Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Lotnisko Zaspa - zdjęcia
Autor Wiadomość
misza 


Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 66
Wysłany: Wto Cze 27, 2006 10:47 pm   

Jest podzielona w kolejności budowy. Pierwsze były Pilotów i Startowa i dlatego "A" Potem budowali Dywizjonu i Nagórskiego i tak dalej w kierunku morza.
 
 
Tequilla 
Jan Fedorowicz


Dołączył: 13 Mar 2005
Posty: 267
Wysłany: Wto Cze 27, 2006 11:08 pm   

Cytat:
była,takie dwupłatowce

To już końcówka działalności lotniska dwupłaty, jakie były używane w lotnictwie to samoloty AN2 używane w agro lotnictwie, w wojsku i aeroklubach. Prawdo podobnie używał ich LOT Na Zaspie najdłużej działał aeroklub Gdański wraz z sekcją spadochronową (wykonałem aż 3 skoki) wiem chwalipięta :oops: :P
_________________

 
 
misza 


Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 66
Wysłany: Wto Cze 27, 2006 11:22 pm   

Gratuluje udanych skoków. Jak wprowadzilismy się na Zaspe to miałem 3 lata, więc takich wspomnień to nie mam, a szkoda. Ale ze sportów ekstremalnych to pamiętam pływanie w dole pod wiaduktem w ciągu Al. Jana Pawła, po deszczu zawsze było tam pełno wody, która stała dośc długo. Nawet teraz jak popada to przez chwile też jest tam wesoło
 
 
Bartosz B. 


Dołączył: 05 Wrz 2004
Posty: 535
Wysłany: Sro Cze 28, 2006 9:45 am   

misza napisał/a:
Jest podzielona w kolejności budowy. Pierwsze były Pilotów i Startowa i dlatego "A" Potem budowali Dywizjonu i Nagórskiego i tak dalej w kierunku morza.


A jak się ma do tego Młyniec? Młyniec = Jednostka "A"?
A prawdziwa Zaspa jest przecież w rejonie cmentarza, hmm?
_________________
http://www.berlinka.pcp.pl - autostrada Berlin - Gdańsk - Królewiec
 
misza 


Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 66
Wysłany: Sro Cze 28, 2006 10:16 am   

http://www.gdansk.pl/g2/other/88/56_file.pdf
Zgodnie z podziałem administracyjnym Zaspa ciągnie sie od SKMki do Brzeźna. Tory tramwajowe dzielą ja na Młyniec i Rozstaje. Troche o historii jest na stronie Młyńca.

http://www.sm.mlyniec.gda.pl/historia/1.php
 
 
Corzano 
bi-cyklista
z Północy


Dołączył: 18 Lis 2004
Posty: 4571
Wysłany: Sro Cze 28, 2006 10:37 am   

misza napisał/a:
http://www.gdansk.pl/g2/other/88/56_file.pdf
Zgodnie z podziałem administracyjnym Zaspa ciągnie sie od SKMki do Brzeźna.

A w najnowszym planie inwestycyjnym Gdańska na lata 2007-2011, UM pisze w jednym z punktów: "wydłużenie mola na Zaspie". :haha:
Chyba sami swoich dokumentów nie czytają.
_________________
 
Bartosz B. 


Dołączył: 05 Wrz 2004
Posty: 535
Wysłany: Sro Cze 28, 2006 11:39 am   

Corzano napisał/a:
A w najnowszym planie inwestycyjnym Gdańska na lata 2007-2011, UM pisze w jednym z punktów: "wydłużenie mola na Zaspie". :haha:
Chyba sami swoich dokumentów nie czytają.


Takich "drobnych" błędów tam jest więcej: Cmentarz Łostowice (powinno być Łostowicki), czy szkoła na Ujeścisku (a to historyczny teren Zakoniczyna). Spieszyło im się z tą propagandą. :-)

A wracając do Zaspy, to gdyby się uprzeć mogłoby dojść do zmiany nazwy przystanku z Gdańsk-Zaspa na Gdańsk-Młyniec. A po budowie stadionu i reaktywacji SKM do Nowego Portu Gdańsk-Zaspa Towarowa stałby się Gdańskiem-Zaspą. Hehe.
_________________
http://www.berlinka.pcp.pl - autostrada Berlin - Gdańsk - Królewiec
 
Paramedic 
Chosse.rox.pl


Dołączył: 15 Paź 2004
Posty: 104
Wysłany: Czw Sie 10, 2006 10:20 pm   

Znalazłem bardzo ciekawe zdjęcie Zaspy z 1984 roku...
Pochodzi ze strony http://fotka.spec.pl/

ZASPA.jpg
Zdjęcie Zaspy 1984 rok
Plik ściągnięto 22083 raz(y) 77,95 KB

_________________
EKIP WYJAZDOWYCH PRAWO DYSTANSU I CZASU: Miejsce, z którego wzywają karetkę, jest tym dalej od miejsca stacjonowania im bliżej jest końca dyżuru.
UZUPEŁNIENIE: Najkrótsza droga jest zakorkowana lub jest w remoncie...

Moje zdjęcia na www.chosse.rox.pl
 
misza 


Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 66
Wysłany: Czw Sie 10, 2006 10:37 pm   

W lecie w miejscu lodowiska była tam karuzela, a w dolnym lewym rogu widać "bilardy"
 
 
MIRECKI 


Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 20
Wysłany: Czw Sie 17, 2006 3:46 pm   

Witam wszystkich.Oczywiście kolega misza ma racje tak zgadza się z opisem .Zdjęcia wykonalem z mojego dawnego bloku na ul. startowa 5.Właśnie dodalem więcej zdjęć Zaspy, pasa startowego i innych . http://fotka.spec.pl/
Pozdrawiam i zapraszam miłośników fotografi do umieszczania fotek na tej galeri.
_________________
Galeria Fotografii
 
Zdzislaw 


Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 532
Wysłany: Pią Sie 25, 2006 12:45 pm   

Tequilla napisał/a:
Cytat:
była,takie dwupłatowce

To już końcówka działalności lotniska dwupłaty, jakie były używane w lotnictwie to samoloty AN2 używane w agro lotnictwie, w wojsku i aeroklubach. Prawdo podobnie używał ich LOT Na Zaspie najdłużej działał aeroklub Gdański wraz z sekcją spadochronową (wykonałem aż 3 skoki) wiem chwalipięta :oops: :P


Wcześniej, a doskonale to pamietam bo bywałem często przy i na lotnisku, zamiast AN2 (czyli popularnych antków) do skoków spadochronowych uzywano popularnego PO-2 (Kukuruźnika) w wersji produkowanej w Polsce w latach pięćdziesiątych, oznaczonego bodajże jako CSS-13. Mój starszy kolega był czlonkiem sekcji spadochronowej Aeroklubu Gdanskiego i wielokrotnie opowiadał jak wygladaly takie skoki. Najlepsze było to, iż skok odbywało sie ze skrzydła samolotu, innymi slowy delikwent musiał opuścić samolot, wyłażac na lewe skrzydlo i dopiero stamtąd .... hm.... wypaśc .... moim zdaniem on był pozbawiony wyobraźni.... :hmmm:
_________________
Pozdrawiam Zdzisław

Vivere est cogitare
 
Paramedic 
Chosse.rox.pl


Dołączył: 15 Paź 2004
Posty: 104
Wysłany: Sob Sie 26, 2006 3:33 pm   

Poruszając się po internecie natrafiłem na taką ciekawą stronę ze zdjęciami starego lotniska i nie tylko: Pomorskie Forum Eksploracyjne

:^^
_________________
EKIP WYJAZDOWYCH PRAWO DYSTANSU I CZASU: Miejsce, z którego wzywają karetkę, jest tym dalej od miejsca stacjonowania im bliżej jest końca dyżuru.
UZUPEŁNIENIE: Najkrótsza droga jest zakorkowana lub jest w remoncie...

Moje zdjęcia na www.chosse.rox.pl
 
beaviso 


Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 182
Wysłany: Sob Sie 26, 2006 6:18 pm   

Zdzislaw napisał/a:
Najlepsze było to, iż skok odbywało sie ze skrzydła samolotu, innymi slowy delikwent musiał opuścić samolot, wyłażac na lewe skrzydlo i dopiero stamtąd .... hm.... wypaśc .... moim zdaniem on był pozbawiony wyobraźni.... :hmmm:


To jeszcze normalka. Ale czytałem wspomnienia pilota, który "wywoził" skoczków w powietrze na CSS-13. Był to samolot dwumiejscowy, z dwoma odseparowanymi otwartymi kabinami. umieszczonymi jedna za drugą. Urządzenia sterownicze były w obu kabinach, ale lepiej pilotowało się z przedniej kabiny (zwłaszcza jeśli chodzi o widoczność przy lądowaniu). Rzecz jednak w tym, że skoczek także musiał siedzieć w pierwszej kabinie, aby móc wyleźć na skrzydło. Dlatego pilotowanie odbywało się z kabiny drugiej (tej bardziej z tyłu). Tenże pilot wkurzył się pewnego dnia, że po wyrzuceniu skoczka musi lądować pilotując z tylnej kabiny, więc... postanowił przesiąść się do przedniej kabiny w powietrzu! W dodatku bez spadochronu! No i szczęśliwie uskuteczniał ten wyczyn przez pewien czas, aż go jakiś wyższy przełożony przyuważył, że wraca w innej kabinie niż wyleciał... :lol:
Na marginesie, pilotem tym był zmarły niedawno Władysław Hermaszewski, brat naszego kosmonauty, zresztą także świetny pilot i dowódca.
 
Sagapo8 

Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 65
Wysłany: Nie Lip 17, 2011 2:13 pm   Lotnisko

Znalazłem i wkleiłem w innym miejscu
http://forum.dawnygdansk....t=2019&start=15
Pozdrawiam
 
TomekCz 

Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 4
Wysłany: Pon Sie 08, 2011 6:10 pm   

Witam,
jako nowy na forum chciałbym prosić o pomoc w kilku kwestiach.
Na początek kilka słów wyjaśnienia. Staram się zbudować makietę lotniska gdańskiego w skali 1/500. Czas to lata 30-ste XXw. Poszukując zdjęć istniejących wówczas budynków i instalacji lotniskowych oraz przeglądając plany lotniska wykonałem wstępną makietę - jest na zdjęciach.
Forumowiczów proszę o komentarze, zwłaszcza te dotyczące wzajemnego położenia budynków: hangaru, terminalu czy budynku warsztatowego. Zależy mi na jak dokładniejszym odwzorowaniu tej części lotniska.

Całość opisująca przebieg tworzenia makiety: http://www.wings900.com/v...fen-1936-a.html

Z góry dziękuję za pomoc. Zdjęcia mile widziane. :)
_________________
--------------------
Pozdrawiam
Tomek
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk