Dawny Gdańsk

Poszukuję/mam/oddam - Dworzec główny w Gdańsku

Heike - Nie Mar 26, 2006 3:01 pm
Temat postu: Dworzec główny w Gdańsku
Cześć Wszystkim!
Studiuję historię sztuki na UW i piszę pracę o architekturze dworca głównego w Gdańsku. Byłabym bardzo wdzięczna, gdyby ktoś posiadał jakiekolwiek informacje na ten temat. Zdjęć znalazłam dosyć sporo, ale żadnych konkretnych danych typu coś o architaktach, projekcie itd.
Czy jest może jakaś ksiażka poświecona temu zagadnieniu, albo chociaż jakieś wzmianki?
Z góry dziękuję za pomoc
Heike

turecki - Nie Mar 26, 2006 3:07 pm

porozglądaj się dokładnie...na forum są informacje przynajmiej na temat architektów :P
jayms - Nie Mar 26, 2006 3:23 pm

Chociażby tutaj http://www.forum.dawnygda...opic.php?t=2860
danziger - Nie Mar 26, 2006 4:24 pm

Architektem był Aleksander Ruedell.
Pewne informacje możesz znaleźć w piśmie "30 dni" - zwłaszcza numerach 3, 4, 6 i 7 (wszystkie z 1999 r.)

Heike - Nie Mar 26, 2006 8:46 pm

Bardzo dziękuję za pomoc :)
Pozdro

pumeks - Pon Mar 27, 2006 8:28 am

Bywa też pisownia Rüdell. Spotkałem też informację, że projektantów było trzech: A. Rüdell, Paul Thoemer i Georg Cuny. O tym drugim zupełnie nie mam informacji, za to Cuny to autor paru publikacji na temat sztuki i architektury dawnego Gdańska.
momilan - Nie Lut 21, 2010 6:33 pm

Tym razem coś o Cuny'm.
Często w kontekście dworca mowa jest o tym, że miał na imię Georg co pozwala go identyfikować z architektem Georgem Cuny piszącym o Gdańsku, m.in. Danzigs Kunst und Kultur....