A kiedy przestał istnieć? Jak wynika z cytowanego wBiuletynie IPN raportu z 1955 był nadal używany i planowano jego rozbudowę.
Wydaje mi się Mikołaju, że właśnie ta rozbudowa zadecydowała o jego końcu.
Stacja Gdańsk Wiślany funkcjonowała jeszcze niedawno (do 2000-2001? - była tam kasa towarowa), ale dokładną datę likwidacji kasy musiałbym sprawdzić. A nawet dzisiaj stacja nosi nazwę Gdańsk Wiślany. Pociągi jeżdżą przez ulicę Wyzwolenia.
To nie jest Dworzec Wiślany, podpis mówi, że to Nowy Port. Po drugiej stronie Westerplatte.
Marek Z napisał/a:
Tak, tak, dworzec jest (a raczej był) od strony Elbląskiej.
Stacja Strohdeich. Budynku dworca jako takiego nie było, gdyż była to stacja towarowa. Było kilka magazynów, szczątki rampy widoczne są do dziś.
Po wojnie była to stacja Gdańsk Grobla. Obecnie niby stacja PKP, ale teren jest wykorzystywany głównie przez skład węgla "Grobla" (wjazd od ulicy Elbląskiej), a tory wykorzystuje się do wwozu węgla oraz wykorzystuje je złomowiec (na mapie teren Bergford-u). Przez kilka lat (zanim wybudowano łącznicę Piaski - Wisła) była to stacja na której zmieniało się kierunek aby móc wjechać na Przeróbkę.
A swoją drogą z którego roku ta mapa? Bo mam kserówkę takiej samej mapy tylko niemieckojęzycznej z okazji "200 Jahre Schiffbau in Danzig JW KLAWITTER" z października 1927 roku.
Marek Z napisał/a:
Tak dzisiaj wygląda dworzec Keiserhafen:
:
Tak wygląda przeprawa promowa. Dworzec Keiserhafen (od nazwy kanału) nazywa się dzisiaj Gdańsk Kanał Kaszubski (chyba też od nazwy kanału )
I zaczyna się na Przeróbce (obok więzienia). I znów - była to stacja towarowa i budynku dworca jako takiego nie było...
Prawdopodobnie tak, niemniej ciekaw jestem opini fachowców, których jest wielu na forum.
Ciekawy jest motyw na pierwszym planie - fragment łodzi podwodnej. W Gdańsku wiele okrętów podwodnych pozostało na dokach. Kochana Czerwona Armia zwineła je na swoją stronę. Większość pływała pod czerwoną banderą do końca lat 60. Zaciekawionych tematem odsyłam m.in. do publikacji B. Zwarry (nie pamiętam jakiej części chyba 4). Opisuje on ciekawą sytuację związana z okrętami podwodnymi w gdańskiej stoczni.
A może elewator zbożowy na Holmie, widoczny również na zdjęciu 25internet
W mojej skromnej opinii, za blisko brzegu. Dzisiaj się przyjrzałem w terenie, a nie wydaje mi się, brzeg aż tak bardzo się przesunął.
roland napisał/a:
PWiększość pływała pod czerwoną banderą do końca lat 60.
Większość?
Cytat:
Zaciekawionych tematem odsyłam m.in. do publikacji B. Zwarry (nie pamiętam jakiej części chyba 4). Opisuje on ciekawą sytuację związana z okrętami podwodnymi w gdańskiej stoczni.
O ubotach Zwarra pisze w 3 i 4 tomie "Wspomnień gdańskiego bówki".
W ksiażce tej są publikowane 4 zdjęcia U-bootów z mojej kolekcji. Udostępniłem panu Brunonowi jakieś 20 lat temu. Prawdę mówiąc o nich zapomniałem. (dostał oryginały)
Zdjęcie 7internet przedstawia teren przy przeprawie promowej na Wisłujście
A może elewator zbożowy na Holmie, widoczny również na zdjęciu 25internet
Roland ma rację. Te trzy dziwne konstrukcje stalowe widoczne na zdjęciu 7internet to urządzenia do przeładunku rudy, w basenie węglowym koło Wisłoujścia. 25 internet to faktycznie teren stoczni Schichaua i widok na część Holmu z elewatorem który obecnie należy do firmy Gdańskie Młyny i Spichlerze.
Zdjęcie 7internet przedstawia teren przy przeprawie promowej na Wisłujście
A może elewator zbożowy na Holmie, widoczny również na zdjęciu 25internet
Roland ma rację. Te trzy dziwne konstrukcje stalowe widoczne na zdjęciu 7internet to urządzenia do przeładunku rudy, w basenie węglowym koło Wisłoujścia. 25 internet to faktycznie teren stoczni Schichaua i widok na część Holmu z elewatorem który obecnie należy do firmy Gdańskie Młyny i Spichlerze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum