Popularny cel wycieczek Krampitz – Kramskrug miał już u schyłku XIX wieku stały i regularny ruch łodzi parowych. Według rozkładu rejsów mały parowiec „Gretha” pływał 6-razy dziennie do Krampitz i z powrotem.
Rozkład jazdy z 1894 roku, „Danziger Zeitung” z 11 maja 1894 roku.
Opływ Motławy na zdjęciu zrobionym przed 38 laty, a dokladnie w 1985 roku.
Na zdjęciu widoczna Szkola Podstawowa nr 59 obchodzila wówczas swoje 25-lecie powstania.
Jak widzimy brzegi Oplywu Motławy jeszcze w swojej natruralnej postaci,
no i oczywiście cierniste krzaki głogów też trzymają się dzielnie.
Kilkaset metrów od miejsca gdzie na stacji Gdańsk Piaski (Sand) znajdowało się jednopoziomowe skrzyżowanie,
miejsce przecięcia sie koleji normalnotorowej (Nehrungbahn) z Pruszcza Gdańskiego z wąskotorową z Gdańska w kierunku Żuław,
niedaleko ul. Zawodzie od toru głównego odchodził dodatkowy tor prowadzący w kierunku specjalnej bocznicy przy żelbetowym, kilkukondygnacyjny schronie.
Tutaj również znajdowało się jednopoziomowe przecięcie koleji normalnotorowej i wąskotorowej przypuszczalnie takiej samej konstrukcji jaka jeszcze długo po wojnie funkcjonowała na stacji Gdańsk-Piaski.
Pozostałości tego toru można znaleść jeszcze dzisiaj. W dobrym stanie jest betonowy niewielki most nad rowem meloracyjnym.
Bocznica ta w początkowej fazie była miejscem gdzie transportowano materiał i wyposażenie do budowy bunkra, a w nastepnym etapie cystern z olejem napędowym do zasilania agregatów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum