Dawny Gdańsk

Poszukuję/mam/oddam - Wrzeszcz 1945r.-gdzie to mogło być?

jayms - Pią Maj 19, 2006 6:17 pm
Temat postu: Wrzeszcz 1945r.-gdzie to mogło być?
Zdjęcie ,które zamieściłem poniżej zostało opisane jako Gdańsk-Wrzeszcz pod koniec marca 1945r.Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł na to gdzie dokładnie mogło być zrobione?Mam pewne mgliste skojarzenie,ale pewności żadnej. :hmmm:
beaviso - Pią Maj 19, 2006 11:45 pm

Nie znam się na gdańskiej architekturze, ale ukazany na fotce (jeśli jest ona z Gdańska) czołg PzKpfw IV może pochodzić tylko z 7./PR35 (4. PzDiv). Pojedyncze wozy tej jednostki były zaangażowane w obronę Wrzeszcza od strony Oliwy, a następnie większość z nich porzucono z powodu braku paliwa. Choć akurat ten wygląda na porzucony w pośpiechu, bo nie nosi śladów wysadzenia przez Niemców. Stawiam zatem na skraj Wrzeszcza od Oliwy.

pozdr, M.

P.S. A masz może więcej takich militarnych fotek z Gdańska 1945?

jayms - Sob Maj 20, 2006 7:49 am

Niestety nie posiadam więcej zdjęć z Gdańska 1945r.,oprócz tych najbardziej znanych. :II
Wrzeszczak - Sob Maj 27, 2006 7:18 pm

Zoppoter, zerknij na to, prosze Twoim Sopockim okiem. Kojarzy mi sie z pewnym miejscem na 20 Pazdziernika
jayms - Sro Wrz 06, 2006 7:55 pm

Kupiłem dzisiaj inną książkę,w której zamieszczone jest to samo zdjęcie ale opisane jako Sopot w marcu 1945 roku.Niestety pewne informacje wykluczają się.Czołg na obu zdjęciach zidentyfikowany został jako pojazd 35.Pułku Pancernego,4 Dywizji Pancernej.Z tego co wiem to czołgi tej jednostki nie walczyły w Sopocie. :hmmm: Więc gdzie zrobiono te zdjęcie? :hmmm:
Zoppoter - Sro Wrz 06, 2006 9:07 pm

Szczerze mówiąc to nie kojarzy mi sie to z niczym w Sopocie.
jayms - Sro Wrz 20, 2006 2:39 pm