Na mapie z 1947r dworzec jest na wysokości urzędu wojewódzkiego i nazywa się : Biskupia Góra . A i wg tej mapy wygląda jakby istniał wtedy wiadukt biegnący pod kątem prostym do torów , może to są jego pozostałości ? Byłoby to przedłużenie ulicy Augustyńskiego.
A i wg tej mapy wygląda jakby istniał wtedy wiadukt biegnący pod kątem prostym do torów
I na przedwojennej mapie też go widać. Rozbiórkę tego wiaduktu pamiętam jeszcze z dzieciństwa. Wschodni przyczółek pozostał prawie kompletny min. do poł. lat siedemdziesiątych.
Ale to było przedlużenie ulicy Augustyńskiego.(ex Białowiejskiej), przy samym TM-E, a nie naprzeciw Urzędu Wojewódzkiego.
I na przedwojennej mapie też go widać. Rozbiórkę tego wiaduktu pamiętam jeszcze z dzieciństwa. Wschodni przyczółek pozostał prawie kompletny min. do poł. lat siedemdziesiątych.
Ale to było przedlużenie ulicy Augustyńskiego.(ex Białowiejskiej), przy samym TM-E, a nie naprzeciw Urzędu Wojewódzkiego.
O prostopadlym wiadukcie w ciągu Białowiejskiej to pisano w 30 Dniach. Ale mię się rozchodzi o ewentualny związek tego znalezionego kamienia kilometrowego z przystankiem Petershagen. Wiadomo, ze w miejscu przystanku torowisko byłoy szersze niż na szlaku.
Nie znam za bardzo tego miejsca, dlatego pytałem Was, czy ten kamień jest w miejscu dawnego przystanku...
Dziś skontaktowałem się z teściem, który w połowie lat 50 często korzystał z tego przystanku. On twierdzi, że przystanek był dokładnie pod wiaduktem. Dojścia na perony były obok wiaduktu. Przystanek nazywał się oficjalnie Biskupia Górka. Funkcjonował do budowy obecnego wiaduktu z Traktu na Okopową. Wtedy też rozebrano stary wiadukt, który w wyniku uszkodzeń wojennych był od wojny dla ruchu kołowego zamknięty.
Już wyjaśniam. Słupek, którego fotkę zamieściłem znajduje się raczej bliżej Komendy Policjim - dosłownie parę metrów od znalezisk Pumeksa.
Jakiś "kolejarz" musi odwiedzić to miejsce i je opisać bo jeszcze jakichś herezji tu nawygaduję. Niemniej słupek wygląda na kilometrowy. I jeszcze jedno. W tych krzakach widać ewidentnie rząd słupów betonowych. Niektóre jeszcze stoją, inne są wypatroszone przez złomiarzy z prętów zbrojeniowych. Nie wyglądają one jednak na słupy trakcyjne.
Co do elementów kamiennych to jadę dzisiaj na zwiad bo dostałem cynk, że podobne elementy można dostrzec na jednym z poznańskich mostów. Gdyby tak było bedziemy wiedzieć na jakie fragmenty konstrukcji mostu szukać na starych fotografiach.
Teraz przyjżałem się załączonym powyżej planom. Widać na nich aż trzy mosty lub kładki w okolicy cmentarza. Ja bym w nich upatrywał pochodzenia naszych znalezisk.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum