Na logikę - przystanek SKM zbudowano wtedy, kiedy powstała SKM (trasa Gdańsk Gł. - Gdańsk Nowy Port uruchomiona 2 stycznia 1951 i Gdańsk Gł. - Sopot 2 stycznia 1952)
Wg relacji w Dzienniku Bałtyckim z 3.01.1951 (oddanie linii Gdańsk-Nowy Port) pociąg elektryczny zatrzymywał się na stacjach: Nowa Szkocja, Gdańsk-Kolonia, Na Zaspie, Gdańsk-Brzeźno, Gdańsk-Nowy Port. Ani słowa o Gdańsku-Stoczni.
Z kolei 1.04.1951 w Dzienniku napisali: "Rozpatruje się także możliwość budowy przystanku podmiejskiego przy Stoczni Gdańskiej. Ze względu na krótką odległość, dzielącą stocznie od dworca głównego w Gdańsku, przystanek ten nie jest istotnie potrzebny".
I jeszcze relacja w DB z 3.01.1952 (oddanie linii Gdańsk-Sopot): wymienione zostały przystanki Politechnika, Wrzeszcz, Gdansk-Lotnisko, Gdańsk-Polanki, Oliwa, Sopot-Wyścigi, Sopot.
Ani słowa o przystanku Gdańsk-Stocznia. Na pewno powstał on po listopadzie 1953 r. - wiem, bo dotąd sprawdziłem
Ani słowa o przystanku Gdańsk-Stocznia. Na pewno powstał on po listopadzie 1953 r. - wiem, bo dotąd sprawdziłem
To samo stwierdziłem, więc przejrzałem drugi raz gazety, patrząc m.in. w rubrykę „Śmiało i szczerze”. W efekcie dochodzę do wniosku, że przystanek powstał w 1952 r. pomiędzy 1 kwietnia a 8 sierpnia. Notka tu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum