Zdjęcie tego mostu wrzucił Paramedic na 3 stronie tego wątku .W sprawie historii "szóstki" i w poszukiwaniu jej starych zdjęc warto zaglądac na jej stronę np. http://www.zso6gda.v24.pl/index.php?s=69
Napewno wkrótce trafi się tam coś ciekawego
Dowiedziałam się ciekawych wiadomości o naszej dzielnicy na tym forum i mostach łączących ją z pozostałą częścią Gdańska. Bardzo fajne i ciekawe zdjęcia, ale najbardziej mnie interesuje, czy ktoś może posiada zdjęcia Mostu Siennickiego z lat 80 i mógły je zaprezentować?
Wysłany: Nie Sie 31, 2008 10:51 pm Most Siennicki w latach 80-tych?
Czyżby niewątpliwie sympatycznej poczwarce chodziło o tymczasową konstrukcję - most Bayleya połozony na nawierzchni mostu Siennickiego, który funkcjonował przez jakieś dziesięc lat? Mam gdzieś zdjęcia z rozbiórki całości.Chyba w czarno-białych negatywach.Z chęcią zobaczę inne fotki.
Stanalex masz faktycznie obszerną wiedzę na temat mostów "przeróbkowych". Będąc dzieckim często tym mostem szło się do kościoła, czy na religię i tylko taki most pamiętam. Dla mnie on nie był wcale tymczasowy, nie znałam jego historii. Ta wiadomość jest dla mnie zupełnie czymś nowym, a zarazem ciekawym. Z chęcią zobaczyłabym te zdjęcia, szkoda tylko, że są one z rozbiórki.
Ten most byl OBOK mostu siennickiego, do dzisiaj sa jeszcze drogi dojazdowe po obu stronach Wisly. A ten tymczasowy 10 letni most lezal w czesciach jeszcze nastepne 10 lat na jednej z tych drog ;) Byl przejazd kolejowy ze szlabanami, byla sygnalizacja swietlna, bo ruch na tym moscie odbywal sie chyba wachadlowo. Pociagi tez pamietam jak jeszcze tam jezdzily, teraz pobliski most kolejowy nad oplywem Motlawy juz jest zamkniety...
Fasola_Gdańsk mylisz się, to nie o ten most OBOK Mostu Siennickiego mi chodziło. Ten, o którym piszesz stał na przełomie lat 80-,90-tych. Stanalex DOSKONALE WIEDZIAŁ, o który most mi chodziło
Ten most byl OBOK mostu siennickiego, do dzisiaj sa jeszcze drogi dojazdowe po obu stronach Wisly. A ten tymczasowy 10 letni most lezal w czesciach jeszcze nastepne 10 lat na jednej z tych drog ;)
Muszę trochę poprawić Cię, bo on nie stał 10 lat na pewno. Mój brat miał na nim zrobione zdjęcie jak sam był w wieku ok.9, 10 lat i był wtedy nowo postawiony (jeszcze samochody po nim nie jeździły, dosłownie kilka dni przed puszczeniem tamtędy ruchu), a jak zaczął chodzić do Technikum Samochodowego (1992 r.) to był już czynny Most Siennicki po remoncie (i to może nawet rok wcześniej był otwarty). To jest moja wiedza na ten temat, jeśli nieprawdziwa to proszę uściślić
"10 lat" w przenosni, aby wykpic jego "tymczasowosc" ;)
w czesciach zlozony lezal pewnie jeszcze dluzej, do czasow zlotej ery zlomiarzy ;) wspanialy plac zabaw dla dzieciakow, aczkolwiek niebezpieczny
a o jaki most chodzilo?? widocznie za mlody jestem zeby to pamietac, poprosze zdjecia jak ktos ma, ciekawa sprawa ;) Myslalem ze chodzi o ten metalowy, skladany, mocno trzesacy sie co stal obok
Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 8:29 pm Na prawo most,na lewo most a dołem Wisła płynie...
Ja z kolei pamiętam co, ale nie pamietam kiedy...
Najpierw był odbudowany po uszkodzeniach wojennych most Breitenbacha,czyli póżniejszy Siennicki,miał cztery charakterystyczne "balkony" - po dwa z kazdej strony.Te od strony źródła Wisły były troche inne bo były pozostałością po budyneczkach obsługi mostu.Od strony ujścia Wisły stały dwa oryginalne słupy latarniowe z pięknymi herbami Gdańska - jeden bardziej drugi mniej zniszczony/zdjęcia wcześniej w tym watku/.Stały też pionowe części dawnej konstrukcji bramowej umożliwiajacej podnoszenie sieci trakcyjnej tramwaju.W wieżach były jeszcze części mechanizmu napędowego, ale most już nigdy się sam nie podniósł.Po obu stronach mostu były przystanki tramwajowe: wtedy jeździła 9, potem 11 i 13.Pierwszy remont był w latach 60 - wtedy wymieniono nawierzchnię mostu i ułozono nowe tory.Co ciekawe - były aż trzy,jeden jakby zapasowy - sam sie dziwiłem dlaczego.Potem zaczęto budowę Portu Północnego i mostem zaczęły jeździc poteżne wywrotki STEYR.Więc w drugiej połowie lat 70-tych/miałem wtedy Trabanta/ zamknieto most by się nie rozsypał.Trzeba było jeździc mostem pontonowym, który zbudowano pomiędzy Stogami a ulicą bodajże Tarniny/od Elblaskiej/.I chyba wtedy po raz pierwszy na nawierzchni mostu ułożono składaną konstrukcję Bayleya i usypano podwyższone przyczółki po obu stronach z betonowymi ścianami.Po paru latach znów był remont - drewniana nawierzchnia się rozlatywała.Ułozono nową i poprawiono przyczółki.Wreszcie stwierdzono - basta. Równolegle do mostu Siennickiego zbudowano prowizoryczny - ale solidny,wysokowodny most z konstrukcji Bayleya, z wieżyczką sterujacego ruchem i przejazdem kolejowym obok wiaduktu nad torami.Po zrobieniu zdjęcia przez młodego Paramedica uroczyście tymczasowy most otwarto.
Most Siennicki poddano radykalnej kuracji - zdjęto całe konstrukcje stalowe,zlikwidowano "balkony" co pozwoliło go poszerzyc.I ułozono zupełnie nowe przęsła, które służą nam do dziś.Remont mostu i przerwę w kursowaniu tramwajów zastąpionych przez autobusy 162 i 183 wykorzystano na gruntowny remont torowisk na Stogach i na Przeróbce.Tak było albo mi się tylko śniło.Pocztówkę dostałem e-mailem-niestety nie znam źródła.
Więc w drugiej połowie lat 70-tych/miałem wtedy Trabanta/ zamknieto most by się nie rozsypał.Trzeba było jeździc mostem pontonowym, który zbudowano pomiędzy Stogami a ulicą bodajże Tarniny/od Elblaskiej/
Na jesieni 1978 rozpocząłem prace w Porcie Północnym i pamiętam, że jeździłem przez most pontonowy. Most był pomiędzy ul. Tarcice a ul. Tamka na Stogach
Wysłany: Pon Wrz 08, 2008 10:17 pm Re: Most Siennicki w latach 80-tych?
stanalex napisał/a:
Czyżby niewątpliwie sympatycznej poczwarce chodziło o tymczasową konstrukcję - most Bayleya połozony na nawierzchni mostu Siennickiego, który funkcjonował przez jakieś dziesięc lat? Mam gdzieś zdjęcia z rozbiórki całości.Chyba w czarno-białych negatywach.Z chęcią zobaczę inne fotki.
Stanalex , jedno dodam: most Baileya, z resztą tak sam co do konstrukcji, jaki funkcjonował przez wiele, wiele lat na trasie tramwajowej "na Łąkowej"
Żółty most jak już pisałem wcześniej był częścią mojego dzieciństwa.
Tymczasowe jezdnie z wymalowanymi pasami są po dziś dzień - i są jedyną pozostałością po tymczasowej przeprawie. Obok bloku przy ul Siennickiej 10 był ustawiony ekran, który miał wyciszyć dzwięki przebiegajacej tuż obok jezdni. Przejazd kolejowy przy klubie wioślarskim AZS-u był strzeżony. Kiedy oddano Most Siennicki jeszcze jakiś czas most stał i był kładką dla pieszych oraz fajnie się jeździło po nim na rowerze. Następnie aby ograniczyć chodzenie po nim zdjęto kilka tafli asfaltowych/betonowych. Aby dostać się na most chodziło się po przęsłach...
To były fantastyczne czasy.
Na starych planach miasta jest nawet zaznaczona ta tymczasowa przeprawa. W pracy gdzieś widziałem na ścianie mapę z zaznaczonym mostem. Jeśli będę miał aparat i chwilę czasu to oczywiście zrobię zdjęcie...
Fasolka-Gdańsk ma rację - most po jego zdemontowaniu był składowany na drodze dojazdowej vis a vis LO nr.6. Tam była też linia do jego piaskowania i malowania. Pamiętam że zmienił wtedy kolor z żółtego na szary...
Miło powspominać...
_________________ EKIP WYJAZDOWYCH PRAWO DYSTANSU I CZASU: Miejsce, z którego wzywają karetkę, jest tym dalej od miejsca stacjonowania im bliżej jest końca dyżuru.
UZUPEŁNIENIE: Najkrótsza droga jest zakorkowana lub jest w remoncie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum