Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Zastanawiający artykuł na Trójmiasto.pl
Autor Wiadomość
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Pią Paź 15, 2004 9:10 am   

Cytat:
most kolejowy, którego przęsło jeszcze przed II wojną było otwierane. Obracało się ono wokół pionowej osi środkowego filara mostu

I raz nawet na taki rozwiedziony (co za slowo, kojarzy mi sie z czyms zupelnie innym) most wjechala lokomotywa, co pozniej szeroko opisywano w gdanskich gazetach.
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Grün 
Oberpomuchel


Dołączył: 03 Lis 2003
Posty: 7010
Wysłany: Pią Paź 15, 2004 10:05 am   

Może ogólna zasada polskiej politykiw zględem Gdańska: odciąć go od morza!
 
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Pią Paź 15, 2004 10:18 am   

Ta ogolna zasada z powodzeniem realizowana jest od 1945 roku :II
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Marek Z 

Dołączył: 12 Sty 2004
Posty: 1753
Wysłany: Pią Paź 15, 2004 5:52 pm   

Cytat:
Marku, most jest zdecydowanie za niski! Wiem, że z kolejowym jest jeszcze gorzej, ale tamten to już staruszek. Uważam, że przy projektowaniu/budowaniu czegoś nowego powinno się jednak brać pod uwagę maksymalne jednostki, które mogłyby tamtędy przepłynąć.

No jasne, zgadzam się, że jest za niski, Wcale nie bronię projektantów, bo również uważam, że robotę - mówiąc delikatnie - zchrzanili. Ale obok stoi wspominany już most kolejowy ( którego raczej nie podwyższą ze względu na poziom torowiska przed i za mostem, a jest przecież za nim jeszcze jeden wiadukt nad ulicą Sienną bodajże - tą, która prowadzi na Stogi ) Po urządzeniach do otwierania przęsła nie ma już śladu, a jest jeszcze jedna przeszkoda, która nazywa się Most Siennicki, oddalony o kilkaset metrów, który jak wiadomo do wojny był mostem zwodzonym i takowym raczej nie będzie, a przynajmniej nie prędko. Tak więc wybudowanie wantowego kilka metrów wyższego na wiele by się nie zdało. Tutaj pokutuje duch komuny, podczas której żegluga pod mostami nie interesowała.

Cytat:
Może ogólna zasada polskiej polityki względem Gdańska: odciąć go od morza!

Cytat:
Ta ogolna zasada z powodzeniem realizowana jest od 1945 roku

Dokładnie chyba tak jest.
 
parker 


Dołączyła: 08 Wrz 2004
Posty: 4927
Wysłany: Pią Paź 15, 2004 7:21 pm   

Cytat:
Tak więc wybudowanie wantowego kilka metrów wyższego na wiele by się nie zdało


Ale można by założyć, że jako najnowszy przetrwa najdłużej. I wtedy budowniczowie wymieniający elementy tamtych starszych mostów na nowe będą się do wantowego dostosowywali... i tak w kółko :-(
_________________
Czyż nie rozumie pan, że wszystko, co piękne w architekturze, osiągnięto już dawno temu? Zostało to autorytatywnie stwierdzone. (Ayn Rand "Źródło")
 
Petelka 


Dołączyła: 20 Lis 2003
Posty: 937
Wysłany: Pią Paź 15, 2004 7:27 pm   

Parker ma rację :zrowko: Tym bardziej, że budowa nowego kolejowego jest w planach i to być może wcale nie tak odległych.

Oh, Gruen, jak możesz tak mówić? :wink: Przecież wybudowano nam nowoczesny Port Północny, swojego czasu reklamowany jako 'najnowocześniejszy na Bałtyku'. I tutaj poważnie dodam - szkoda jednak, że nie pomyślano zawczasu, aby ten taśmociąg na węgiel mógł chodzić w obie strony. :II
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk