Z technicznego punktu widzenia takie inwestycje mnie zachwycają. Rozmach tej drogi jest poprostu przecudowny. Uwielbiam patrzeć na bezkolizyjne wiadukty, wielopasmowe drogi itp ale... no właśnie. Gdyby chodziło tylko o to, że w Gdańsku zainwestują 2mld złotych to bym się cieszył jak dziecko bo takie pieniądze to miejsca pracy dla tysięcy ludzi tylko, że wcale się nie cieszę. :( Na tym forum jeszcze chyba o tym nie pisałem, ale poprowadzenie takiej autostrady wzdłóż moża po najbardziej atrakcyjnych terenach 3miasta to zbrodnia. Gdyby jeszcze ta droga miała służyć tylko miaszkańcom żabianki, przymorza, zaspy i brzeźna to ból byłby mniejszy, ale po tej trasie będą śmigać w dzień i w nocy tiry do portu. Huk będzie nie do zniesienia, trasa koliduje z ujęciami wody pitnej, przecina tereny rekreacyjne i burzy nadmorski ekosystem nie wspominając już, że w ty miejscu będzie szpecić krajobraz i obniżać turystyczne walory tego miejsca. Poza tym dopiero co zaczął powstawać piękny nadmoski park na przymorzu a teraz tuż koło niego lub nawet nieco jego kosztem miała by przebiegać estakada. Nic fajnego ze spacerów nad morzem. Choć nie cierpię ekologów bo większość ich protestów jest motywowana chęcią wymuszenia na inwestorach łapówki to w tym wypadku mogę iść w pierwszym szeregu. Zauważcie, że ekolodzy siedzą dziwnie cicho i nikt nie protestuje. To z powodu tego, że nie wiedzą kto miałby im tą łapówkę w wypadku budowy tej trasy zapłacić.
_________________ Jestem gupi i wszyscy bardzo mnie rzałują!
Kiedy likwidowano ogródki działkowe na Przymorzu, ze znajomymi z obawą kibicowaliśmy - przygotowują drogę czy nie? Odetchnęliśmy, kiedy wykopali jeziorko
Myślę, że to był tylko podstęp bo trasa Zielonajak nazywa się Gdańśki odcinek via hanzatica to już bardzo stare plany. Te pomysły powstały jeszcze za czasów PRLu. Zupełnie nie rozumiem jednak poco za tak ciężkie pieniądze robić skrót do portu. Wraz z tunelem pod dnem wisły, który akurat jest pomysłem dobym i koniecznym skróci to dojazd do portu północnego i nowego portu raprem o od 3-4 kilometry. Jest to niewielka róznica dla ładunków, które będą jechać i tak kilkaset kilometrów. Cały ten transport z powodzeniem jednak moim zdaniem może pójść na około obwodnicą do obwodnicy południowej, którą mają zacząć budować szybciej niż zieloną drogę i przez nowy most wantowy, który obecni jest jeszcze mało wykozystany. Taka trasa będzie rónież bezkolizyjna, szybka i wygodna a w dodatku w większości już istnieje a za te 2miliardy to mogli by w zamian poszerzyć spokojnie całą obwodnicę do 4 pasów w każdą stronę i jeszcze wybudować wszystkie bezkolizyjne dojazdy z którymi miasto zmaga się od lat.
_________________ Jestem gupi i wszyscy bardzo mnie rzałują!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum