Fragment planu z tunelami pochodzi z reprintu przewodnika Rothsteina z 1894, który był kiedyś dołączony do 30 dni.
Wydaje mi sie, że oprócz napisu tunel są tam również symbole tunelu - te równoległe linie. Oznaczałoby to, że pierwszy tunel w okolicach Schwarzes Meer prowadził pod linią tramwajową (co z kanałem Raduni ?!), a drugi, na oko sporej długości, poprowadzony był u wylotu Nowych Ogrodów. Jak widać na drugim planie tam, gdzie były tunele ulice później biegły górą, a już np. Sandgrube krzyżowała się z torami.
Tutaj "tunel" pod drogą do Oruni w rejonie Schwarzes Meer jest oznaczoy jako... wiadukt nad rzeczoną drogą. A przecięcia z Sandgrube i Neugarten nie sa wcale oznaczone w zaden specjalny sposób, co mogłoby sugerować przejazdy kolejowe. Jakkolwiek przejazdów to tam raczej nie było...
Bramy Peterszawska i Szydlicka będą w najbliższym czasie przedmiotem zainteresowania Zakładu Rekonstrukcji Wirtualnej - jeśli ktoś ma jakiś materiał obrazkowy to bardzo poproszę...
Bramy Peterszawska i Szydlicka będą w najbliższym czasie przedmiotem zainteresowania Zakładu Rekonstrukcji Wirtualnej - jeśli ktoś ma jakiś materiał obrazkowy to bardzo poproszę...
Z czterech bram zewnętrznych (Werder Tor, Petershagener Tor, Neugarten Tor i Olivaer Tor) nie znalazłem dotąd tylko zdjęcia Bramy Oliwskiej - ale i tak wszystkie wyglądały tak samo. Siedlecka jest m. in. w pierwszym "Był sobie Gdańsk", pokazana z okolic gdzie potem ks. Rogaczewski postawił kościół.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum