Pozwolę sobie dorzucić jeszcze Tczew, jako, że mosty niezmiernie fotogeniczne. A przy tej dbałości, jaką widać - zwłaszcza o ten drogowy - niedługo te zdjęcia mogą stać się tzw. historycznymi...
perspektywa1 - Kopia.JPG
Plik ściągnięto 22906 raz(y) 79,42 KB
perspektywa - Kopia - Kopia.jpg
Plik ściągnięto 22906 raz(y) 77,37 KB
_________________ Gdańszczanka
* * *
...ze słońcem w kieszeni i chmurą gradową...
...i mściwym toporem krzyżackim....
Mamy taką namiastkę w Pruszczu z 1897roku,łączy cukrownię nad Radunią z linią kolejową.Niestety jak większość na Pomorzu nie wpisany do rejestru zabytków i grozi mu unicestwienie w związku z likwidacją tej bocznicy .
Jako że od miesięcy głośno już nie tyle o planach, a konkretnych przetargach na renowację fragmentów linii 229 + 234 (cyt. media: "bajpas kartuski") tj. objazd Kokoszki (Kiełpinek) - Żukowo Zachodnie (Glincz), mam ambiwalentne uczucie z jednej strony radości (niedługo przejadę się nieczynną dotąd trasą), a z drugiej obawy o relikty kolejowe na trasie. Głównie chodzi mi o most w Niestępowie oraz most w Rutkach: nawet jeśli nie jest aż tak stary (bo odbudowany po wojnie), to chyba zgodzimy się że nie chcielibyśmy aby "zrobiono mu Mission Impossible"...
Jeszcze bardziej martwi mnie modernizacja linii 201 do dwutorowej: czy to oznacza budowę od nowa żukowskiego mostu nad Małą Słupiną? Stary posiada rezerwę na przęsło drugiego toru i niedawno był remontowany - ma szansę na przetrwanie w swej cieszącej oko formie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum