|
Dawny Gdańsk
|
 |
Materialne ślady przeszłości - Tajemnicza deska
Strach - Czw Sie 31, 2006 9:20 pm Temat postu: Tajemnicza deska Czy ktoś z Was ma pojęcie do czego to mogło służyć . Podobno związane z Starozakonnymi . Odpowiedź -na papier toaletowy =niewłaściwa.
Hagedorn - Pią Wrz 01, 2006 1:26 pm
może na akcesoria modlitewne? ten uchwyt na dole na tałes czyli szal, a to u góry i po boku na takie pudełko mocowane na czole i rzemienie owijane dookoła rąk (przepraszam z góry za nazewnictwo, ale jestem laikiem w tych sprawach )
lusterko mogło służyć np. do sprawdzenia, czy "pudełko" na czole się prosto trzyma...
ale to tylko taka moja luźna koncepcja...
Hagedorn - Pią Wrz 01, 2006 1:35 pm
pewnie to jednak błędny trop, ale zawsze warto sie dokształcić...
--> KLIK <--
Strach - Pią Wrz 01, 2006 1:46 pm
Hagedorn napisał/a: | może na akcesoria modlitewne? ten uchwyt na dole na tałes czyli szal, a to u góry i po boku na takie pudełko mocowane na czole i rzemienie owijane dookoła rąk (przepraszam z góry za nazewnictwo, ale jestem laikiem w tych sprawach )
lusterko mogło służyć np. do sprawdzenia, czy "pudełko" na czole się prosto trzyma...
ale to tylko taka moja luźna koncepcja... |
Też o tym myślałem ale przydały by się konkrety.
Hagedorn - Sob Wrz 02, 2006 12:47 pm
a może jednak to zwykły przyrząd do golenia i porannej toalety? gdyby to było coś do modlitwy to pewnie miałoby jakieś zdobienia, motywy religijne, gwiazdy Dawida etc.?
Strach - Sob Wrz 02, 2006 4:46 pm
może
fritzek - Pią Paź 13, 2006 2:16 am
To coś o czym mówicie to tefilin(filakterje) i cisis(pętlice).
Przedmiot wg mnie nie jest specjalnie stary, jakieś lata '20. Poproszę rabina o obejrzenie fot. Nie obiecuję rozwiązania zagadki, ale języka zasięgnę.
Strach - Wto Paź 17, 2006 9:29 pm
fritzek napisał/a: | Przedmiot wg mnie nie jest specjalnie stary, jakieś lata '20. |
A no z jednej piwnicy przy ul. łąkowej której właściciele wyznawali Judaizm.
ps Gdzie Ty w Gdańsku rabina znajdziesz?