Dawny Gdańsk

Poszukuję/mam/oddam - Fotografie trolejbusów

tbus - Sro Lut 21, 2007 5:13 pm
Temat postu: Fotografie trolejbusów
Poszukuję wszelkich zdjęć archiwalnych trolejbusów z Gdyni.
W grę wchodzi filantropijne pozyskanie ;-) kupno, wymiana.
Pozdrawiam.

Gdynka - Sro Lut 21, 2007 6:47 pm

Fajne zdjęcia są na stronie gdyńskiego ZKM Może ich właściciele będą chcieli się z nimi rozstać... :mrgreen:
Mikołaj - Sro Lut 21, 2007 8:45 pm

To wszystko, czym w trolejbusowym temacie dysponuję (pomijając zdjęcia w książkach Kitowskiego i w Encyklopedii Gdyni).

Skoro to Twój pierwszy post, wypadałoby też coś o sobie i swoich zainteresowaniach napisać, najlepiej w :arrow: miejscu do tego przeznaczonym

Mikołaj - Sro Lut 21, 2007 8:55 pm

I jeszcze kilka fotek z motoryzacyjnego cmentarzyska przy Chylońskiej
pawel.45 - Sro Lut 21, 2007 10:59 pm

A co to za trajtek (na ostatniej fot.) z tak szczupłym zadkiem i warszawską tabl. rej.?
Mikołaj - Sro Lut 21, 2007 11:45 pm

to przyczepa
pawel.45 - Czw Lut 22, 2007 12:13 am

Pozwól, że jeszcze podpytam w którym miejscu na Chylońskiej stoją te pojazdy - bo chętnie podejrzałbym trochę szczegółów. Pozdrawiam.
Mikołaj - Czw Lut 22, 2007 11:02 am

Chylońska róg Północnej. Tam też, dokładnie przy ul. Żwirowej, jest prywatne muzeum motoryzacji.
pawel.45 - Pią Lut 23, 2007 9:18 pm

Mikołaj napisał/a:
Chylońska róg Północnej. Tam też, dokładnie przy ul. Żwirowej, jest prywatne muzeum motoryzacji.

Dziękuję za informację i przepraszam, że dopiero teraz (tak pochłonięty byłem studiowaniem udost.mi tematów :wow: , że zapomniałem o tym wątku).Po prawdzie - tak sobie pomyślałem że to może być przy siedzibie Stowarzyszenia. Dawno nie byłem w tym rejonie.
Pozdrawiam serdecznie. :co_jest:

tbus - Sob Lut 24, 2007 1:47 pm

Mikołaj napisał/a:
To wszystko, czym w trolejbusowym temacie dysponuję (pomijając zdjęcia w książkach Kitowskiego i w Encyklopedii Gdyni).

Skoro to Twój pierwszy post, wypadałoby też coś o sobie i swoich zainteresowaniach napisać, najlepiej w :arrow: miejscu do tego przeznaczonym


Dzięki, wykonałem... -> możesz się zapoznać.

seestrasse - Sob Lut 24, 2007 1:53 pm

tbus napisał/a:
Mikołaj napisał/a:
Skoro to Twój pierwszy post, wypadałoby też coś o sobie i swoich zainteresowaniach napisać, najlepiej w :arrow: miejscu do tego przeznaczonym


Dzięki, wykonałem... -> możesz się zapoznać.


jesteśmy bezdennie wdzięczni :hihi: :wink:

turecki - Sob Lut 24, 2007 6:51 pm

witam Tbusa :roll: i IKĘ,może tbus tu coś udostępni ze zbiorów? :^^
villaoliva - Sob Lut 24, 2007 6:58 pm

Jakoś nie kojarzę "torlejbusów" w Dawnym Gdańsku :hihi:
Sabaoth - Sob Lut 24, 2007 7:18 pm

villaoliva napisał/a:
Jakoś nie kojarzę "torlejbusów" w Dawnym Gdańsku :hihi:

Wiem, zbok wychodzi i zaraz zainterweniuje Zesia albo i nawet Wielki Wódz :hihi:

Ale jeśli chodzi o trajtki i Gdańsk, to kiedyś przez przypadek poprzez Google natrafiłem na pewną włoską (ja niestety tego pogańskiego języka ani w ząb...) stronę, na której są zdjęcia trolejbusów
Nie kumam tylko, dlaczego wyskakuje to pod hasłem Gdańsk :hmmm:

pawel.45 - Sob Lut 24, 2007 8:18 pm

villaoliva napisał:
Cytat:
Jakoś nie kojarzę "torlejbusów" w Dawnym Gdańsku

bo te pierwsze gdyńskie pierwotnie przeznaczone były dla Gdańska, lecz okupant zmienił zdanie. Ale - czy mam rozumieć że to temat niekoszerny i Sopot też został eksmitowany? :???: :hiihihi:

pawel.45 - Sob Lut 24, 2007 8:35 pm

Sabaoth napisał:
Cytat:
Nie kumam tylko, dlaczego wyskakuje to pod hasłem Gdańsk

Też nie rozumiem, ale trolejbus Alfa-Romeo na III fot. to jeden z pięciu rzymskich sprowadzonych przez Niemców do Gdyni w 1944r. Cztery przetrwały wojnę i po przedłużeniu linii do Sopotu tam były eksploatowane do 1958r. :co_jest: pozdrawiam

turecki - Nie Lut 25, 2007 9:00 pm

inną sprawą jest to,że komunikacją trolejbusową w Gdyni zajmowały się "danziger strassenbahn a.g. ",które potem przemianowano na "Verkehrsbetriebe Danzig - Gotenhafen" czyli "Zakłady Komunikacyjne Gdańsk-Gdynia"więc temat jak najbardziej gdański :mrgreen:
renekk - Nie Lut 25, 2007 9:46 pm

O historii komunikacji miejskiej w Gdyni pisał M. Gwiazda w "Roczniku Gdyńskim" nr 4 (1983) i 5 (1984) oraz 7 (1986).
feyg - Sro Maj 16, 2007 12:16 pm

renekk napisał/a:
O historii komunikacji miejskiej w Gdyni pisał M. Gwiazda w "Roczniku Gdyńskim" nr 4 (1983) i 5 (1984) oraz 7 (1986).


W dziale dokumentacji Muzeum Miasta Gdyni na ul. Chrzanowskiego widziałem maszynopis artykułu Pana Gwaizdy (tudzież jego kopię), z przypiętymi fotografiami dobrej jakości (nie tylko tych które opublikowano w artykułach w Roczniku Gdyńskim). Wśród nich są również fotografie trolejbusów.

turecki - Pią Cze 15, 2007 9:46 pm

A w tzw międzyczasie trolejbusy opuściły [no poza wyjątkowym ikarusem] swą odwieczną siedzibę w poszukiwaniu nowej
Gdynka - Pią Cze 15, 2007 9:53 pm

I znalazły!
turecki - Pią Cze 15, 2007 10:13 pm

a co ze starą zajezdnią?i co z zapomnianym ikarusem? i gdzie się pomieszczą następne trolejbusy po budowie linii do Rumii,Gdańska i na Witomino? i kiedy dotrą na nowo do Oksywia?...
danziger - Sob Cze 16, 2007 3:51 pm

turecki napisał/a:
gdzie się pomieszczą następne trolejbusy po budowie linii do Rumii,Gdańska

Na prawdę są takie plany?

Gdynka - Sob Cze 16, 2007 5:11 pm

turecki napisał/a:
gdzie się pomieszczą następne trolejbusy po budowie linii do Rumii,Gdańska

:wow:
O linii na Witomino słyszałam, ale o Oksywiu nie. Spróbuję się dowiedzieć na inaguracji tramwaju wodnego.
A jeśli chodzi o starą zajezdnię, to ogłoszony został konkurs na opracowanie koncepcji architektoniczno - urbanistycznej na rozbudowę Pomorskiego Parku Naukowo – Technologicznego. Powinnien już być rozstrzygnięty.

Gdynka - Pon Cze 18, 2007 9:36 pm
Temat postu: Trolejbusem do... Gdańska
danziger napisał/a:
turecki napisał/a:
gdzie się pomieszczą następne trolejbusy po budowie linii do Rumii,Gdańska

Na prawdę są takie plany?

Są. :wow:
Z wrażenia zapomniałam zapytać "ZKMowców", gdzie się pomieszczą te wszystkie trolejbusy.
Witomino też w planie. I Fikakowo. Ale Gdynia północ, czyli co za Estakadą Kwiatkowskiego, nie.

To mój post 400. :hurra:

danziger - Pon Cze 18, 2007 9:48 pm

A którędy mają jeździć do Gdańska? Do Oliwy przez Sopot?
turecki - Wto Cze 19, 2007 4:11 pm

Tak,dzięki czemu jest szansa na dofinansowanie.Po ostatnich zmianach w zasadach dofinansowania problem mają tramwaje...nie dotyczą więcej niż jednego miasta lub gminy.
villaoliva - Wto Cze 19, 2007 5:24 pm

Pytanie czy Gdańsk w swoich planach zagospodarowania chce "trajtki" i ich instalacje na swoim terenie.
To troche tak jakby Gdańsk planował tramwaj do Orłowa.

turecki - Wto Cze 19, 2007 5:29 pm

widocznie tak skoro mają dotrzeć do oliwy :mrgreen:
Gdynka - Wto Cze 19, 2007 7:53 pm

danziger napisał/a:
A którędy mają jeździć do Gdańska? Do Oliwy przez Sopot?
od pętli przy ul. Reja do pętli tramwajowej w Oliwie, al. Niepodległości i Grunwaldzką

z Zintegrowanego Programu Rozwoju Transportu Publicznego w Gdyni na lata 2004-2013:
długość w jedną stronę: 2,9 km
instytucje uczestniczące: KZM Metropolii Zatoki Gdańskiej, PKT i ZKM w Gdyni, UM Sopot, UM Gdańsk,
oczekiwane rezulataty: integracja podsystemów ekologicznej komunikacji trolejbusowej i tramwajowej, zwiększająca poziom dostępności i bezpośredniości połączeń komunikacyjnych w aglomeracji
czas realizacji - 2006

czyli już jeździ :hihi:

villaoliva napisał/a:
Pytanie czy Gdańsk w swoich planach zagospodarowania chce "trajtki" i ich instalacje na swoim terenie.
To troche tak jakby Gdańsk planował tramwaj do Orłowa.
A nie mógłby zaplanować iluminacji... "Daru Pomorza" :LL:
:mrgreen:

villaoliva - Wto Cze 19, 2007 8:04 pm

Klifu Orłowskiego?
Gdynka - Wto Cze 19, 2007 8:14 pm

Darowanemu się nie zagląda :mrgreen:
pawel.45 - Wto Cze 19, 2007 8:39 pm

villaoliva napisał/a:
Pytanie czy Gdańsk w swoich planach zagospodarowania chce "trajtki" i ich instalacje na swoim terenie.
To troche tak jakby Gdańsk planował tramwaj do Orłowa.

Przepraszam,że zadaję być może naiwne pytanie - czy władze Gdyni, może ZKM Gdynia próbują narzucić Gdańskowi doprowadzenie linii trolejbusowej wbrew woli władz, czy też mieszkańców Gdańska? Czy wywierają presję dla załatwienia własnych interesów? Z Twego postu wysnułem takie niejasne wyobrażenie. A może się mylę?Pozdrawiam.

seestrasse - Wto Cze 19, 2007 8:48 pm

marzy mi się JEDEN zakład komunikacji miejskiej i JEDNA wizja rozwoju dla JEDNEGO organizmu miejskiego. pardon - metropolii :co_jest:
a przy okazji jeden prezydent, jeden urząd miejski, jeden bilet, i tak dalej...

villaoliva - Wto Cze 19, 2007 8:50 pm

pawel.45 napisał/a:
villaoliva napisał/a:
Pytanie czy Gdańsk w swoich planach zagospodarowania chce "trajtki" i ich instalacje na swoim terenie.
To troche tak jakby Gdańsk planował tramwaj do Orłowa.

Przepraszam,że zadaję być może naiwne pytanie - czy władze Gdyni, może ZKM Gdynia próbują narzucić Gdańskowi doprowadzenie linii trolejbusowej wbrew woli władz, czy też mieszkańców Gdańska? Czy wywierają presję dla załatwienia własnych interesów? Z Twego postu wysnułem takie niejasne wyobrażenie. A może się mylę?Pozdrawiam.


Tak, dobrze to odebrałeś.
Jako, że moim zdaniem między Gdańskiem a Gdynią panuje stan nazwałbym to "zimnej wojny" to własnie tego mogłem się spodziewać.
Ale jak widać sprawa została już kiedyś zaplanowana jednak "pokojowo"

Tym milej jestem zaskoczony, gdyż zazwyczaj Gdynia musi robić wszystko sama, ale o tym dyskutowalismy :arrow: przy okazji tematu metropolii

Sabaoth - Wto Cze 19, 2007 8:51 pm

Wspólny zakład komunikacji miejskiej Gdańska i Gdyni już był :hihi:

Kto zgdanie kiedy i jak się nazywał.

seestrasse - Wto Cze 19, 2007 8:52 pm

WPK :P
villaoliva - Wto Cze 19, 2007 8:56 pm

Ale to ten wcześniejszy wprowadził właśnie trolejbudy do odwiecznego portu Gotów :^^
Sabaoth - Wto Cze 19, 2007 9:01 pm

Verkehrsbetriebe Danzig-Gotenhafen AG funkcjonował w latach 1942 - 45.
Gdynka - Wto Cze 19, 2007 9:24 pm

Raczej trudno nie być zaskoczonym jeśli pamięta się lodowate wypowiedzi Antoniego Szczyta nt. trolejbusów.

Echo Miasta z 26 stycznia 2006 r.: Antoni Szczyt, dyrektor Wydziału Infrastruktury UM w Gdańsku - Mamy analizy wykonywane przez specjalistów z firm niemieckich i francuskich, które wykazały największą użyteczność tramwajów. Trolejbus w ruchu miejskim jest zawalidrogą. Dlatego zdecydowaliśmy się na tramwaje, mają one mnóstwo zalet: mogą zabrać nawet 250 osób, to trzy razy więcej niż autobus, są ciche i nie wydzielają spalin. Dla komunikacji w Gdańsku tramwaj jest najlepszy. Na projekt rozbudowy dostaliśmy 80 mln zł z Unii Europejskiej (program - zakup tramwajów, budowa nowej trasy na Chełm i modernizacja części dotychczasowego torowiska - ma kosztować 180 mln zł i potrwa do 2007 roku).

seestrasse - Wto Cze 19, 2007 9:31 pm

trajtki również stoją w korkach :II
danziger - Wto Cze 19, 2007 9:35 pm

seestrasse napisał/a:
marzy mi się JEDEN zakład komunikacji miejskiej

Broń Boże!
Jeden bilet, a co za tym idzie jeden system komunikacji - tak. Ale zakładów przewozowych jak najwięcej - niech panuje (choć ograniczona) konkurencja.
A co do trajtków - Szczyt ma świętą rację - one rzeczywiście są bez sensu. Jedyna ich przewaga nad autobusami to brak spalin. Poza tym mają wszelkie inne wady autobusów, do których dokładają swoje - większe koszty eksploatacji, nieelastyczność w przypadku konieczności zmiany trasy i co tam jeszcze.

villaoliva - Wto Cze 19, 2007 10:02 pm

Trolejbusy stoją w korkach, tramwaje (z nielicznymi przypadkami) nie.
Prosta logiczna sprawa :D
Popieram Szczyta :==

turecki - Wto Cze 19, 2007 10:09 pm

Co do trolejbusów kontra tramwajów:stoją w korkach i jedne i drugie zależnie co jest ich przyczyną.trolejbusy są bardziej elastyczne od tramwajów jeśli chodzi o modyfikacje tras,nowe pojazdy jakie ma kupić Gdynia będą posiadały agregat prądotwórczy ,aby nie stanowić zawalidrogi w razie awarii sieci.Dodatkowo usunięcie takiej zawalidrogi dla innych pojazdów elektrycznych polega na zdjęciu "szelek",w przypadku tramwaju taki pojazd trzeba odholować przynajmniej do pętli na "żeberko".W porównaniu do autobusu mają większe przyśpieszenie czyli łatwiej ruszają na następny przystanek,są cichsze i dużo bardziej ekonomiczne.
villaoliva - Wto Cze 19, 2007 10:13 pm

Ale życie nie polega na samych awariach tylko na normalnej eksploatacji.
A wtedy po co im to wszystko jak i tak staną na Al. Zwycięstwa.
A tramwaj po torowisku sunie bez przeszkód więc po co ma modyfikować trasę?

turecki - Wto Cze 19, 2007 10:25 pm

to zapytaj w zkm ile dziennie jest awarii...
seestrasse - Wto Cze 19, 2007 10:33 pm

ostatni raz awarię tramwaju przeżyłam w maju ubiegłego roku - a jeżdżę nimi codziennie. coś Twój tok myślenia się nie klei.
pawel.45 - Sro Cze 20, 2007 12:48 am

villaoliva napisał/a:
....Tak, dobrze to odebrałeś.
Jako, że moim zdaniem między Gdańskiem a Gdynią panuje stan nazwałbym to "zimnej wojny" to własnie tego mogłem się spodziewać.
Ale jak widać sprawa została już kiedyś zaplanowana jednak "pokojowo"

Tym milej jestem zaskoczony, gdyż zazwyczaj Gdynia [b]musi robić wszystko sama, ale o tym dyskutowalismy :arrow: przy okazji tematu metropolii
[/b]
Dziękuję bardzo za odpowiedż i wskazanie dodatkowych materiałów.
Jednakże po szczegółowym zapoznaniu się z przebiegiem dyskusji i wszystkimi zawartymi tam materiałami prasowymi nie znalazłem potwierdzenia dla wcześniejszego przypuszczenia (czy sugestii), iżby to gdynianie przymuszali do "zatrolejbusowania" komunikacji gdańskiej.
Uspokoiło mnie to nieco, zaś do frustracji okazywanej przez niektórych uczestników dyskusji i autorów wypowiedzi na łamach prasy nie będę się odnosił.Pozdrawiam.

villaoliva - Sro Cze 20, 2007 8:49 am

Cieszę się bardzo :D
Chris - Sro Cze 20, 2007 2:42 pm

Odnosnie linii trolejbusowej do Gdanska, to istnieja juz dwie wizje:

a) do petli w Oliwie
b) do planowanej (cholera wie kiedy realizacja :P ) petli tramwajowej przy hali gdansk/sopot.

Petla w Oliwie ma w ogole zniknac ;)

turecki - Sro Cze 20, 2007 3:02 pm

Zesia na motorniczego.... :== :== :==
Gdynka - Sro Cze 20, 2007 3:13 pm
Temat postu: Kolory dla Gdańska
Na pewno istnieje też koncepcja zrezygnowania z biało-niebieskich barw. :wink:
Corzano - Sro Cze 20, 2007 3:14 pm

seestrasse napisał/a:
ostatni raz awarię tramwaju przeżyłam w maju ubiegłego roku

Masz farta. Ja w tym roku doświadczyłem dwóch awarii i dwóch wypadków z udziałem tramwajów. Wszystko na Hallera i zawsze rano, w drodze do pracy.

danziger - Sro Cze 20, 2007 4:56 pm

turecki napisał/a:
dużo bardziej ekonomiczne.

Jakim cudem? Licząc z montażem i utrzymaniem sieci trakcyjnej?

villaoliva - Pią Lip 13, 2007 8:50 am

No to jednak trolejbus nie dojedzie do pętli w Oliwie.

Nieco mylący tytuł: Trolejbusem przejedziemy z Rumi aż do Gdańska

Cytat:
Wsiadamy do trolejbusu przy Dworcu Głównym w Rumi, a wysiadamy z niego na granicy Sopotu z Gdańskiem. Nierealne? Niekoniecznie. Władze Gdyni, Sopotu i Rumi wstępnie porozumiały się w sprawie rozbudowy sieci komunikacyjnej i połączenia trakcją trolejbusową terenu trzech gmin.

Inwestycja ma kosztować 120 mln zł. Pierwsi pasażerowie będą prawdopodobnie mogli przejechać z Rumi do Sopotu pod szelkami w roku 2010.
- Przygotowujemy różne warianty koncepcji tego połączenia - mówi Wanda Strzyżewska, zastępca prezesa Zarządu Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni. - To, która z nich zostanie wybrana, zależeć będzie już jednak od władz poszczególnych miast zaangażowanych w projekt.
Jedna z nich, najbardziej prawdopodobna, zakłada oprócz budowy nowych odcinków trakcji trolejbusowej w Gdyni, Rumi i Sopocie także zakup całego taboru nowych pojazdów. Mają to być tzw. duobusy, czyli trolejbusy, które w każdej chwili mogą opuścić szelki i poruszać się dzięki pracy agregatów umożliwiających im jazdę bez prądu.
- To właśnie zakup tych pojazdów byłby odpowiedzialny za dużą część kosztów całej inwestycji - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
A koszty te są niebagatelne, bo szacuje się je na 120 mln zł. Projektowi pilotuje Gdynia, która już od jakiegoś czasu myśli o rozbudowie swojej sieci komunikacyjnej. Potrzebuje jednak na to pieniędzy unijnych, a o nie zdecydowanie łatwiej, kiedy wniosek umotywować można integracją metropolii, a więc składa go więcej niż jedna gmina. Dlatego też do rozmów zaproszono Rumię i Sopot. W przyszłości do projektu dołączyć mogą także kolejne gminy, takie jak Kosakowo.
Wniosek o dofinansowanie ma zostać złożony na przełomie roku. Miasta liczyć mogą na kwotę w wysokości 50 proc. wartości inwestycji. Resztę zapłacić będą musiały same.
Szczegółowy model finansowania projektu nie został jeszcze uzgodniony, ale prawdopodobnie poszczególne gminy poniosą koszty zależne od długości sieci trakcyjnych budowanych na ich terenie. Od kalkulacji ewentualnych nakładów zależeć będzie w dużej mierze tempo wprowadzania projektu w życie.
- Jeszcze nie dostaliśmy od gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej szczegółowej symulacji kosztów - mówi Elżbieta Rogala-Kończak, burmistrz Rumi. - Jak tylko dokumenty takie do nas dotrą, zadecydujemy, co dalej. Na pewno jednak sieć komunikacyjną rozbudujemy, bo jest to zapisane w naszej strategii rozwoju miasta.
Rozmowy między Gdynią a Sopotem są jeszcze bardziej zaawansowane. - Mogę powiedzieć, że wszystko jest już ustalone - dodaje Jacek Karnowski, prezydent kurortu. - Trolejbusy jeździć będą aż do granicy z Gdańskiem, do powstającej właśnie hali widowiskowo-sportowej.
A co na to najbardziej zainteresowani, czyli mieszkańcy Trójmiasta?
- Ciekawe, jak drogie będą bilety - mówi Dorota Niedzielska z Gdyni. - Jeżeli ich ceny będą konkurencyjne względem oferty Szybkiej Kolei Miejskiej, to na pewno znajdą się chętni, aby w ten sposób przemieszczać się między miastami.
Piotr Weltrowski - Dziennik Bałtycki

feyg - Sob Sie 02, 2008 5:47 pm

W ramach reaktywacji tematu - trolejbus na ul. Derdowskiego tuż po wojnie


Oryginalny podpis: Gdynia, 1948-06. Dom Bawełny przy ul. Derdowskiego, zainaugurował działalność we wrześniu 1938 r. Odbudowany po zniszczeniach wojennych, otwarty 6 czerwca 1948 r. Jest siedzibą Izby Arbitrażowej Bawełny. mw PAP
źródło

feyg - Sob Sie 23, 2008 12:32 pm

Tym razem najprawdopodobniej trolejbusowy karnet z 1954 roku
feyg - Pią Wrz 19, 2008 3:02 pm

Nocny trolejbus zaprasza
Cytat:
W najbliższy weekend i poniedziałek świętować będziemy 65-lecie komunikacji trolejbusowej i 10-lecie Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni. A to wszystko w ramach przypadającego na dni 16-22 września Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju Transportu i Światowego Dnia bez Samochodu, który przypada w poniedziałek 22 września.
Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni, Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni i Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej „Vetra" zapraszają pierwszy raz w historii gdyńskiej komunikacji miejskiej na nocną imprezę trolejbusową ulicami Gdyni i Sopotu, która odbędzie się w nocy z 19 na 20 września (piątek/sobota). Rozkład jazdy nocnego trolejbusu przedstawia się następująco:
21.00 - Grabówek SKM
21.20 - Cisowa SKM
21.35 - Cisowa Sibeliusa
22.05 - Plac Kaszubski
22.20 - 3 Maja - Hala
22.40 - Stocznia Gdynia
23.00 - Plac Kaszubski
23.25 - Węzeł F. Cegielskiej
23.45 - Racławicka
00.30 - Sopot Reja
01.30 - Dąbrowa Miętowa
02.30 - Dąbrowa Tesco
02.55 - Kacze Buki
04.00 - Gdynia Dworzec Gł. PKP
04.30 - Chylonia Dworzec PKP
04.45 - Pustki Cisowskie
05.00 - Grabówek SKM (przyjazd)
Przejazd nocnym trolejbusem jest bezpłatny. Obowiązują wszystkie przystanki - jako warunkowe (na żądanie).
W niedzielę, 21 września można będzie odwiedzić nowowybudowaną zajezdnię trolejbusowej w Gdyni - Leszczynkach przy ul. Zakręt do Oksywia. Pierwszy raz w historii możliwe będzie obejrzenie każdego zakątka zajezdni, przyjrzenie się pracy nie tylko mechaników ale także pracowników pogotowia sieciowego. W ramach „Drzwi otwartych zajezdni trolejbusowej" przewidziano trzy wejścia na teren bazy - o godz. 11.00, 13.00 i 15.00. W planie profesjonalnie przygotowani przewodnicy - pracownicy PKT oprowadzać będą po biurowcu i sali konferencyjnej, myjni i lakierni, hali warsztatowej, gdzie będzie możliwość wejścia do kanału naprawczego i przyjrzenia się trolejbusowi od spodu. Na terenie zajezdni będzie także możliwość zapoznania się ze sposobem działania urządzeń obsługowych i sieci trakcyjnej. Na placu wystawiona będzie ekspozycja trolejbusów oraz wozu wieżowego, pokazująca przekrojowo historię gdyńskich trolejbusów. Wszyscy zwiedzający otrzymają okolicznościową ulotkę oraz pamiątkową pieczęć.
Do zajezdni trolejbusowej oraz powrót z niej umożliwią kursy specjalnej bezpłatnej linii trolejbusowej 65, która połączy Węzeł F. Cegielskiej z Grabówkiem SKM (zajezdnią trolejbusową) przez Wzgórze św. Maksymiliana SKM, ulicami Świętojańską, 10 Lutego, Podjazd, Morską i Zakręt do Oksywia. Rozkład jazdy dostosowany zostanie do godzin zwiedzania zajezdni.
Ale to nie koniec atrakcji. W poniedziałek 22 września w „Światowym dniu bez samochodu" nastąpi uroczyste przekazanie do eksploatacji 21. trolejbusu Mercedes O405NE, zbudowanego przez PKT w Gdyni.
Trolejbus od godz. 12.00 do 17.00 wraz z drugim trolejbusem, oklejonym specjalnie w okolicznościową reklamę, kursować będzie na linii 65. Trasa linii przebiegać będzie z Węzła F. Cegielskiej przez Wzgórze św. Maksymiliana SKM, ulicą Świętojańską, Jana z Kolna (z powrotem Wójta Radtkego) do Dworca Gł. PKP w Gdyni. Przejazd dla wszystkich zainteresowanych oczywiście bezpłatny.
Wzorem roku ubiegłego ZKM w Gdyni oraz wszyscy przewoźnicy operujący w gdyńskiej sieci biorą udział w organizowanej przez instytucję branżową skupiającą firmy komunikacji miejskiej w Polsce - Izbę Gospodarczą Komunikacji Miejskiej - akcji „Zmień wóz na bus". Charakterystyczne plakaty z hasłem akcji umieszczone zostały na tylnej ścianie wybranych pojazdów naszych przewoźników. Mamy nadzieję, że kierowcy i pasażerowie samochodów, jadących za trolejbusem lub autobusem z wyklejonym plakatem choć przez jakiś czas zmienią swoje komunikacyjne przyzwyczajenia i przesiądą się do środków komunikacji miejskiej.
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w obchodach rocznicowych!

Zdzislaw - Czw Lut 26, 2009 6:38 pm

Sabaoth napisał/a:
Wspólny zakład komunikacji miejskiej Gdańska i Gdyni już był :hihi:

Kto zgdanie kiedy i jak się nazywał.


WPKG-G czyli Wojewódzkie Przedsięborstwo Komunikacyjne Gdańsk - Gdynia :huuurra:

Zbych - Sob Lut 15, 2014 12:55 pm
Temat postu: Trolejbusowa ciekawostka
Temat nie nasz, ale podlinkuję fotografię, bo takiego zastosowania trakcji trolejbusowej się chyba mało kto spodziewał.
Fotografia pochodzi ze strony gdywstecz.blox.pl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group