Widzę że ciężko jednak...A więc wyjaśniam. Są to mechanizmy znajdujące się we wnętrzu Zielonego Mostu. Myślę że służyły do jego podnoszenia\opuszczania
Do podnoszenie i opuszczania przęseł mostu służyły silniki elektryczne umieszczone w filarach mostu prostopadle do podnoszonych przęseł.
W Moście Krowim wyglądało to tak że silnik ustawiony poprzecznie do osi przęsła był połączony z osią zawiasu na którym poruszało się przęsło w trakcie unoszenia.
Miałem okazje nieraz oglądać to rozwiazanie techniczne bowiem przez pomieszczenie maszynowni mostu można było zejść do wnęki w która opadała przeciwwaga przęsła by w ciszy i spokoju połowić sobie rybki.
Pamiętam że w pom. maszynowni znajdował się silnik elektr. zamkniety w obudowie o ok. półtorametrowej wysokości, przekładnia zębata i odcinek osi zawiasu o ok. 80mm średnicy.
To urządzenie widoczne na zamieszczonych zdjęciach służyło raczej do podnoszenia i opuszczania sieci trakcyjnej oraz zamykania i otwierania przegród drogowych w czasie otwarcia mostu.
http://de.wikipedia.org/wiki/Max_J%C3%BCdel
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum