Wysłany: Pią Lut 17, 2006 11:28 am Doki plywajace w Gdansku i Gdyni
Gdanskie doki w 1913 roku
Goverment
ImperialFloating Dock 6000t 323.7/322.0x75.5x1.0x14.9
J.W.Klawitter
Dok zelazny 2600t 237.6x54.0x?x16.4
Gdanskie doki w 1933 roku
The International SB & E Co., Lim.
Dock No 1 zelazny 8000t zbud 1880 426x85x25
Dock No 2 stalowy 3500t zbud 1916 394x66x24.6
Dock No 3 stalowy 1400t zbud 1910 246x60.6x18
Ponton No 1 stalowy 2500t zbud 1918 393x45x118
Ponton No 2 stalowy 2500t zbud 1918 393x45x118
Ponton No 3 stalowy 2500t zbud 1918 393x45x118
F. Schichau GmbH
Dock No 1 stalowy 2 sekcyjny 3200t 338/282x62.4x19
Dock No 2 stalowy 2 sekcyjny 1200t zbud 1906 226x47.3/41.4x12.4
Wg.
"Die Geschichte der Koeniglichen/Kairselichen Werft Danzig 1844-1918"
Dok I byl zbudowany 1878/9 przez "Gutehoffnungshütte" (GHH) . W koncu 1989 byl z Kilonii poprzez Hamburg sprzedany do belgii.
Dok III - byl to dok dla U-botow
Dok IV 3-3500t zamowiony w 1916 byl zbudowany przez "Gutehoffnungshütte" (GHH) na Holmie
i zwodowany w 3.11.1917r.
W 1916 byly tez dostarczone 2 Pontony
Dok V dla U-bootow byl zamowiaony w 1918 roku nie byl zbudowany
podobnie jak 5 pontonow zamowionych 5.11.18 w MAN i GHH
Stocznia Gdynska miala w 1933
Dok zelazny zbud 1882 2600t
328/317x48.9x15.5 stop (na blokach)
wedlug Czeslawa Jerysia
Budownictow Okretowe w Gdyni 1920-1945
byl to wydzierzawiony dok o nosnosci 2500t
Ale co to byl za dok i co sie z nim stalo po upadku stoczni.
U Jerysia jet tez zdjecie wlaczenia doku do eksplotacji
i kilka innych slabej jakosci (min okladka)
Byl podobno bardzo wolny. Losow na razie nie
udalo mi sie ustalic.
Dock III tzw "Abschleppdock" lub "Abschleppe für U-Boote"
byl zbudowany w 1910 w stoczni Howaldtswerke, Kilel #521
75,0x18,5x5,5m nasnosc normalny 900t lub 2x450t max. 1400t
Zastanawialem sie skad noscosc Doku I jako 8000t
A w 1917 roku budowa #34 Bruckanbau Flender zbudowala
przedluzenie doku o 2000t
Dock I stoczni Blohm und Voss , Hamburg skladal sie z 3 sekcji
1-sza wodowana 31.5.1881
2-ga wodowana 14.6.1881
3-cia wodowana 28.6.1881
3000t nosnosc 33,00m szerokosci razem 2.1.1882 w sluzbie
w 1929 sprzedany
LRS (lloyd Register 1930/31) podaje juz dok w sluzbie Stoczni Gdynskiej
Ale czy to ten ?
Andrzeju,
dokumenty CAW, akta KMW
I.300.21.434
Dok plywajacy Stoczni Gdynskiej: 110x15,4 m, bud. 1888 r. Blohm&Voss
wartosc obecna (lata 30.) - 100 tys. zl, wartosc jako zlom - 60 tys. zl.
I.300.21.42
informacja gen. Borowskiego (1920) o sytuacji w Stoczni Gdankiej mówi o
wyprzedawaniu przez stocznie wyposazenia w obawie, ze wpadnie ono w rece
Polaków.
Wymienia 4 doki: Nr 1 (5800 t), Nr 2 (800 t) który zakupila stocznia Wojana,
jednak chce zamiast niego dok Nr. 3, Nr 3 (1400 t), Nr 4 (3000 t + 3 pontony
po 2400 ton). Cena ostatniego doku to 3 mln 400 tys. marek.
Pozdrawiam
Janek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum