|
Dawny Gdańsk
|
 |
Bla bla bla - Pomóżmy Krzysztofowi !!!
Piotr A. - Wto Mar 03, 2009 2:12 pm Temat postu: Pomóżmy Krzysztofowi !!! Chodzi o przetłumaczenie z niemieckiego kilku linijek tekstu.
Tekst jest na naszym Forum http://forum.dawnygdansk....00354a2f#108248
Pomóżcie Krzysztofowi !!! Facet na to w pełni zasługuje. To tylko kilka linijek.
Ruda napisała: "Pomóżcie Krzysztofowi !
On włada tyle pracy w swoje artykuły = posty"
Chyba znajdzie się ktoś na FDG, kto zna niemiecki? Bitte ..
ruda - Wto Mar 03, 2009 3:16 pm
Krzysztof - Wto Mar 03, 2009 6:06 pm
Dostojny Wieśniak - Wto Mar 03, 2009 6:08 pm
Niestety Krzysztofa mogę tylko pognębić i dobić kilkudziesięcioma stronami opracowania na temat śluz Żuław Gdańskich, w języku miejscowym. Krzysztofie, czy chcesz być zdołowany?
Piotr A. - Wto Mar 03, 2009 6:18 pm
Dostojny Wieśniak napisał/a: | Niestety Krzysztofa mogę tylko pognębić |
Tu chodzi tylko o kilka linijek i tylko o tym teraz rozmawiajmy. Materiałów w języku krzyżackim też mam trochę, ale po co człowieka dołować? Swoją drogą, ktoś kiedyś miał chory pomysł z tymi językami ...
Krzysztof - Wto Mar 03, 2009 6:35 pm
Dostojny Wieśniak napisał/a: | Krzysztofie, czy chcesz być zdołowany? |
Ja jestem odporny
Dawaj ten tekst
Automat do tłumaczenia jest straszny, ale coś tam, można zrozumieć Cytat: | "Jak dotąd, nie daleko od obecnego (1930) mostu kolejowego Nogat w Fischau spowodowało, że możliwe było statek z Elbląga do Nogatu-Weichselian i miast Elbing, gdzie żadne poważne osiągnięcia objazdu. To połączenie zostało w 1483 ciągłe obwałowanie Nogatu zostało uchylona. Uznano w Elbinger kilka lat później jako bardzo bolesne, i Lozannie, w jaki sposób dwóch rzek ponownie przez żeglowne wody oczywiście mogą być połączone. W każdym okresie podzieliła Elbing obywateli przed strzałką w obydwu. Prawo ramię Elbing był stary, w lewo lub Kraffohl Pogge Pfuhl. Ta wypłynęły na strzałkę i pan zjednoczonej tuż przed ustami z drugiej ręki.
Ponieważ Elbinger wszedł do idei tego stowarzyszenia poprzez rozważenie uchylenia północnego krańca skróconego Kraffohls kanał Nogat kopanina. Plan ten został uruchomiony do 1495. W miejscu, gdzie w wyniku Kraffohlkanal Nogat zbudowane dwie śluzy, dużym i małym, który był szczególnie duży dla polskiej barki, które nie zostały hafftüchtig, małych łodzi rybackich przeznaczonych do. Śluz często były niszczone przez lód.
W rezultacie, Elbinger często znacznych wydatków. W 1695 został kanał szersza i głębsza. Obecnie (1930), służy głównie do ruchu pasażerskiego i towarowego pomiędzy Elbing i Wolne Państwo Danzig ".
W Kraffohlkanal. W: Kruger, Emil: Elbing. Kultura ojczyzny do klientów. Elbing: Leon Saunier's Księgarnia, Wydawnictwo, 1930, str. 219
|
Dostojny Wieśniak - Wto Mar 03, 2009 6:50 pm
Spokojnie twardzielu. To cegła jest, z obrazkami za to. Przy jakiejś okazji kanałowej dostaniesz na płytce.
|
|