Prawie stuprocentowo jestem pewna, że na zdjęciu w artykule o Macieju Gwieździe wstęgi nie przecina Tadeusz Bejm. To jest ktoś inny. Inna sylwetka, inna twarz, czupryna też bujna, ale Bejm był brunetem. Poza tym w roku 1959 musiałby mieć 30 lat (rocznik 1929), mężczyzna na zdjęciu wydaje się starszy.
Wysłany: Czw Kwi 20, 2017 7:25 am Kto przecina wstęgę
EwkaW napisał/a:
Prawie stuprocentowo jestem pewna, że na zdjęciu w artykule o Macieju Gwieździe wstęgi nie przecina Tadeusz Bejm. To jest ktoś inny. Inna sylwetka, inna twarz, czupryna też bujna, ale Bejm był brunetem. Poza tym w roku 1959 musiałby mieć 30 lat (rocznik 1929), mężczyzna na zdjęciu wydaje się starszy.
Wstęgę przecina przewodniczący ówczesnego Prezydium MRN St. Szmidt.
Jak to jest z tymi patronami, kto o tym decyduje i czy są jakieś kryteria
w wyborze kandydatów.
Jak historia uczy to z patronami było różnie, kiedyś byli teraz ich nie ma.
Czasy się zmieniają i patroni też.
Proszę się nie dopatrywać żadnych podtekstów.
Podejrzewam, że osoby decydujące o wyborze patronów tramwajów są na linii ZTM tj. Zarząd Transportu Miejskiego i Urząd Miasta Gdańska. Być może Rada Miasta też ma w tym udział. Tak mi podpowiada logika, ale prawda może być inna
Hmmm... Kronika Gdańska dla mnie jest źródłem wiarygodnym. Korzystam z niej od czasu do czasu i nie przypominam sobie, żebym trafiła na jakiś błąd. Wersja podana przez djjacka wygląda na spolszczoną formę nazwiska i może pochodzić z jakiegos artykułu prasowego. Myślę, że jakkolwiek poprawisz ten podpis pod zdjęciem, to i tak najważniejsze, że zniknie ten Bejm
Hmmm... Kronika Gdańska dla mnie jest źródłem wiarygodnym. Korzystam z niej od czasu do czasu i nie przypominam sobie, żebym trafiła na jakiś błąd. Wersja podana przez djjacka wygląda na spolszczoną formę nazwiska i może pochodzić z jakiegos artykułu prasowego. Myślę, że jakkolwiek poprawisz ten podpis pod zdjęciem, to i tak najważniejsze, że zniknie ten Bejm
Potwierdzam - moja wersja pochodzi z "Dziennika Bałtyckiego" z 22 lipca 1959 roku.
Krótka informacja ze strony gait.pl - Gdańsk jako pierwsze miasto w Polsce może się pochwalić inicjatywą nadawania imion tramwajom. Wszystko zaczęło się pod koniec 2010 roku, kiedy został ogłoszony plebiscyt dla mieszkańców miasta, w którym każdy mógł zdecydować, która z najznamienitszych gdańskich postaci zasługuje na miano patrona tramwaju. Każdy z głosujących mógł także zgłosić swoje propozycje. W ten sposób powstała lista pierwszych 35 osób, których nazwiska pojawiły się na gdańskich tramwajach Pesa Swing. Nieco później swoich patronów zyskały też Bombardiery oraz dwukier.
Mam wątpliwości, czy człowiek, dla którego budynki takie jak Dworzec Główny i Hala Targowa to architektoniczne chwasty zasłużył na tramwajowe uhonorowanie. Najważniejszą jego zasługą była rezygnacja z urzędowania na rzecz działalności na Polibudzie, dzięki czemu nie doprowadził do wyburzenia lub nieodbudowania paru wspaniałych budynków.
_________________ Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
Ale mimo wszystko, być może to on miał decydujący wpływ na to, że w ogóle zaplanowano odbudowę Głównego Miasta, a nie wprowadzono w życie wariantu "elbląskiego" czyli "rozbieramy zabytkowe śródmieście do poziomu trawników a współczesne miasto niech sobie funkcjonuje obok"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum