Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Kamień ul. Żeromskiego i inne kamienie w Sopocie
Autor Wiadomość
Mikołaj 
Idi Admin


Dołączył: 13 Paź 2003
Posty: 8107
Wysłany: Sob Kwi 24, 2004 12:32 am   Kamień ul. Żeromskiego i inne kamienie w Sopocie

Kamień znajduje się w lesie na końcu ul. Żeromskiego, z uwagi na gabaryty nie ma obawy, że ktoś go sprzątnie.
Co napisane? Na pewno Otto, nazwisko i poniżej Zoppoter. No i data. Reszty się nie domyślam.
 
Maciek 
Krzywek

Dołączył: 09 Mar 2004
Posty: 286
Wysłany: Sob Kwi 24, 2004 9:37 am   

Cytat:
z uwagi na gabaryty nie ma obawy, że ktoś go sprzątnie

Che,che Polak potrafi. :D :( :wink:
_________________
Nie wiem, nie znam się, nie orientuje się, zarobiony jestem !
 
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11351
Wysłany: Pią Kwi 30, 2004 8:48 pm   

No tak, odczytać trudno. Ktoś dosyć skutecznie skuł nienawistny gotyk, dobrze, że chociaż datę zostawił w spokoju (bo cyferki takie mało gotyckie).
 
 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7684
Wysłany: Sro Maj 19, 2004 11:56 am   

Kamień ten jest dokładnie opisany w artykule M. Sperskiego "Sopockie pomniki" (Jantarowe szlaki nr 3/2001).
Napis brzmiał:

Herrn
Otto Gerike
1924-1933
Zoppoter
Stadtverordneter


Otto Gerike (1861-1933) był m. in. członkiem sopockiego magistratu w l. 1922-24, a potem prezesem Towarzystwa Upiększania Sopotu. Zajmował się m. in. wytyczaniem i zagospodarowywaniem szlaków turystycznych w sopockich lasach (ławeczki, altanki, tablice informacyjne itp.). W 1921 r. zbudował dla siebie willę przy (dzisiejszej) ul. Żeromskiego 28, w której mieszkał do końca życia.
 
pumeks 
Mottlauspucker


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7684
Wysłany: Pią Cze 04, 2004 12:31 pm