Dawny Gdańsk

Na papierze, ekranie i w Mieście - Rewolucyjne zmiany w Sopocie!

Jarek z Wrzeszcza - Pon Mar 06, 2006 12:02 pm
Temat postu: Rewolucyjne zmiany w Sopocie!
http://trojmiasto.pl/wiad...l?id_news=18810

:== :== :==

syrenka - Pon Mar 06, 2006 12:19 pm

No fakt. Dworzec w Sopocie jest paskudny. Dobrze, ze chcą coś z tym zrobić. :==
Zoppoter - Pon Mar 06, 2006 12:20 pm

"W Sopocie zniknie paskudna bryła dworca, pojawi się nowy hotel i kilka nowych budynków. Gotowy jest już projekt, jedyne, co pozostało, to znalezienie pieniędzy na inwestycje.

Jeżeli dojdzie do realizacji projektu, całkowicie odmieni się centrum miasta."

To jest historia podobna do zabudowy placu na dole Monciaka. Co jakis czas słychac, że będzie przebudowa. I nic poza tym

Chris - Pon Mar 06, 2006 3:36 pm

Dol Monciaka ma ruszyc juz lada dzien. Wszystkim wypowiedziano umowy na najem lokali. A z tym dworcem to slysze juz od kilku lat. Pewnie nie ruszy wczesniej niz przebudowa przy molo.
Zoppoter - Pon Mar 06, 2006 5:44 pm

Chris napisał/a:
Dol Monciaka ma ruszyc juz lada dzien.


To juz też kilka razy słyszałem przez ostatnie 5 lat...

Moze tym razem faktycznie ruszą, ale to nie znaczy, ze należy sie nadmiernie ekscytować którąśtam z rzędu informacją o rewolucyjnych planach względem dworca...

Chris - Pon Mar 06, 2006 5:56 pm

Zoppoter napisał/a:
To juz też kilka razy słyszałem przez ostatnie 5 lat...
.

owszem, ale w tym roku po raz pierwszy nie przedluzyli najmu wlascicielom pktow na Monciaku. Ponadto zburzyli juz np. stara lodziarnie kolo mola.

Zoppoter - Pon Mar 06, 2006 6:16 pm

Chris napisał/a:
Ponadto zburzyli juz np. stara lodziarnie kolo mola.


To akurat jest związane z budową Kurhausu, a nie całego placu. Inna parcela.

Nie, ja nie mam nic przeciw temu, żeby przebudowano cały plac na dole, dworzec i jeszcze parę innych miejsc. Tylko, że dośc regularnie zaglądam do swojego dowodu osobistego i wiem w jakim kraju zyję. Wiem też ile juz było hucznych zapowiedzi bez żadnych następstw.

syrenka - Pon Mar 06, 2006 6:40 pm

Cytat:
Tylko, że dośc regularnie zaglądam do swojego dowodu osobistego i wiem w jakim kraju zyję.

Musisz zajrzeć do dowodu, żeby sobie przypomnieć...? :mrgreen:

Ja też zawsze mowiłam, że odcinkiem A2 koło Poznania, to może moje wnuki bedą jeździć... I prosze!

Zoppoter - Pon Mar 06, 2006 8:32 pm

syrenka napisał/a:
Musisz zajrzeć do dowodu, żeby sobie przypomnieć...? :mrgreen:



A tak, bo ja żyję w przepieknym świecie marzeń. :hihi:

Chris - Wto Mar 07, 2006 4:28 pm

Zoppoter napisał/a:
To akurat jest związane z budową Kurhausu, a nie całego placu. Inna parcela.

a owy Dom Kuracyjny wlasnie wchodzi w sklad tego co nazywamy "Nowym Centrum Sopotu" :) Jesienia maja zaczac ponoc budowe tunelu. Gdzies mi sie to obilo. ;)

Zoppoter - Wto Mar 07, 2006 6:18 pm

Chris napisał/a:
a owy Dom Kuracyjny wlasnie wchodzi w sklad tego co nazywamy "Nowym Centrum Sopotu" :)


Owszem, ale tylko w sensie oglnej koncepcji architektonicznej, czy raczej urbanistycznej. Ale nie w sensie prawnym; to jest inna parcela z innym dzierżawcą terenu. Tam juz kilka lat temu mozna było bez przeszkód prawnych rozpocząć prace.

Kolejnych terminów rozpoczęcia budowy tunelu tez już było kilka.

Podziwiam Twój optymizm, mam nadzieję, że masz rację p
syrenka napisał/a:
nie ten optymizm przeszedł jesienią 2001 roku, kiedy sie okazało, ze huczne zapowiedzi rozpoczęcia przebudowy placu we wrzesniu 2001 maja się nijak do rzeczywistości.

[quote="syrenka"]No fakt. Dworzec w Sopocie jest paskudny.


Spotkała go taka sama krzywda jak dworzec w Poznaniu. Elegancką pruską architekturę kolejową zastąpiono klockowatą formą okresu wczesnego Gierka.

danziger - Wto Mar 07, 2006 7:38 pm

Zoppoter napisał/a:
Spotkała go taka sama krzywda jak dworzec w Poznaniu. Elegancką pruską architekturę kolejową zastąpiono klockowatą formą okresu wczesnego Gierka.

Na szczęście nie zdążono tego zrobić w Gdańsku (a plany były...).

syrenka - Wto Mar 07, 2006 9:09 pm

Cytat:
Spotkała go taka sama krzywda jak dworzec w Poznaniu. Elegancką pruską architekturę kolejową zastąpiono klockowatą formą okresu wczesnego Gierka.


Niestety w Poznaniu, w przeciwieństwie do Gdańska, raczej nie szanuje się poniemieckich zabytków... Np. dopiero teraz, po 100 latach, Zamek Cesarski doczekał się czyszczenia/remontu elewacji. Stary "pruski" dworzec, z tego co wiem, był poważnie zniszczony, kiedy podjęto decyzję o przebudowie (fatalnej zresztą). Na szczęscie są plany przebudować tą ohydę - i dobrze!

Chris - Sro Mar 08, 2006 3:27 pm

Zoppoter napisał/a:
Podziwiam Twój optymizm, mam nadzieję, że masz rację p

[/quote]

moze to przez te pogode jestem tak optymistycznie nastawiony ;)) Nie wiem, ale jakos czuje, ze w tym roku ruszy ta inwestycja. Wszystkie znaki i gwiazdy na niebie na to wskazuja

Zoppoter - Sob Mar 18, 2006 4:26 pm

Chris napisał/a:
moze to przez te pogode jestem tak optymistycznie nastawiony ;)) Nie wiem, ale jakos czuje, ze w tym roku ruszy ta inwestycja. Wszystkie znaki i gwiazdy na niebie na to wskazuja


Na razie masz rację. Destrukcja ruszyła na całego. Zobaczymy co bedzie dalej.

Latoyka - Sob Mar 25, 2006 4:33 pm

A mi sie to nie podoba, poburzyli moje knajpki, w ktorych lubie siedziec w lato :/ :burn: , zabrali mi czesc mojego zycia...zlodzieje! :(
villaoliva - Pią Lut 23, 2007 9:23 pm
Temat postu: Wracając do tematu dworca
Sopot - przebudowa dworca za 2 lata
Cytat:
Dwupoziomowy parking, hotel, kawiarnie - to między innymi po przebudowie ma znaleźć się na dworcu PKP w Sopocie.
Szansa na modernizację dworca jest duża, bo władzom Sopotu udało się w końcu porozumieć z PKP w tej sprawie. Według planów ma to być obiekt na miarę XXI wieku. Teraz od turystów i mieszkańców trudno usłyszeć inne opinie na temat dworca niż: brudny, brzydki, zaniedbany. By to zmienić PKP i władze miasta opracowały plan wspólnych działań. Do końca maja Polskie Koleje mają przygotować biznesplan inwestycji. Urząd Miasta natomiast do tego czasu zobowiązany jest przedstawić projekt zagospodarowania przestrzennego okolic dworca.
Pozostaje jeszcze kwestia wyłonienia inwestora, bo gmina prawdopodobnie wykorzysta model partnerstwa publiczno - prywatnego. Jednak zdaniem wiceprezydenta miasta Pawła Orłowskiego nie będzie to problemem.
Prawdopodobnie w okolicach dworca zostanie również zmieniona organizacja ruchu. Na razie nie wiadomo jeszcze ile pochłonie modernizacja. Jeśli przetarg na inwestora uda się rozstrzygnąć w przyszłym roku, przebudowa dworca PKP rozpocznie się w 2009 roku.

:wow: Niesamowite tempo :rwie_wlosy:

Krzysztof - Sob Lut 24, 2007 9:26 am

Nie jestem przeciw przebudowie!
Mam wątpliwości, czy przebudowa to jedyny sposób na obiekt "brudny i zaniedbany" :brake:

villaoliva - Sob Lut 24, 2007 2:15 pm

Niestety w materiale dzwiękowym zapewniano, że dworzec nie będzie w niczym przypominał stojącego tu przed wojną i nie będzie odtwarzania histrorii, gdyz byłoby to sztuczne.
To akturat jest mocno nie konsekwentne, patrząc na to co się w Sopocie buduje :%

seestrasse - Sob Lut 24, 2007 2:19 pm

ale skoro stary dworzec był taki sobie, to może jednak wypada mieć nadzieję (podkreślam - nadzieję* :wink: ), że zostanie zbudowane coś nowoczesnego, ale dobrego...? :hmmm:


* tak, słyszałam. nadzieja matką głupich...

villaoliva - Sob Lut 24, 2007 2:41 pm

Oby, na wizualizacji wygląda to rzeczywiście nie najgorzej :)

Projekt: Piotr Rutkowski, HORUS

Opracowana dotychczas na zlecenie władz miasta koncepcja obejmuje:
- modernizację budynka dworca (B)
- budowę hotelu (A)- budowę powierzchni hadlowo-biurowych (C i D)
- budowę parkingu podziemnego
- budowę ronda na skrzyŜowaniu ulic Kościuszki/ Chopina oraz Kościuszki/Podjazd
- dostosowanie infrastruktury do potrzeb osób niepełnosprawnych- reorganizację ruchu drogowego

seestrasse - Sob Lut 24, 2007 2:47 pm

ojej. po pierwsze, modernizacja w naszym wydaniu to najczęściej obłożenie starej konstrukcji kolorowym tynkiem (vide gdański Monopol czyli CityForum), a po drugie budynek A powstanie na gruzach szaletu dworcowego! toż to jedyny zachowany fragment przedwojennego dworca.. :wink:
villaoliva - Sob Lut 24, 2007 3:00 pm

W Pompejach takie miejsce to skarb :hihi:

Trochę więcej konkretów w Gazecie
Cytat:
Nowy dworzec w Sopocie zbudują wspólnie kolej i miasto
Za dwa lata kuracjusz, który wysiądzie na stacji Sopot Główny, zamiast budki z gyrosem oraz kiosku z jabłkami i bananami zobaczy nowoczesny budynek, w pobliżu hotel i pawilony handlowe.
- Wygląda to na jakiś nadmierny optymizm, ale przebudowa dworca i jego okolic w ciągu dwóch lat jest realna - zapewnia wiceprezydent Sopotu Paweł Orłowski. - Udało się nam dogadać z koleją. Sopocki dworzec znalazł się na liście prestiżowych inwestycji PKP. W maju mają przedstawić swój projekt dotyczący inwestycji, my też będziemy gotowi z naszym pomysłem. Pozostanie nam jedynie znalezienie inwestora.

Budowa ma być przeprowadzona na zasadzie partnerstwa publiczno-prywatnego. Miasto i PKP wniosą do przyszłej spółki grunty, inwestor wyłoży pieniądze.

Na działce o powierzchni 12 tys. mkw. wyrośnie kompleks budynków: hotel, centrum handlowo-biurowe i nowy dworzec.

- Dzięki uczestnictwu w unijnym programie "Rewitalizacja miast historycznych" udało się uzyskać dofinansowanie z Brukseli na przygotowanie projektu modernizacji dworca - mówi Agata Chabierska z sopockiego magistratu. - Stworzenie planu pochłonie 36 tysięcy euro. Dwie trzecie tej kwoty to właśnie dotacja z Unii.

Zgodnie z projektem przygotowanym przez sopocką pracownię architektoniczną Horus, tam gdzie jest ulica Dworcowa, pojawi się plac z ruchem tylko dla pieszych.
Samochody będą zjeżdżać pod ziemię tuż przy hotelu Rezydent. Wyjeżdżać będą nową ulicą, biegnącą tam, gdzie teraz jest deptak wiodący na peron i kasy.
Pod ziemią będzie też parking dla 260 samochodów i węzeł komunikacji miejskiej. Autobusy będą podjeżdżać pod sam dworzec.
Przy torach naprzeciwko Rezydenta stanie hotel i budynki handlowo-usługowe. W okolicy kas SKM, na skwerku tuż przy nowej ulicy, zaplanowano duży kompleks handlowy.

- Sopocki dworzec jest w fatalnym stanie, więc nie ma sensu remontować tego kurnika - mówi Piotr Zatorski, dyrektor spółki Dworce Kolejowe PKP. - Idziemy na pełną współpracę z miastem.
W budynku nowego dworca muszą znaleźć się kasa biletowa i mała poczekalnia, jakieś biura dla pracowników kolei.
Bożena Aksamit

seestrasse - Sob Lut 24, 2007 3:03 pm

no a szalet?! :nerwus: :mrug:
villaoliva - Sob Lut 24, 2007 3:05 pm

Trzeba zamknąć aromat w słoiku - na pamiątkę :haha:
grzechuu - Sob Lut 24, 2007 3:55 pm

aaa, szalet wyburzą! ja też się nie zgadzam! :protest: :rwie_wlosy: :shoot:
:mrgreen:

jayms - Sob Lut 24, 2007 5:16 pm

To może zorganizujemy jakąś pikietkę? Nałożymy pickelhauby od Saba i będziemy bronić WuCet przed rozbiórką.Coś na kształt obrońców doliny Rospudy.Przywiążemy się do PiSuarów :wink: albo wleziemy na dach..możliwości jest sporo. :hihi:
seestrasse - Sob Lut 24, 2007 5:55 pm

a na koniec nasr.... :nie_powiem: na środku Monciaka :hihi:
jayms - Sob Lut 24, 2007 6:19 pm

seestrasse napisał/a:
a na koniec nasr.... :nie_powiem: na środku Monciaka :hihi:


Ależ to by była efektowna demonstracja! :hiihihi:

danziger - Sob Lut 24, 2007 9:33 pm

Cytat:
Pozostanie nam jedynie znalezienie inwestora.

Ot, taki drobiazg :wink:

Wrzeszczak - Sob Mar 03, 2007 8:30 pm

Wreszcie cos rozsadnego w Miescie. W odroznieniu od od srodmiejskich makabr (vide Hansa 2 obok Kubickiego ), w Sopocie powstanie logiczne przedsiewziecie, ktorego nie ma w centrum stolicy.
A co do WCtu na sopockim dworcu - zawsze pozostana wspomnienia (po 10 butelkach gdanskiego piwa w Rosie /w tym miescie kiedys produkowano ten napoj/) i nie zmaze ich an na nadzieje gustowy nowy dworzec, ani np. szmira, powstala na miejscu dawnego Zlotego Ula.

villaoliva - Wto Cze 19, 2007 6:39 pm

Dzielnica dworcowa za 140 mln zł

Cytat:

Sopot dogadał się z PKP w sprawie wspólnego przebudowania terenów wokół dworca kolejowego.

Wielofunkcyjny projekt zlokalizowany w Sopocie w okolicach dworca, a dokładnie otoczony ulicami Podjazd, Kościuszki, Chopina ma służyć podróżnym, usprawnić komunikację miejską, dostarczyć nowe miejsca parkingowe, handlowe, usługowe, biurowe i hotelowe.

Wspólne przedsięwzięcie zakłada budowę obiektów handlowych i usługowych, m.in. z pomieszczeniami dla pasażerów kolei oraz komunikacji samochodowej. Przy ul. Dworcowej, naprzeciwko Hotelu Rezydent miałby powstać trzygwiazdkowy hotel. - Bliskość torów kolejowych raczej nie pozwala na budowę bardziej prestiżowego obiektu - tłumaczy Zofia Kaszkur z sopockiego urzędu miasta.

Przy ul. Kolejowej oraz ul. Podjazd mają powstać parkingi podziemny (na ok. 240 aut) i naziemny. Wspólnymi siłami stworzona zostanie cała infrastruktura, czyli drogi dojazdowe, chodniki, tunel na przedłużeniu ul. Chopina w stronę Al. Niepodległości. Przearanżowane miałyby zostać tereny zielone.

Sopot i PKP nie mają ambicji zrealizować tej inwestycji samodzielnie. Obie strony uznały, że lepiej jest zaprosić do współpracy doświadczonego partnera, który oprócz know-how wniesie także niezbędny kapitał.

- Szacujemy, że całe przedsięwzięcie będzie kosztować ok. 140 mln zł - ocenia Zofia Kaszkur. Zaraz jednak zaznacza, że koszt może się zmienić, gdyż wycenę przedsięwzięcia przeprowadzano już kilka miesięcy temu.

Trzeci partner miałby ostatecznie przejąć wybudowane obiekty pozostawiając miastu ciągi komunikacyjne i tereny zielone zaś PKP infrastrukturę okołodworcową.

Harmonogram sopockiej inwestycji

wybór inwestora: koniec czerwca 2008 r
zawarcie umowy z inwestorem: koniec sierpnia 2008 r.
rozpoczęcie prac: marzec 2009 r.
zakończenie projektu: koniec 2011 r.

discus - Czw Wrz 26, 2013 9:43 pm

"wybór inwestora: koniec czerwca 2008 r
zawarcie umowy z inwestorem: koniec sierpnia 2008 r.
rozpoczęcie prac: marzec 2009 r.
zakończenie projektu: koniec 2011 r."

Co znaczy upór i konsekwencja :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group