Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Jagdstaffelschule Langfuhr
Autor Wiadomość
dandola 

Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 1092
Wysłany: Sro Lis 18, 2009 8:40 pm   Jagdstaffelschule Langfuhr

Poszukuję wszelkich informacji na temat tej wrzeszczańskiej lotniczej szkoły znanej z uczestnictwa w produkcji dwupłatowca myśliwskiego Pfalz D XII (1918).
 
 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7738
Wysłany: Sro Lis 18, 2009 8:46 pm   

Szkoły lotniczej? to była raczej po prostu szkolna eskadra samolotów myśliwskich stacjonująca na lotnisku we Wrzeszczu. I nie produkowała dwupłatowców Pfalz D XII, tylko na nich latała.
_________________
#MuremZaPolskimMundurem
 
dandola 

Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 1092
Wysłany: Sro Lis 18, 2009 8:50 pm   

Brała udział w oblatywaniu, które jest pewnym etapem produkcji. Niemniej tu http://pl.wikipedia.org/wiki/Martin_Zander napisano wyraźnie - szkoła pilotów myśliwskich - Jagdstaffelschule (JastaSchule). Chyba, że mnie zwiódł mój skromny niemiecki. A może masz lokalizację tej jednostki i inne detale?
 
 
feyg 


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1167
Wysłany: Sro Lis 18, 2009 9:05 pm   

Idąc tym tropem myślenia każdy pilot który wsiada do samolotu bierze udział w "pewnym etapie produkcji". Skąd informacja o tym aby jednostka do szkolenia pilotów oblatywała prototypowe samoloty? 8O . Od tego są specjalni piloci oblatywacze a nie żółtodzioby które dopiero się uczą. To tak jakby kursanta z "elki" wsadzić z instruktorem do bolidu Formuły 1 i wysłać ich do przetestowania nowego auta :hihi:
_________________
Pozdrowienia z Małego Kacka
Ostatnio zmieniony przez feyg Sro Lis 18, 2009 9:07 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7738
Wysłany: Sro Lis 18, 2009 9:06 pm   

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pfalz_D.XII

Lotnisko we Wrzeszczu było w 1918 r. mniej więcej w rejonie późniejszych ulic Kleinhammerweg/Kilińskiego i Ringstrasse(Magdeburgerstrasse)/Kościuszki. Gdzie stacjonowali piloci, tego na razie nie wiem - w pobliżu znajdowały się koszary przy Heeresanger, tzw. Telegraphenkaserne, i tylko ciut bardziej oddalone przy Hochstriess.
_________________
#MuremZaPolskimMundurem
 
dandola 

Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 1092
Wysłany: Sro Lis 18, 2009 9:09 pm   

No dobra nie wnikając w szczegóły rozumiem, że ta szkoła stacjonowała na dawnym poligonie wojskowym zaadaptowanym na lotnisko na pograniczu Oliwy, Zaspy i Wrzeszcza?
A może ktoś dałby radę przetłumaczyć i zebrać informacje zawarte na tej stronie:
http://www.theaerodrome.c...ing-period.html
Ostatnio zmieniony przez dandola Sro Lis 18, 2009 9:16 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
feyg 


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1167
Wysłany: Sro Lis 18, 2009 9:12 pm   

Innego lotniska tu nie było.
_________________
Pozdrowienia z Małego Kacka
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Sro Lis 18, 2009 10:49 pm   

Lotnisko zostało zlokalizowane praktycznie zaraz za browarem, za Labesweg (obecnie Lelewela). Widać to dokładnie na zdjęciu lotniczym. O produkcji samolotów nie słyszałem ale podobnie jak i w innych miejscach na świecie i gdańscy Leibhusarzy mieli ciągotki do latania :^^

1116.jpg
Plik ściągnięto 10050 raz(y) 62,26 KB

1117.jpg
Plik ściągnięto 10050 raz(y) 47,18 KB

1118.jpg
Plik ściągnięto 10050 raz(y) 47,47 KB

_________________
www.danzig-online.pl
 
 
mbako 
mbako


Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 18
Wysłany: Pią Lis 20, 2009 1:21 pm   

Witam
Widoczny hangar na zdjęcia nr 1 i 2 należał właśnie do szkoły pilotów marynarki i został wybudowany w 1917 r.. Zdjęcie nr 3 to hangar "huzarów" z 1913 r.
Jeśli chodzi o Marien Kamf-Fliegerschule Langfuhr (różnie się ją nazywa w źródłach), to została ona przesieniesiona z całym personelem i wyposażeniem z Pucka do Wrzeszcza 1 kwietnia 1917 r i działała do 30 listopada 1918 r. (działa wcześniej pod nazwą Fokkerfliegerschule Putzig). We Wrzeszczu kształcili się piloci marynarki na samolotach o podwoziu kołowym. Z różnych opisów z tego okresu wynika, że zbyt dużo nie latano bo: "Warunki terenowe nie były idealne, piaszczyste pole wzlotów sprawiało wiele problemów zarówno doświadczonym pilotom, jak i kursantom. Większą część kursu poświęcano na zajęcia teoretyczne".
Z resztą chyba gdzieś na forum jest jedno zdjęcie katastrofy lotniczej z tego okresu.
To tyle
Pozdrawiam
 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7738
Wysłany: Pią Lis 20, 2009 2:18 pm   

W poście Pepo w wątku o lotnisku , a tutaj to zdjęcie:

_________________
#MuremZaPolskimMundurem
 
mbako 
mbako


Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 18
Wysłany: Pią Lis 20, 2009 2:53 pm   

OOO 8O właśnie o tym zdjęciu myślałem.
Jeśli chodzi o produkcję samolotów w Gdańsku podczas I wojny, to jedynia stocznia cesarska wypuściła kilkanaście wodnosamolotów, a tak po za tym nic więcej tu nie było.
Podro
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk