Stacja powstawała około 1991 roku. Pamiętam jak pod samym lasem zakopywali zbiorniki, o których mówisz. Pewnie spotka ją los tej na Kolibkach. Rozbiorą, zbiorniki wykopią jak się znajdzie chętny na teren...
_________________ "Ci, którzy się boją, umierają codziennie. Ci, którzy się nie boją, umierają tylko raz."
Giovanni Falcone (1939-1992), włoski sędzia śledczy, poległy w walce z mafią.
Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 9:33 am Stacja Rafinerii
Witam.Na tej stacji rafineryjnej często w latach 90-tych tankowałem swój pierwszy pojazd-malucha Nawiązując do stacji dawnego CPN-u,a później Orlena na Kolibkach miałem szczęćcie na niej pracować przez 3 lata.Stara stacja z "tradycjami",szkoda,że już zrównana z ziemią...
Również pamiętam pogłoski, że udziały w tej stacji miał ks. Jankowski, ale ile w tym było prawdy to nie wiem. Od momentu otwarcia konkurencyjnej BP na górze, zaczęły się jej problemy które ostatecznie doprowadziły do jej zamknięcia. Wydaje mi się, że miało to miejsce około 2002 roku.
Dwa dni temu, w trakcie spaceru, "obpstrykałem" ją lekko.
P1050614 [].JPG
Plik ściągnięto 15026 raz(y) 68,52 KB
P1050613 [].JPG
Plik ściągnięto 15026 raz(y) 54,37 KB
P1050612 [].JPG
Plik ściągnięto 15026 raz(y) 56,75 KB
P1050611 [].JPG
Plik ściągnięto 15026 raz(y) 76,04 KB
P1050610 [].JPG
Plik ściągnięto 15026 raz(y) 72,38 KB
P1050608 [].JPG
Plik ściągnięto 15026 raz(y) 76,81 KB
P1050607 [].JPG
Plik ściągnięto 15026 raz(y) 69,21 KB
P1050606 [].JPG
Plik ściągnięto 15026 raz(y) 66,64 KB
P1050605 [].JPG
Plik ściągnięto 15026 raz(y) 70,54 KB
P1050604 [].JPG
Plik ściągnięto 15026 raz(y) 70,61 KB
Ostatnio zmieniony przez pascolo Sob Lis 13, 2010 11:50 pm, w całości zmieniany 1 raz
Stacja ta była swego czasu najnowocześniejszą w Trójmieście. Powstające przy tankowaniu opary były odsysane i skraplane. Pojęcia nie mam czemu PORT-TRANS ją sprzedał, chyba mieli cienko z kasą a była to ich jedyna "atrakcja" warta jakiejś kasy.
Witam. Tak sie składa że firma w której pracuje współpracowała kiedyś z PORT TRANSEM i jak mówił kiedyś jeden z z kierowników stacje trza było zamknąć........bo podobno stoi ona na terenie jakiegoś PARKU KRAJOBRAZOWEGO i według prawa nie może tam być prowadzona taka działalność.
Tyle słyszałem....pozdrowionka.
jakaś przyczyna musiała być... nie wierzę w "nierentowność" interesu - zwłaszcza w tym miejscu. Stacja benzynowa zarabia głównie na sklepie, na paliwie mniej,..
_________________ "Nie ufać myślicielom, których umysły wprawia w ruch dopiero cytat"
Emil Cioran — Zeszyty 1957-1972
Stacja nie zbankrutowała z powodu braku klientów a zamknięto ją ponieważ nałożono na właściciela obowiązek wymiany zbiorników paliwa o których w tym temacie wcześniej napisano. Stało się tak dlatego że teren na którym się znajduje wszedł w zarządzenie przez Trójmiejski Park Krajobrazowy. Oczywiście wymiana instalacji okazała się nierentowna. Stację definitywnie zamknięto w drugiej połowie 2005r.
Zdaje się, że stacja po zamknięciu miała innego właściciela:
http://www.maritime.com.p...p?id_term=41205
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA 80-955 Gdańsk, ul. Zamknięta 18 ogłasza pisemny nieograniczony przetarg na sprzedaż nakładów na stację paliw i stację obsługi samochodów, stanowiących własność Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA posadowionych na nieruchomości o powierzchni 3 405 m2, położonej w Gdańsku przy ulicy Rakoczego 7, stanowiącej własność Gminy Miasta Gdańsk.
Stacja nie była własnością ZMPG SA (spółki Port-Trans)., była dzierżawiona od GMG. Oprócz wymienionych wyżej kwestii Gmina zwyczajnie nie przedłużyła dzierżawy, inna sprawa, że była ona bardzo niekorzystna dla Portu. Ponadto ów stacja praktycznie od samego początku miała bardzo złą opinię. Po prostu sprzedawane tam paliwo było bardzo słabej jakości, kierowcy szybko zaczęli ją omijać szerokim łukiem. Dzieła dokończyła przebudowa ul. Rakoczego i brak lewoskrętu dla jadący w str. os. Morena. W tym samym czasie nastąpił wysyp inny stacji m.in. BP. Ot i cała historia. Nadmienię, że Port Trans ma obecnie przynajmniej jedną stację benzynową: na ul. Śnieżnej i być może na Porcie Północnym (ale tego nie jestem w 100% pewien).
Stacja nie była własnością ZMPG SA (spółki Port-Trans)., była dzierżawiona od GMG
O! Ale jednak w podlinkowanym przeze mnie materiale stoi (ponownie cytuję) „stację paliw i stację obsługi samochodów, stanowiących własność Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA”. Czy ja to źle rozumiem? Bo że teren był własnością gminy, to też jest napisane: „na nieruchomości o powierzchni 3 405 m2, położonej w Gdańsku przy ulicy Rakoczego 7, stanowiącej własność Gminy Miasta Gdańsk”.
Stacja nie była własnością ZMPG SA (spółki Port-Trans)., była dzierżawiona od GMG
O! Ale jednak w podlinkowanym przeze mnie materiale stoi (ponownie cytuję) „stację paliw i stację obsługi samochodów, stanowiących własność Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA”. Czy ja to źle rozumiem? Bo że teren był własnością gminy, to też jest napisane: „na nieruchomości o powierzchni 3 405 m2, położonej w Gdańsku przy ulicy Rakoczego 7, stanowiącej własność Gminy Miasta Gdańsk”.
W przytoczonym przez Ciebie artykule jest napisane: "ZMPG SA użytkuje przedmiotowy grunt na podstawie zawartej z Gminą Miasta Gdańsk umowy dzierżawy na czas nieokreślony." Ja wyraziłem się nieprecyzyjnie, pisząc o nieprzedłużeniu umowy, GMG wypowiedziała ją ZMPG SA.
Ogólnie rzecz biorąc cała ta inwestycja od początku była nietrafiona i ZMPG stracił na niej bardzo dużo pieniędzy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum