Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Dworzec we Wrzeszczu
Autor Wiadomość
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2661
Wysłany: Nie Lut 20, 2011 11:49 pm   

Dwa wątki poświęcone dawnemu dworcowi, a ja ciągle nie wiem kiedy nastąpiła zmiana lokalizacji :???:
Czesiek napisał/a:
stary dworzec wrzeszczański stał na miejscu obecnej pizzeri między kasami bagażowymi a tunelem kier. browar. po lewo na parterze były kasy po prawo bar. na piętrze mieszkania kolejowe. Przejście na peron (jeden) było z obecnego tunelu (kier. park i browar) U góry na peronie i w tunelu widać ślady po starym wejściu na peron -schody. Istniało też drugie wejście na peron ( tam gdzie jest obecnie garaż) kier. Żukowo Stara Piła. Po wojnie budynek był wypalony, zburzono go i wybudowano nowy dworzec w miejscu obecnego. W nowym budynku od wejścia od obecnej ul Dmowskiego po prawej stronie znów był bar. W miejscu gdzie jest obecnie boczne wejście od strony paw handl. Powojenny budynek istniał do około 1952r kiedy wybudowano nowy budynek stacyjny przy okazji oddania do użytku świeżej SKM ki ( 22.07.1952r) Następnie w latach koniec 60 początek 70 przebudowano dworzec do obecnego kształtu. Z różnymi dobudówkami. Zaraz po wojnie (II) kasy biletowe znajdowały się w miejscu byłych kas bagażowych

( http://www.forum.dawnygda...php?p=8951#8951 )

Mam wątpliwości, czy stary dworzec dotrwał do 45 r. i czy to on się spalił (został spalony). To, że w okresie międzywojennym nie dokończono rozbudowy i zmiany lokalizacji budynku dworcowego jest w miarę oczywiste. Polski dworzec w nie polskim Wrzeszczu. Nie dokończenie tej inwestycji musiało być sporą bolączką dla mieszkańców i dziwne by było gdyby Niemcy, po przejęciu terenów kolejowych nie zabrali się za jej dokończenie.
renekk napisał/a:
dwa fragmenty planu przebudowy stacji Wrzeszcz z 1911 roku (…) Porównując ten plan z planem z roku 1940 można zauważyć istotne różnice: w projekcie brak wiaduktu między ulicami Czarną i Białą, inne są lokalizacje tuneli pasażerskich i bagażowego. Do 1945 roku wybudowano jedynie jeden peron (obecnie SKM), planowany pierwotnie dla ruchu podmiejskiego a używany w ruchu dalekobieżnym we wszystkich trzech kierunkach (do Gdańska, Słupska i Starej Piły) oraz dwa podziemne przejścia dla pieszych (używane do dziś) i nieużywany tunel bagażowy. Po roku 1945 dokończono realizację założeń z 1911 roku, ale bez peronu do Starej Piły. Jak więc z powyższego wynika peron ten nigdy nie istniał...

( http://forum.dawnygdansk....p?p=85746#85746 )

"Do 1945 roku wybudowano jedynie jeden peron"
W 40 r. był jeden peron, ale czy w okresie wojny nie wybudowano drugiego i nowego budynku dworcowego? Czy to nie ten nowy spalił się? A na jego fundamentach postawiono ten (chyba drewniany) który "istniał do około 1952r"?

Edycja:
Czerwone linie (układ ulic przedwojennych) starałem się nanieść jednakowo na trzech planach.

dworzec wrzeszczański 1911.jpg
Projektowany tu budynek byłby pomiędzy starym, a nowym (obecnym)
Plik ściągnięto 31401 raz(y) 78,64 KB

dworzec wrzeszczański 1940.jpg
Ciekawe w którym roku wykonano te, tu już narysowane, a istniejące do dziś tunele, częściowo wykożystywane współcześnie?
Plik ściągnięto 31401 raz(y) 77,9 KB

dworzec wrzeszczański wsp.3.jpg
Na czerwono naniosłem stary dworzec nakładając plan z 1940 r.
Plik ściągnięto 31401 raz(y) 78,97 KB

 
 
norveg 
Zankenzin

Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 292
Wysłany: Pon Lut 21, 2011 9:38 am   

Na fotce Zbigniewa Kosycarza z 1961 r. coś widać. Z lewej strony kadru majaczą jakieś zabudowania na wysokości obecnego dworca.
http://kfp.pl/pic/bp/b7/bud0082z.jpg
Natomiast tu:
http://www.gdansk.pl/turystyka,320,1206.html
jest informacja:
„8 marca 1969 - Zmodernizowany dworzec kolejowy we Wrzeszczu przekazano do użytku. Pierwszy dworzec powstał w tym miejscu w 1870 r. ”

bud0082z.jpg
Plik ściągnięto 31399 raz(y) 52,86 KB

 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2661
Wysłany: Pon Lut 21, 2011 12:29 pm   

norveg napisał/a:
Na fotce Zbigniewa Kosycarza z 1961 r. coś widać

W 61 powinien być już ten współczesny :hmm:
 
 
norveg 
Zankenzin

Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 292
Wysłany: Pon Lut 21, 2011 12:50 pm   

Krzysztof napisał/a:
norveg napisał/a:
Na fotce Zbigniewa Kosycarza z 1961 r. coś widać

W 61 powinien być już ten współczesny :hmm:


Raczej nie. W cytowanej przez Ciebie wypowiedzi Cześka stoi: „Następnie w latach koniec 60 początek 70 przebudowano dworzec do obecnego kształtu”. A i mi wskakuje w tej kwestii 1969 r., co wcześniej podałem. Choć szczerze mówiąc, myślałem że do momentu otwarcia obecnego, istniał i był używany wciąż ten z 1870 r. a zmieniały się tylko pobliskie zabudowania...
Trzeba będzię w wolnej chwili popatrzeć w gazety z czasów uruchamiania SKM. To będzie jakiś punkt zaczepienia.
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2661
Wysłany: Pon Lut 21, 2011 1:11 pm   

Wydaje mi się, że ta reorganizacja z 61 polegała na zmianach wewnątrz i małej architektury wokół budynku, ale to, co widać na tym zdjęciu nie jest podobne do obecnej bryły dworca.
 
 
jayms 
dżejms


Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 1001
Wysłany: Czw Mar 10, 2011 6:52 am   

Powiało optymizmem w sprawie nastawni bramowej,trzymam kciuki. :D

Jaśniejsza przyszłość nastawni we Wrzeszczu?

- Aby uratować zabytkową nastawnię we Wrzeszczu, potrzeba zgody konserwatora na budowę schodów - mówi właściciel obiektu. - Jestem otwarty na dyskusje - zapewnia "Gazetę" urzędnik

Nastawnia bramowa Wr1 - zbudowana na początku XX w. na wzmocnionym murem nasypie kolejowym - przez dziesiątki lat ozdabiała tory pomiędzy ulicami Czarną i Białą we Wrzeszczu. To jedyny taki zabytek techniki w północnej Polsce (najbliższy znajduje się w Chorzowie, kolejne w Niemczech). Niemieccy architekci postarali się, aby wpisywała się w eklektyczny klimat dzielnicy: stąd galeryjki, pomościk przypominający mostek statku i typowo "sopocka" wieżyczka. Niegdyś nastawiano w niej, za pomocą specjalnych urządzeń, semafory, rozjazdy oraz sygnały kolejowe. Dzisiaj to ruina, która ledwo uratowała się przed rozbiórką.

Leszek Lewiński z PKP Polskie Linie Kolejowe: - Udało się nam uratować nastawnię. Chociaż kiedy ruszała modernizacja linii kolejowej E65, to pierwsze projekty zakładały jej wyburzenie.

Budynek ocalał, ale wciąż stoi pusty. Lewiński: - Drzwi są zamurowane, żeby nie gromadziło się tu jakieś niepożądane towarzystwo. Na szczęście konstrukcja jest solidna. W jakimś innym kraju, np. Holandii, pewnie już dawno powstałaby tu kawiarenka dla miłośników kolei z widokiem na tory. Ale zgodnie z naszym prawem to nie może być pomieszczenie użyteczności publicznej, bo jest za blisko torów. Mieliśmy potencjalnego najemcę: pewien rzeźbiarz chciał tu otworzyć pracownię. Był jednak problem z dotarciem do nastawni. Jedyna droga prowadzi wzdłuż torów i nie nadaje się do użytku.

Podobny argument usłyszał wrzeszczanin Rafał Gruszecki, który rok temu zainteresował się opustoszałą nastawnią: - Odbiłem się od urzędniczego muru. Wątpię, czy komukolwiek zależy, żeby coś z tym miejscem zrobić.

Okazuje się, że tak - niedawno na Facebooku powstała grupa obrońców wrzeszczańskiej nastawni. Liczy już ok. 500 członków. Ludzi z całej Polski. - Dołączyłam się raczej ideologicznie - mówi Lidka Makowska, jedna z członkiń grupy. - To jest malutka, romantyczna dziupelka. Świetne miejsce na jakąś pracownię artystyczną. Niestety, nikt w to nie inwestuje. Czyżby wolny rynek spisał nastawnię na zagładę?

Właściciel obiektu, czyli PKP Nieruchomości, zaprzecza: - Budynkowi nic nie grozi - mówi Tomasz Czabański, dyrektor gdańskiego oddziału gospodarowania nieruchomościami PKP, który jest właścicielem obiektu. - Chętnie go wydzierżawimy. Ja bym tu widział działalność artystyczną, klub miłośników czegoś, nawet klub poselski jakby się uprzeć. Niestety, jest problem z dojściem. Bo nikt nie pozwoli ludziom iść po torach. Mieliśmy pomysł, żeby postawić schody, które by prowadziły do nastawni. Wzdłuż muru oporowego, który ciągnie się przy nastawni, można by pociągnąć taki jakby trap do schodzenia, a od jego połowy puścić schody: kute, kręcone, ażurowe. Wiązałoby się to z zajęciem kawałka chodnika przy ul. ks. Zator-Przytockiego, trzeba by go tylko nieco ścieśnić.

Zdaniem właściciela obiektu do przeprowadzenia inwestycji brakuje jedynie zgody miejskiego konserwatora zabytków. - Ależ ja jestem otwarty na dyskusję - zapewnia Janusz Tarnacki. - Tylko niech się ktoś do mnie w tej sprawie zwróci.

Tomasz Czabański: - Jeśli tak, to ja gwarantuję, że w ciągu tygodnia występuję o podanie warunków, jakie trzeba spełnić, by postawić te schody.

Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto
_________________
Bacz byś nie zgłupiał od mądrości swojej.
 
norveg 
Zankenzin

Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 292
Wysłany: Czw Mar 31, 2011 9:05 pm   Re: plan przebudowy z 1913 r.

Pepo napisał/a:
Wpadł mi w ręce dzięki uprzejmości znajomego skan planu przebudowy linii kolejowej we Wrzeszczu przed I wojną światową (źródło: jeden z sierpniowych numerów Danziger Neuste Nachrichten).


Pozwolę sobie odświeżyć tę kwestię :wink: A więc było to w „Danziger Neueste Nahcrichten” nr 183 z dnia 7 sierpnia 1913 r. Jeśli by ktoś chciał potłumaczyć tekst, to proszę (nie wszyscy mogą focić w BG PAN, więc przepisałem):

„Der neue Langfuhrer Bahnhof”

Mehrfache kürzere Angaben in unserem Blatte haben den Lesern Anhaltspunkte gegeben, sich über den Fortgang der Arbeiten auf dem Langfuhrer Bahnhofsgelände zu orientieren, und die verschiedenen Erörterungen, die sich an die Wünsche der Einwohner von Neuschottland und des nordöstlichen Gebietes unserer Vorstadt in den besonders abgehaltenen Barsammlungen im vörigen Winter knüpften, haben auch manchen Aufschluß über den Umbau gebracht. Es erscheint aber doch am Platze, über den gegenwärtigen Stand der Arbeiten an Hand einer Skizze ein kurzes Referat zu geben, und damit einen Ausblick auf kommende Arbeiten und auf die ganze Gestaltung der Dinge zu tun. Man gewinnt so auch einen Einblick in den Umfang der Aufgaben, die dem Neubaubureau fuur den Bahnbau im Norden Danzigs gestellt sind. Leiter dieses Bureaus ist Regierungsbaumeister Kuhn. Die Aufgaben gestalten sich um so schwieriger, je mehr auf einen stark entwickelten Streckenverkehr Rücksicht zu nehmen, und die Phalen des Umbaues unter dem Gesichtswinkel der unbedingt sicheren und ungestörten Aufrechterhaltung dieses Verkehrs vorzunehmen sind. Wie frequentiert die Strecke Danzig – Langfuhr – Oliva – Zoppot ist, darüber sind wir in Danzig ja unterrichtet.

Bei einer Besichtigung, die bei einem Spaziergang am Kleinhammerpark vorbei und am Rande des großen Ererzierplatzes hin bis zum Labesweg leicht möglich ist, gewinnt man einen ziemlich umfassenden Blick über die neue Anlage, denn schon jetzt sind die hauptsächlichsten Anhaltspunkte im Gelände gegeben. Vor allem sind es die beiden mächtigen Ueberführungen des Labesweges und des Weges am Train-Depot, die ins Auge fallen. Die Labesweg-Ueberführung ist fertig, man vollendet eben den Anstrich der Eisenkonstruktion, die sich in zwei mächtigen Bogen über die dort bereits vorgestrecken Gleise spannt. Auf unserer Skizze ist diese Brücke mit H bezeichnet. Der Straßendamm nach der See zu wird soeben geschüttet, er läuft auf der Ererzierplatz aus, und wird später Verbindung nach Kleinhammer und Neuschottland haben. Nach der Langfuhrer Hauptstraße zu wird die neue Straße in ziemlichen Fall von der Brücke herunter in den alten Labesweg auslaufen, und zwar schauf an der Ostecke des alten katholischen Friedhofes, neben dem das auf der Skizze mit P bezeichnete Proviantamt liegt. Der alte Labesweg bleibt in seinem unetren Teil als Zufuhrstraße zum Güterbahnhof und zu der Ladestraße erhalten, natürlich fällt sein Uebergang über die Gleise fort, so daß er beiderseitig tot vaerläuft. Da Train-Depot an der Olivaer Chaussee ist mit T gekennzeichnet. Nordöstlich von ihm finden wir den neuen Weg punktiert, der über die neue Ueberführung G nach dem Exerzierplatz geht. Diese Ueberführung ist zurzeit im Bau und soll bis Anfang Herbst fertig sein. Auch hier bewundert man die mächtige Eisenkonstruktion. Der damm gegen See wird hier ebenfalls schon geschüktet. Gegen die Chaussee wird der Weg in einer Schleife herabgeführt, die sich hinter dem Depot hinziehen wird. Ob diese Straße vom Militärfiskus als Reservat beansprucht, oder nach Ansicht der Polizeibehörde dem öffentlichen, uneingeschränkten Verkehr freigegeben wird, darüber schweben wohl noch Verhandlungen. Von militärischer Seite will man sie nur bedingungsweise für Private freigeben, und wohl des Nachts sogar sperren. Der alte Weg am Train-Depot bleibt ebenfalls bestehen und wird als Zufahrt zum Güterbahnhof dienen. Am Bauwerken, die auf dieser Seite der neuen Anlagen im Enstehen sind, wären nun noch die beiden mit den Buchstaben D und E bezeichneten neuen Stellwerke am Labesweg und bei Train-Depot zu erwähnen. Ihr Bau geht rasch vorwäts.

Diese Stellwerke und die Ueberführung am Train-Depot sollen bis Anfang September bereits fertig sein. Dann wird der Zugverkehr von den alten Langfuhr–Zoppoter Gleisen weg auf die neuen Gleise übergeführt. Die neue Anlage besteht zunächst aus fünf Gleisen, denen sich dann noch Nebengleise angliedern. Die fünf Gleise zerfallen in die beiden Zoppoter Hauptgleise und drei Nebengleise. Die bisherige Kurve am Proviantamt wird durch die neue gerade Gleislage in zwei schwache Kurven aufgelöst, die bei jetzigen alten Empfangsgebäude am Kleinhammerteich und hinter dem Traindepot liegen. Sowie sie Ueberleitung des Verkehrs vollzogen ist, beginnt man auch mit der Schüttung der Dämme für den Labesweg und den Weg am Traindepot nach der Haupstraße und Olivaer Chaussee zu, die bisher durch die alten Gleise behindert war.

Der Bahnhofsbetrieb selbst wickelt sich auch im Herbst und Winter noch im alten Empfangsgebäude, bezeichnet mit F, zwischen Bahnhofstraße und Kastanienweg ab. Aber wir wollen hier einen kurzen Blick in die Zukunft wefen. Das neue Empfangsgebäude kommt nach Zoppot zu an den Punkt A zu stehen. Es wird sich als moderner, schöner Bau präsentieren mit einen weiten Halle, an deren rechter Seite die Warteräume liegen während sich links und gegenüber dem Portal die Schalter befinden. Die drei neue Bahnsteige haben wir auf der Skizze mit I., II., III. Bezeichnet. Sie schließen gegen Zoppot etwa in der Höhe des Dampfschneidewerkes von Körner u. Co. Ab, das hier die Bezeichnung M hat. Zu gleicher Höhe werden wir den neuen Eilgutschuppen B finden. Hier wird auch der Strießbach unter den Gleisen durchgeführt. Weiter gegen Oliva vorgeschoben wird die neue Güterverwaltung mit dem großen Güterschuppen. Wir haben ihr den Buchstaben C gegeben. Sie kommt an die neuen Gleise beim Proviantamt. Erreicht wird sie auf dem alten Teil des Labesweg und dem des Weges am Train-Depot. Für später ist wohl auch an eine Benutzung des Kastanienweges gedacht. Bemerkt sei hier auch, daß natürlich die Linie von Altemühle auf dem am nächsten nach Südwesten, also nach dem Proviantamt liegenden neuen Gleis der Hauptgleise herangeführt wird, und nicht mit dem Zoppoter Verkehrs in Berührung zu kommen und Kreuzungen zu vermeiden. Bei der Ueberleitung des Verkehrs im September wird auch das Zufuhrgleis nach der Aktienbrauere (L) eine Verschiebung erfahren.

Die Bahnsteige des neuen Bahnhofes werden um etwa zwei Meter höher liegen als die des alten. Damit ergibt sich von Zoppot her eine nicht unbedeutende Steigung, die etwa beim Labesweg einsetzen wird. Nach Danzig zu laufen die Gleise mehr in der Horizontalen, denn dort ist das Gebiet der neuen Wegunterführungen. Die 16 Meter breite Unterführung der Marienstraße nach der Bahnhofstraße zu, die auf der Skizze mit J bezeichnet ist, wird demnächst in Angriff genommen werden. Die neue Straße mündet im Anstieg in die Bahnhofstraße ein. Bei K ist die Unterführung der Ferberweges angedeutet. Man bereitet ihren Ausbau jetzt durch Schüttung des Dammes für die Gleisabzweigung vor. Bekanntlich wird der geplante viergleisige Ausbau der Linie Danzig–Zoppot zunächst auf der Strecke Danzig–Langfuhr augeführt.

Soweit soll sich unsere heutige Orienterung erstrecken. Bei dem eifrigen Arbeiten und der umsichtigen Leitung wird gewitz bald der Zeitpunkt kommen, wo über das Fortschreiten des Baues neues Interessantes zu berichten ist.

--

Oczywiście mogą być literówki :wink:
 
Mikołaj 
Idi Admin


Dołączył: 13 Paź 2003
Posty: 8107
Wysłany: Czw Mar 31, 2011 10:36 pm   

http://translate.google.pl/

Tłumaczenie na wesoło

"Nowa stacja Wrzeszczu"

Wiele krótszy szczegółowo w naszej gazecie są czytelnicy, których wskazówki dla ukierunkowania się na temat postępu prac na terenie Wrzeszczu stacji, różne rozmowy, które są na życzenia mieszkańców Nowej Szkocji i północno-wschodniej części naszego przedmieściach, w szczególności, która odbyła się Barsammlungen vörigen związany w zimie, przyniosły też kilka informacji na temat konwersji. Wydaje się na miejscu, ale jeszcze dać obecny stan wysiłków zmierzających do strony szkic krótkie przemówienie, a nie z perspektywy przyszłych prac i do całego projektu rzeczy. W ten sposób uzyskuje wgląd w zakres zadań nowego Prezydium został ustawiony budownictwa kolejowego fuure w północnej części Gdańska. Dyrektor tego Prezydium Regierungsbaumeister Kuhn. Zadania projektowe są tak trudne, tym bardziej do przyjęcia wysoko rozwiniętych trasy transportu pod uwagę, a Phalen rekonstrukcji z punktu widzenia utrzymania absolutnie bezpieczne i nieprzerwane należy przeprowadzić takiego ruchu. Jak uczęszczanych trasie Gdańsk - Wrzeszcz - Oliwa - Sopot, jest to, co uczy nas, w Gdańsku, tak.

W badaniu raz w ciągu ostatnich Kleinhammerpark chodzić, na skraju wielkiego punktem jest Ererzierplatzes Labesweg łatwe, dostaje dość pełny obraz nowego obiektu, bo nawet teraz dowody podane w głównym polu. Przede wszystkim, istnieją dwa potężne konwersji Labesweg i ścieżkę po Train Depot, przyciągające wzrok. Wiadukt Labesweg jest gotowy, po prostu gotowego obrazu żelaza struktury, która jest w dwa ogromne łuk nad pre-stretch utworów już nie wyciągnął. Na naszej mapie, ten most jest oznaczona przez H. Nasypu drogowego do jeziora będą tylko po cenach dumpingowych, to będzie działać na Ererzierplatz, a następnie mają połączenia z małym młotkiem i Nowej Szkocji. Po Wrzeszczu przy głównej ulicy na nowej drodze w prawie przypadku most jest zamknięty wyciek w starym Labesweg, a mianowicie Schauf na wschodnim rogu starego cmentarza katolickiego, obok wyznaczonych na rysunku z dump P dostaw. Stare unetren Labesweg pozostaje w jego części jako drogi dojazdowej, aby towary do stacji załadunku i ulicy, oczywiście, kontynuuje przejście nad torami, tak że vaerläuft obu stronach zmarłych. Da Train Depot jest na drodze oznaczone T Olivaer. Na północny wschód od niego znajdziemy nowy przerywana ścieżka, która przechodzi przez nową konwersję G po placu apelowym. Ten transfer jest w trakcie budowy i powinny być przez wczesną jesienią. Tutaj również podziwiać olbrzymią strukturę żelaza. Matka do jeziora jest również geschüktet tu już. W drodze drogi sprowadza się w pętlę, która będzie się działo za depot. Czy ta droga z wojskowego skarbu twierdził, jako rezerwa, albo zgodnie z organu policji do publicznej wiadomości, nieograniczonego jest zwolniony, prawdopodobnie nadal unoszą się o negocjacjach. Wojsko chce to wszystko jest warunkowo dopuszczone do osób prywatnych, i prawdopodobnie w nocy, nawet zablokowany. Stary sposób na Train Depot pozostanie i będzie służyć również jako dostęp do dworca towarowego. W budynkach, które są na tej stronie nowych obiektów w góry, teraz mają po dwa oznaczone literami D i E w nowym Labesweg blokady i wymienić go w Train Depot. Jego budowa jest vorwäts szybko.

Te blokady i konwersji Train Depot powinna być już obecnie na początku września. Następnie pociągiem jest od starego Wrzeszczu Sopot-away utworów przeniesione do nowych utworów. Nowy obiekt składa się pierwszy z pięciu utworów, które partnerskiego jest nadal bocznic. Pięć utworów są podzielone na dwie główne i trzy utwory Sopot bocznic. W poprzedniej krzywej na wysypisku dostaw został rozwiązany przez nową pozycję utwór w ciągu zaledwie dwóch słabych krzywe, które są obecne w starym budynku dworca na staw i mały młotek za Train Depot. I to jest możliwe wymiany ruchu prowadzone, zaczyna również z większością zapór Labesweg i sposób do składu pociągu do głównej drogi i drogowych Olivaer, które zostały utrudnione przez starego utworu.

Operator stacji owija się w okresie jesienno-zimowym w starym budynku dworca oznaczone jako F, ​​między Street Station i kasztanowca. Ale tu chcemy to szybkie istoty wyglądać w przyszłości. Nowy budynek dworca przyjeżdża do Sopotu do punktu A do stoiska. Będzie on zlokalizowany zaprezentować nowoczesny, ładny budynek z dużym holu, po prawej stronie poczekalni znajdują się na lewo i na portalu przełącznika. Trzy nowe platformy, które mamy w diagram z I, II, III. Imienne. Blisko Sopot o wysokość roślin steam przez cięcie z ziaren & Co, który tutaj nazywa się M. W takiej samej wysokości, znajdziemy nowych Eilgutschuppen B. Jest to również Striessbach odbywa się w ramach utworów. zaawansowane dalej przed Oliva, nowe przewozów towarów o dużej szopy. Daliśmy jej literę C. Podchodzi do nowych utworów na wysypisku dostaw. Osiąga się to w starej części Labesweg i ścieżkę po Train Depot. W późniejszym prawdopodobnie jest to sposób przeznaczenia kasztanów. Był również zauważyć, że prowadzony jest oczywiście linia Old Mill w następnym na południowy zachód, po dokonaniu dostawy wysypisko znajduje się nowy utwór z głównych utworów, a nie do kontaktu z ruchem Sopot i uniknąć skrzyżowań. Na wymiany ruchu we wrześniu jest również wejście do utworu czas Brauer (L) obserwowano zmiany.

Platformy nowej stacji będzie wyższy o około pół metra od starej. Wynika to w Sopocie dalej nie bez znaczenia stoku, co stanowi około Labesweg użytkowania. uruchomić śledzi do Gdańska w poziomej, bo nie ma na terenie nowych przejść podziemnych. 16 m szerokości przejście podziemne drogi Marie Bahnhofstrasse, który przeznaczony jest na szkicu z J, rozpoczną się wkrótce. Nowa droga łączy się ze wzrostem Bahnhofstrasse. Jeżeli jest podziemnego Ferberweges wskazane. Przygotuj teraz przed rozbudową przez złoże z Gleisabzweigung tamy. Znane, planowane rozszerzenie z czterech torów linii Gdańsk-Sopot po raz pierwszy oko na torze Gdańsku Wrzeszczu.

W jakim celu rozszerzenia naszej obecnej Orienterung. Kiedy gorliwi pracy i ostrożnego zarządzania są gewitz wkrótce momencie składania sprawozdań o postępie nowego budynku jest interesująca.
 
seestrasse 
Zesztrasia z Szafy


Dołączyła: 13 Kwi 2004
Posty: 6586
Wysłany: Sob Kwi 02, 2011 1:04 am   

możecie to przetłumaczyć na pasztuński? :wink: 8))
 
Sagapo8 

Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 65
Wysłany: Sob Lip 16, 2011 9:22 pm   Dworzec po wojnie

Zdjęcia wygrzebane w domowym archiwum

kolejka.jpg
Wjazd kolejki na stację
Plik ściągnięto 30234 raz(y) 83,74 KB

dworzec.JPG
Dworzec po wojnie, przed przebudową
Plik ściągnięto 30239 raz(y) 79,11 KB

peron.jpg
Peron SKM we Wrzeszczu
Plik ściągnięto 30239 raz(y) 79,39 KB

kolejka 2.jpg
Wjazd starej SKM na stacje
Plik ściągnięto 30239 raz(y) 85,7 KB

Ostatnio zmieniony przez Sagapo8 Sob Lip 16, 2011 9:25 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
seestrasse 
Zesztrasia z Szafy


Dołączyła: 13 Kwi 2004
Posty: 6586
Wysłany: Sob Lip 16, 2011 9:23 pm   

uuu, fajne :D :==
 
norveg 
Zankenzin

Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 292
Wysłany: Sob Lip 16, 2011 10:35 pm   

Cytat:
Dworzec po wojnie, przed przebudową

Cudo! :==
 
Marek Z 

Dołączył: 12 Sty 2004
Posty: 1753
Wysłany: Nie Lip 17, 2011 12:27 am   

norveg napisał/a:
Dworzec po wojnie


No, to szczęki już nie mam.. :wink: :== :==
 
Sagapo8 

Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 65
Wysłany: Nie Lip 17, 2011 8:51 am   Dworzec

Jak się dowiedziałem, budynek dworca na zdjęciu, mniej więcej z początku lat 50-tych to efekt powojennej odbudowy a raczej zbudowania od podstaw. W ścianę budynku wmurowano tablicę informacyjną, że "zbudowano w ciągu 60 dni". Kasy biletowe znajdowały się w budynku mieszkalnym przy wiadukcie.
 
Krzysztof 


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 2661
Wysłany: Nie Lip 17, 2011 12:39 pm   

A już myślałem, że nigdy nie zobaczę...
:braawo: :braawo: :braawo: :braawo: :braawo:
Zważywszy na to, że wejście i pawilon są wykonane w różnych stylach podejrzewam, że tylko ten pawilon wykonano po wojnie. Ponieważ przejście podziemne, na wprost tego wejścia (do dziś w tym miejscu jest wejście) jest zaznaczone na "wojennym" planie gdańska jest niewykluczone, że ta część jest poniemiecka.
Jeśli dobrze pamiętam to publiczne wejście do tego pawilonu było od strony wejścia - schodów. W pierwszej części były kasy biletowe po lewej i poczekalnia. Za przepierzeniem w połowie(?) pawilonu był bufet
:zrowko: :impr:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk