Ależ jest i optymizm " pomocny" w jego piosence - "... Pozwólcie, proszę, że do konkretów
przejdę na koniec:
okażmy serce dla tych facetów,
zewrzyjmy dłonie,
weźmy się w kupę, bo w tym tkwi sedno,
drodzy rodacy,
by się faceci czuli potrzebni
w domu i w pracy. ..."
Długo nie trzeba było czekać, ot przykład z dzisiejszej GW Trójmiasto. Po prostu chaos.
Cytat:
Obwodnica: 3 pas niepotrzebny? Drogowcy: to nieprawda!
We wtorkowej "Panoramie" na antenie TVP Gdańsk dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Franciszek Rogowicz zapowiedział, że obwodnica nie zostanie poszerzona do trzech pasów. - To nieporozumienie - mówi "Gazecie" rzecznik GDDKiA.
Od lat konieczność budowy trzeciego pasa na trójmiejskiej obwodnicy to oczywistość, przynajmniej dla kierowców. Drogowcy o trzecim pasie też wspominają, ale czasem brakuje im konsekwencji. Np. w latach 2000-2002, gdy trwał kompleksowy remont drogi oraz wiaduktów, nikt nie pomyślał o ich przebudowie tak, by dodatkowy pas się pod nimi w przyszłości zmieścił. W 2004 r. powstały nawet wiadukty w Matarni (na węźle z ul. Słowackiego), wtedy również rezerwy nie pozostawiono. Mimo to kwestia kolejnego pasa pojawiała się coraz częściej w wypowiedziach przedstawicieli GDDKiA.
Trzeci, a nawet czwarty pas pojawi się na odcinku obwodnicy między Matarnią a węzłem Karczemki wraz z jego budową, która ma zakończyć się w 2012 r. Z kolei na węźle Południowym, który połączy obwodnicę z budowaną Obwodnicą Południową, przewidziano rezerwę pod trzeci pas na każdej z jezdni.
We wtorek w gdańskiej "Panoramie" widzowie usłyszeli, że trzeciego pasa nie będzie. - Trzeba by przebudować ogromną liczbę wiaduktów - mówił dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA Franciszek Rogowicz.
Równocześnie zadeklarował, że ten pas będzie zastąpiony przez Obwodnicę Metropolitalną, czyli nową drogę ekspresową, która w planach drogowców ma biec od wspomnianego węzła Południowego przez Żukowo do Chwaszczyna.
W środę jednak dyrektor przez swojego rzecznika zaprzeczył tym informacjom. - Doszło do nieporozumienia. Dobudowanie trzeciego pasa jest kłopotliwe, ale nie niemożliwe - powiedział "Gazecie" Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA. - Obwodnica Metropolitalna to zupełnie inna kwestia. Czekamy na zgodę z centrali na dalsze prace studialne nad tym projektem. A jeśli w międzyczasie będzie potrzeba i przede wszystkim pieniądze, to trzeci pas na obecnej obwodnicy może się pojawić.
Kierowcy odetchnęli z ulgą.
- Trzeci pas to konieczność, tak jak pas awaryjny. Dziś mała awaria samochodu paraliżuje całą aglomerację, tak nie może być - mówi Adam Turek, kierowca tira, którego spotkaliśmy na stacji benzynowej w Matarni.
- Gdy powstanie Obwodnica Metropolitalna, a stanie się to nie wcześniej niż za 8-10 lat, istniejąca obwodnica automatycznie stanie się drogą gminną. Wtedy kasa na trzeci pas się już nigdy nie znajdzie - mówi nam nieoficjalnie jeden z pracowników GDDKiA. - Jest pewna szansa, że dodatkowy pas pojawi się do tego czasu od Karczemek do Osowej, bo na tym odcinku "na ścisk" wejdzie pod istniejące wiadukty. Na więcej bym nie liczył - dodaje nasz informator.
Michał Tusk
_________________ "A ja sobie jeżdżę na motorowerze i nocą na szosie łapię w worek jeże..." (Jan Krzysztof Kelus)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum