Wysłany: Sob Lut 11, 2012 2:38 pm Gdańskie inwestycje
Witam w nowym temacie.
Wiele dzieje się w Gdańsku i pewnie wiele się będzie jeszcze działo. Założyłem ten temat dla wszystkich dużych inwestycji bo pojedyncza inwestycja kiedyś się skończy i temat staje się martwy. W jednym temacie łatwiej będzie je znaleźć i będą uporządkowane chronologicznie.
Na początek przebudowa Kanału Raduni.
Na stronie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska Przebudowa Kanału Raduni można obejrzeć często aktualizowane zdjęcia poszczególnych stanów prac. Na początku artykułu jest notka historyczna dotycząca Kanału Raduni, oraz zdjęcia z powodzi w 2001 r.
W załączniku jedno zdjęcie dokumentujące powódź 2001 r. i jedno z ostatniej aktualizacji.
Kanal_Raduni_3.jpg
Plik ściągnięto 25667 raz(y) 119,3 KB
kanal260112_13.jpg
Plik ściągnięto 25667 raz(y) 119,46 KB
_________________ Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
Wysłany: Sob Lut 11, 2012 3:17 pm Budowa Nowej Łódzkiej
Dobiega końca budowa linii tramwajowej łączącej pętlę na Chełmie z pętlą przy Świętokrzyskiej. Budowa linii była częścią inwestycji pod nazwą Budowa Nowej Łódzkiej. Sama Nowa Łódzka jest już oddana do użytku i otrzymała nazwę Vaclava Havla.
Fotorelacje z przebiegu budowy Nowej Łódzkiej można obejrzeć na stronie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
W załączniku mapka z nazwami przystanków tramwajowych i widok w kierunku pętli na Świętokrzyskiej (z października).
Nowa_Lodzka1.jpg
Plik ściągnięto 25660 raz(y) 31,75 KB
nlodz061011_4.jpg
Plik ściągnięto 25660 raz(y) 115,95 KB
_________________ Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
Wysłany: Nie Maj 20, 2012 8:00 pm Tramwajem przez Ujeścisko
12 V 2012 r. ruszyły tramwaje z pętli Chełm Witosa do pętli Łostowice Świętokrzyska, co zakończyło inwestycję pod nazwą budowa Nowej Łódzkiej. Część inwestycji dotycząca budowy ulicy zakończyła się wcześniej, 23 XII 2011 r., a ulica na mocy uchwały rady miasta z dnia poprzedniego otrzymała nazwę aleja Vaclava Havla.
IMG_0019.JPG Tramwaj jadący przy starszej części Ujeściska.
Plik ściągnięto 25356 raz(y) 119,47 KB
IMG_0024.JPG Tramwaj jadący między współcześnie zabudowaną częścią Ujeściska, a Osiedlem Pogodnym
Plik ściągnięto 25356 raz(y) 98,49 KB
_________________ Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
Wysłany: Wto Maj 22, 2012 6:27 pm Koniec inwestycji, początek usterek
Na oddanej dziesięć dni temu do użytku trasie tramwajowej od pętli Chełm Witosa do pętli Łostowice Świętokrzyska wysoka temperatura ujawniła drobne niedociągnięcia najbardziej widoczne na odcinku przy Ujeścisku. Tramwaje jednak kursują pokonując bardzo powoli napotkane po drodze przeszkody.
IMG_0006.jpg
Plik ściągnięto 25286 raz(y) 117,44 KB
IMG_0004.jpg
Plik ściągnięto 25286 raz(y) 118,52 KB
IMG_0001.jpg
Plik ściągnięto 25286 raz(y) 115,38 KB
_________________ Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
Wyobraźni zabrakło przede wszystkim projektantom, wykonawca po prostu zbudował to co miał w projekcie, to nie pierwszy to raz projektującym o czymś się "zapomniało", że wspomnę przechyłkę w łuku na skrzyżowaniu Armi Krajowej i 3 Maja
A wystarczyło uwzględnić toto...
Nooo, aż wierzyć mi się nie chce, żeby przy takim przedsięwzięciu projektanci zapomnieli o dylatacjach. Przecież to abecadło. Stawiałabym jednak na fuszerkę wykonawcy, a najprawdopodobniej na oszczędnościowe cięcia. Ktoś nawalił ewidentnie, wygląda na to, że i inspektorzy nadzoru.
Sądzę że w tym przypadku wykonawca chciał sobie zaoszczędzić pracy i kosztów jej wykonania.
Teraz trzeba będzie zdemontować torowisko usunąć zbyt grubą warstwę podsypki no i wyrównać poziom gruntu do tego jaki jest pod torami obok
A na razie najlepiej by zrobili zamykając ten odcinek trasy, chyba że ktoś bardzo chce aby któryś z pokonujących tą trasę tramwajów wylądował na trawniku.
W nocy poprawiono ten odcinek trasy na tyle, że tramwaje już następnego dnia kursowały
bez przeszkód, ale wykrzywienia były nadal widoczne, tylko dużo mniejsze.
_________________ Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
To tak jak usiłowanie wyleczenia wstydliwej choroby pudrem.
Bez poprawienia sfuszerowanego podłoża torowiska problem będzie istniał a jego skalę zobaczymy po pierwszych większych opadach deszczu.
Wczoraj na portalu Trójmiasto był artykulik na temat. Było w nim stwierdzenie, że na zakręcie trzeba zrobić po cztery nacięcia szyn, czyli po prostu dylatacje. Jeśli to nie da efektu, to wymienić ok. 22 mb. szyn. Jakoś teraz nie mogę tego artykuliku wynaleźć Z pewnością nie były to moje halucynacje, poszukam go potem jeszcze, bo jasno określa się tam przyczynę odkształcenia torowiska.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum