Nie będzie to jednak proste - na początku lat 90. w położonym pod Żukowem Nowym Glinczu zlikwidowano rozjazdy umożliwiające wjazd z torów Gdynia - Kościerzyna na tory prowadzące bezpośrednio do Kartuz.
- Teraz do Kartuz można wjechać tylko przez Somonino, ale to okrężna droga. Rozjazdy można odbudować. Kosztowałoby to do 2 mln złotych - twierdzi rzecznik SKM.
ale to dopiero coś:
Cytat:
W strategii województwa jest nawet zapis jeszcze ambitniejszego rozwiązania. Byłaby nim odbudowa linii z Gdańska do Kartuzy. To byłoby coś! - mówi Eugeniusz Manikowski, który w Urzędzie Marszałkowskim odpowiada za kolej. - Po roku 2007 będziemy starali się pozyskać na ten cel fundusze UE. A wtedy rozjazdy w Glinczu i tak byłby odbudowany i do Kartuz można by jeździć zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni
Wybaczcie, ale w odbudowę linii z Wrzeszcza to ja średnio wierzę...
Układ torowy w Zuchau był taki porąbany, bo tzw. "Magistarala Węglowa" powstała niejako oddzielnie w stosunku do istniejącej wcześniej sieci. Nie zdziwiłbym się, gdyby tam w ogóle nie było połączenia między nimi...
A te "szynobusy" to najprawdopodobniej SZT serii 624. DB własnie je wycofują z eksploatacji, to konstrukcja z połowy lat 60-ych. Od kilku miesięcy kursuja juz takie na Pomorzu, miedzy Goleniowem i Kołobrzegiem, Sławnem i Darłowem, Runowem i Szczecinkiem.
To w rzeczywistosci pełnowymiarowe zespoły trakcyjne 2-, 3-, lub 4-wagonowe. Ale ich klasyfkacja jako autobusów szynowych podobno obniza koszty wnajmu torów od PLK. Kilka lat temu miałem przyjemność takimi jeździć w Szczecinie. Obsługiwały one (oczywiście jeszcze pod zarządem DB) lokalne połącznie transgraniczne między Szczecinem i Angermünde, Passewalk a nawet Schwerin. graniczna stacja Szczecin Gumieńce jest akurat koło mojej szkoły, w której tam studiowałem.
Komfort jazdy, mimo motorów spalinowych i podobnego wieku konstrukcji jest po prostu nieporónywalny do EN57/EN71...
Tak po cichu liczyłem, że oprócz kolei zachodniopomorskich SKM tez się zainteresuje tymi wagonami...
Nie wiedziec czemu koleje zachodniopomorskie wycofały środkowe wagony doczepne z zespołów i "szynobusy" kursuja jako dwuczłonowe. Ale podobno owe wyczepione srodkowe stoją w gotowosci na wszelki wypadek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum