Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
MPZP Gydnia Śródmieście
Autor Wiadomość
Mikołaj 
Idi Admin


Dołączył: 13 Paź 2003
Posty: 8107
Wysłany: Czw Mar 24, 2011 10:13 am   MPZP Gydnia Śródmieście

VI Sesja Rady Miasta z dnia 23.03.2011 r.
Uchwała w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Śródmieście i Wzgórze Św. Maksymiliana w Gdyni rejon ulic Władysława IV, 10 Lutego i Świętojańskiej.
uchwała
załącznik 1
załącznik 2
załącznik 3

Gdyńskie porządki, czyli szczegółowy plan śródmieścia

mnóstwo do poczytania, szczególnie podoba mi się walka z reklamowym chaosem, a zwłaszcza zakaz umieszczania reklam LED (wyklucza się stosowanie oświetlenia pulsacyjnego wszelkich szyldów i reklam; wyklucza się stosowanie szyldów i reklam o zmiennym natężeniu oświetlenia takich jak telebimy i tablice LCD)

Cytat:
2. Na obszarze objętym planem ustala się następujące zasady umieszczania szyldów oraz reklam na
budynkach i reklam wolno stojących, odpowiadające przeznaczeniu poszczególnych terenów:
1) zasady ogólne:
a) kształt i wielkość szyldów i reklam oraz miejsce ich umieszczenia na budynku muszą być
dostosowane do architektury budynku; przy czym za szyld uważa się jednostronny, płaski
znak zawierający wyłącznie logo firmowe lub informacje o nazwie firmy, rodzaju
prowadzonej działalności, dacie założenia firmy;
b) w przypadku, gdy ilość szyldów na budynku jest większa niż jeden, powinny być tej samej
wielkości i winny być zgrupowane w miarę możliwości w jednym miejscu na elewacji,
c) szyld nie może sięgać dalej niż na 0,12 m od lica budynku;
d) zewnętrzna krawędź reklamy na budynku nie może sięgać dalej niż 1,00 m od lica ściany
budynku. W przypadku, gdy reklama sięga dalej niż 0,12 m od lica ściany budynku, jej dolna
krawędź nie może znajdować się na wysokości mniejszej niż 2,40 m nad poziomem terenu
znajdującego się pod reklamą;
e) wyklucza się stosowanie oświetlenia pulsacyjnego wszelkich szyldów i reklam; wyklucza się
stosowanie szyldów i reklam o zmiennym natężeniu oświetlenia takich jak telebimy i tablice
LCD;
f) umieszczenie reklamy w obszarze historycznego układu urbanistycznego śródmieścia Gdyni
wpisanego do rejestru zabytków (§ 5 ust. 1 pkt 1) lub na budynkach objętych ochroną
konserwatorską (§ 5 ust. 1 pkt 3 i 4) wymaga uzgodnienia z właściwym konserwatorem
zabytków; wniosek o lokalizację reklamy lub szyldu na budynku musi zawierać rysunki
projektowe pokazujące formę reklamy/szyldu oraz jej umieszczenie na tle całej elewacji
budynku, w określonej skali, z wymiarami ogólnymi i sposobem zamocowania;
g) na budynkach objętych ochroną konserwatorską (§ 5 ust. 1 pkt 3 i 4) dopuszczone są jedynie
szyldy i reklamy związane z prowadzoną na miejscu działalnością, przy czym na budynkach
wpisanych do rejestru zabytków dopuszcza się reklamy jedynie w ich pierwotnej lokalizacji
i w zbliżonej do pierwotnej formie;
h) reklamy i znaki graficzne umieszczone na markizach, namiotach i parasolach nie będą
uznawane za szyldy i reklamy pod warunkiem, że będą umieszczone płasko na ich
powierzchni, nie będą świecić i nie będą wykraczać poza obrys ich powierzchni;
2) zasady szczegółowe:
a) tereny zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej i usługowej:
- dopuszcza się lokalizację reklam na budynkach w pasie kondygnacji przeznaczonej
na usługi (poniżej linii parapetów okien pierwszego piętra mieszkaniowego nad
kondygnacją usługową) oraz na ścianach szczytowych pozbawionych okien, oraz nad
budynkami do wysokości 2,00 m nad górną krawędź elewacji, przy czym ograniczenie
wysokości nie dotyczy flag i masztów flagowych,
- nie dopuszcza się lokalizacji reklam wolno stojących, za wyjątkiem indywidualnie
zaprojektowanych form reklamowych związanych z prowadzoną na miejscu działalnością
oraz masztów flagowych o wysokości masztu do 6,00 m, służących jako nośnik flagi,
- nośniki reklamowe, których jeden z wymiarów przekracza 2,0 m powinny być
indywidualnie zaprojektowane w dostosowaniu do charakteru i architektury budynku;
b) tereny komunikacji:
9
- drogi, ulice, parkingi, ciągi piesze – reklamy dopuszcza się jedynie w miejscach i formach
przewidzianych w przyjętym dla obszaru śródmieścia Gdyni systemie
aranżacji/wyposażenia przestrzeni publicznych i systemie informacji miejskiej;
c) tereny zieleni:
- nie dopuszcza się lokalizacji reklam na terenach zieleni.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk