Dawny Gdańsk

Żuławy, Kaszuby, Kociewie i inne miejsca bliższe lub dalsze - Zdjęcia z Chopina

Mikołaj - Sro Lis 17, 2004 11:56 pm
Temat postu: Zdjęcia z Chopina
Dzięki wtykom umieszczonym na kluczowych stanowiskach pozyskałem materiały operacyjne wykonane na Fryderyku Chopinie dokumentujace położone w naszym regionie obiekty strategiczne takie jak mosty obrotowe, śluzy, pogłebiarki itp.
W szczególności waszej uwadze polecam to: film (klik albo prawym i zapisz jako...)
Rzućcie też okiem na www.zalew.org.pl, a zwłaszcza szlaki i atrakcje turystyczne
O mostach obrotowym i zwodzonym w Rybinie można przeczytać tutaj

pumeks - Czw Lis 18, 2004 9:07 am
Temat postu: Re: Zdjęcia z Chopina
Mikołaj napisał/a:
Dzięki wtykom umieszczonym na kluczowych stanowiskach pozyskałem materiały operacyjne wykonane na Fryderyku Chopinie dokumentujace położone w naszym regionie obiekty strategiczne takie jak mosty obrotowe, śluzy, pogłebiarki itp.

Z pierwszego zdjęcia wynikałoby, że w niektórych miejscowościach Chopin unosi się na całkiem sporą wysokość :hihi:

Petelka - Czw Lis 18, 2004 9:15 am

Cytat:
Z pierwszego zdjęcia wynikałoby, że w niektórych miejscowościach Chopin unosi się na całkiem sporą wysokość

Ale jaki widok ma stamtąd. :hihi: A zdjęcia kapitalne. :==

Sabaoth - Czw Lis 18, 2004 9:19 am

Cytat:
w niektórych miejscowościach Chopin unosi się na całkiem sporą wysokość

Bo to jest pewnie zakamuflowany szpiegowski poduszkowiec :hihi:

Marcin - Czw Lis 18, 2004 10:53 am

Świetne zdjęcia. Gdyby nie zaporowa cena to sam wybrałbym się na taki rejs.
A za zamieszczenie filmiku obrazującego otwieranie/zamykanie mostu kolejowego w Rybinie specjalne podziękowania. :D A tak wygląda ten most z lotu ptaka.

Zdjęcie z www.kulinski.zagle.p (fot. Marek Opitz)


A jeśli już został poruszony temat mostów to należałoby utrwalić w postaci zdjęć most pontonowy w Drewnicy ponieważ z tego co mi się o uszy obiło ma go zastąpić inny (konstrukcja).

I jeszczcze jedna "ciekawostka" ( :II ). Czy wiecie dlaczego widoczny na panoramie Fromborka po lewej stronie Kościół św. Mikołaja ma szczerniały dach?
Bo mieści się w nim miejska kotłownia. :II

Kasia_57 - Czw Lis 18, 2004 12:06 pm

Świetne te zdjęcia :== jeśli kolejka będzie jeździła w lecie - to tym razem nie odmówię sobie tej jazdy. To musi być frajda jechać przez ten most! ja jedynie jechałam z Mikoszewa do Stegny a i tak radośc była, jak nas wyprzedził rowerzysta :^^
Zoppoter - Wto Lis 30, 2004 1:56 pm

Sabaoth napisał/a:
Cytat:
w niektórych miejscowościach Chopin unosi się na całkiem sporą wysokość

Bo to jest pewnie zakamuflowany szpiegowski poduszkowiec :hihi:


Nowy model Zeppelina...

ruda - Wto Mar 03, 2009 9:44 am

Chopin ma małe kłopoty z przepłynięciem w Żuławkach - powodem jest ukośne ustawienie mostu do nurtu rzeki. :hihi:
Mikołaj - Wto Mar 03, 2009 10:31 am

to on jeszcze pływa na tej trasie?? :hmm:
Kasia_57 - Wto Mar 03, 2009 2:17 pm

Nie, już nie pływa, tak jak i nie pływa Polonaise...
Oba zostały wycofane.
Niestety...

ruda - Wto Mar 03, 2009 3:12 pm

Jesienią był jeszcze na wodzie , widziałam jak obracał w Drewnicy, wokół mostu.
Zasadniczy problem tkwi w tym, że tzw. prześwit w moście ma zaledwie 12,5 metra szerokości, co w konsekwencji oznacza, że nie przepłyną tamtędy bezpiecznie statki dłuższe niż 57 m, nie mówiąc o zestawach barek osiągających ponad 100 m. Musiałyby one jakimś sposobem zgiąć się w środku, bo już 42 m za mostem znajduje się brzeg rzeki.
Problem jest, gdyż Zarząd Portu Morskiego w Elblągu skończył dużą inwestycję za ok. 6 mln unijnych euro, przystosowując się do obsługi jednostek pływających o długości nawet 120 m.
Żegluga Bydgoska użytkuje zestawy barek o długości ponad 100 metrów, zaś niemiecki armator był na tyle szalony, że zainwestował 200 tys. euro w rozbudowę jednej ze śluz na Szkarpawie, aby jego statki turystyczne w dalszym ciągu mogły dopływać rzeką z Elbląga do Gdańska (luksusowy „Frederic Chopin” ma 83 m).Skoro inwestor wcześniej nie pomyślał, teraz barki będą musiały być rozpinane i przeprowadzane pojedynczo, a za mostem łączone. Możliwe jest też zamontowanie specjalnych prowadnic pozwalających bezpiecznie obracać dużą jednostką
Taka obrotnica wymaga również zatok manewrowych, czyli poszerzenia rzeki w bezpośrednim sąsiedztwie mostu. Żeby taki „Chopin” (czy jednostka podobna gabarytowo) przepłynął, trzeba będzie w brzegu wybagrować (wykopać – ) ogromną niszę kosztem kilku milionów złotych, czyli jakby za cenę jeszcze jednego mostu.
( w oparciu o materialy stegnienskie)

Kasia_57 - Wto Mar 03, 2009 3:34 pm

Napisałam, że wycofane z żeglugi pasażerskiej... Polonaise faktycznie dość długo obijał się po "okolicy".
Co do śluzy - to Gdańska Głowa, z tego co wiem, została przystosowana dla (między innymi) Polonaise...
Cały problem tkwi w tym, co w poście wyżej, a także w braku tzw. infrastruktury. takie rejsy to frajda, ale i wymóg. A tu niestety pozostajemy w tyle za resztą Europy (tą barkową resztą Europy). Brak toalet, brak możliwości skoczenia na lunch w tzw. międzyczasie. Brak przystani... Pozostawał Elbląg, Frombork i ... Leszkowy. Poziom wody w Wiśle a także brak umiejętności kapitana (nie Polak, niestety) powodowały, ze do Tczewa nie płynęliśmy a ... jechaliśmy, co jednak obniżało atrakcyjność wyprawy.
Ale sam fakt, że coś takiego pływało - to już dobrze. Bowiem wielu z pasażerów po raz pierwszy było w Polsce i zaskoczeni byli jak tu pięknie. Szczególnie kiedy już po pokonaniu Gdańskiej Głowy zaczynały się tzw. klimaty....

ruda - Wto Mar 03, 2009 4:36 pm

Luksus, z reklamówki Chopina.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group