domów robotniczych i bruk ulic powstawały w jednym czasie
Ooo to różnie mogło być.
U nas w Prusach (ale tez na Pomorzu i Wielkopolsce) w wielu miejscach poza miastami do dzisiaj zachowało się sporo szos brukowanych (często juz zaasfaltowanych) o szerokości jednego pasa ruchu. Ale szpaler starych drzew pozostawia tam miejsce na ewentualna budowę drugiego pasa, owa wąska jezdnia jest umieszczona "niesymetrycznie" miedzy drzewami. Poszerza sie jezdnie dla usprawnienia ruchu w dwóch kierunkach...
Tu też mogła powsatac najpierw wąska jezdnia, która potem poszerzono z jednej strony o drugi pas.
Warto sprawdzić w trenie czy na prawej części jezdni nie ma tez podobnego śladu. Jeżeli byłby takowy to znaczy że budowę jezdni dzielono na 4 a nie dwa etapy.
Jest jeszcze jedna sprawa: Kilka lat temu, jakieś 5, może 6, w Letniewie kładziono instalacje (kanalizę ?, gaz ? - nie jestem pewnien). Starowiejska w swojej osi była rozkopana. Pamiętam, że gdy zasypywano wykopy, dziwiłem się, że nie kładą nowej nawierzchni - asfaltu, tylko stary bruk. Może więc ślady po "torach" są pozostałością po tamtych "wykopkach" ?
PS.
Nie przypominam sobie, czy inne ulice były też rozkopane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum