most kolejowy, którego przęsło jeszcze przed II wojną było otwierane. Obracało się ono wokół pionowej osi środkowego filara mostu
I raz nawet na taki rozwiedziony (co za slowo, kojarzy mi sie z czyms zupelnie innym) most wjechala lokomotywa, co pozniej szeroko opisywano w gdanskich gazetach.
Marku, most jest zdecydowanie za niski! Wiem, że z kolejowym jest jeszcze gorzej, ale tamten to już staruszek. Uważam, że przy projektowaniu/budowaniu czegoś nowego powinno się jednak brać pod uwagę maksymalne jednostki, które mogłyby tamtędy przepłynąć.
No jasne, zgadzam się, że jest za niski, Wcale nie bronię projektantów, bo również uważam, że robotę - mówiąc delikatnie - zchrzanili. Ale obok stoi wspominany już most kolejowy ( którego raczej nie podwyższą ze względu na poziom torowiska przed i za mostem, a jest przecież za nim jeszcze jeden wiadukt nad ulicą Sienną bodajże - tą, która prowadzi na Stogi ) Po urządzeniach do otwierania przęsła nie ma już śladu, a jest jeszcze jedna przeszkoda, która nazywa się Most Siennicki, oddalony o kilkaset metrów, który jak wiadomo do wojny był mostem zwodzonym i takowym raczej nie będzie, a przynajmniej nie prędko. Tak więc wybudowanie wantowego kilka metrów wyższego na wiele by się nie zdało. Tutaj pokutuje duch komuny, podczas której żegluga pod mostami nie interesowała.
Cytat:
Może ogólna zasada polskiej polityki względem Gdańska: odciąć go od morza!
Cytat:
Ta ogolna zasada z powodzeniem realizowana jest od 1945 roku
Tak więc wybudowanie wantowego kilka metrów wyższego na wiele by się nie zdało
Ale można by założyć, że jako najnowszy przetrwa najdłużej. I wtedy budowniczowie wymieniający elementy tamtych starszych mostów na nowe będą się do wantowego dostosowywali... i tak w kółko :-(
_________________ Czyż nie rozumie pan, że wszystko, co piękne w architekturze, osiągnięto już dawno temu? Zostało to autorytatywnie stwierdzone. (Ayn Rand "Źródło")
Parker ma rację Tym bardziej, że budowa nowego kolejowego jest w planach i to być może wcale nie tak odległych.
Oh, Gruen, jak możesz tak mówić? Przecież wybudowano nam nowoczesny Port Północny, swojego czasu reklamowany jako 'najnowocześniejszy na Bałtyku'. I tutaj poważnie dodam - szkoda jednak, że nie pomyślano zawczasu, aby ten taśmociąg na węgiel mógł chodzić w obie strony.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum