Dawny Gdańsk

Poszukuję/mam/oddam - Widok na stocznię Schichaua

Mikołaj - Sro Gru 01, 2004 10:41 pm
Temat postu: Widok na stocznię Schichaua
Skanuję co ciekawsze obrazki z DH. Jako że nie znalazłem jakiegoś wątku o stoczni Schichaua, wrzucam tutaj.
Sabaoth - Sro Gru 01, 2004 11:10 pm

To i ja dorzucę :mrgreen: A można wiedzieć jaki to rocznik DH?
Mikołaj - Sro Gru 01, 2004 11:14 pm

1968
Sabaoth - Sro Gru 01, 2004 11:19 pm

To był niezły rocznik :hihi:
pumeks - Czw Gru 02, 2004 9:01 am

No dobra, chyba mnie zmobilizujecie do zamknięcia cyklu "stoczniowego" w Akademii i napisania brakującego artykułu o stoczni Schichau ;)
Sabaoth - Czw Gru 02, 2004 9:09 am

Zaczynam szukać innych zdjęć :mrgreen:
pumeks - Czw Gru 02, 2004 9:20 am

Takie już mam :D
(tu są pomniejszone ze względów oszczędnościowych, na Akademii będą większe)

Grün - Czw Gru 02, 2004 11:37 am

W Akademii wcale większe nie powinny być... :)
rispetto - Pon Kwi 25, 2005 9:13 pm

To ja dodam do tego wątku jeszcze jedną fajną fotkę w temacie.
Witam po dłuższej przerwie.

Sabaoth - Pon Kwi 25, 2005 9:28 pm

Było :mrgreen: Ale to jeszcze nie:
rispetto - Pon Kwi 25, 2005 9:43 pm

Chyba czytamy te same roczniki DH :hihi:
danziger - Pon Kwi 25, 2005 9:44 pm

rispetto napisał/a:
Chyba czytamy te same roczniki DH :hihi:

Zbiorów prywatnych, chciałeś powiedzieć :hihi:

Sabaoth - Pon Kwi 25, 2005 9:46 pm

Poprzednie zdjęcie, rocznik 1953. Hammerkran, "zbiory prywatne" rocznik 1952 :^^
danziger - Pon Kwi 25, 2005 10:09 pm

A co to za dźwigi - te takie "półksiężycowate"? Wie ktoś cos więcej na ich temat? Bo taka konstrukcja wydaje mi się nieco dziwna - techniczny lamer jestem, więc chętnie bym jakies wyjaśnienie uczonych techników usłyszał......
Sabaoth - Pon Kwi 25, 2005 10:12 pm

Ja tylko ekonom jestem :^^
rispetto - Pon Kwi 25, 2005 10:16 pm

Wiatr wiał i się "wygły" :hihi:
pumeks - Wto Kwi 26, 2005 9:38 am

danziger napisał/a:
A co to za dźwigi - te takie "półksiężycowate"? Wie ktoś cos więcej na ich temat? Bo taka konstrukcja wydaje mi się nieco dziwna - techniczny lamer jestem, więc chętnie bym jakies wyjaśnienie uczonych techników usłyszał......

Tam, gdzie jest jeden, to jest na pewno stutonowy dźwig pływający "Langer Heinrich" - "długi Heniek" z 1906 r. - pisaliśmy juz o tym m. in. tu i w Akademii. Ksztrałt ma taki chyba po to, żeby środek ciężkości był nisko. Nie wiem, jak interpretować zdjęcie na którym są trzy takie dźwigi...

Zoppoter - Wto Kwi 26, 2005 9:41 am

danziger napisał/a:
A co to za dźwigi - te takie "półksiężycowate"? Wie ktoś cos więcej na ich temat? Bo taka konstrukcja wydaje mi się nieco dziwna - techniczny lamer jestem, więc chętnie bym jakies wyjaśnienie uczonych techników usłyszał......


Chodzi o ich stabilność (stąd takie szerokie podstawy) i sztywność (taki dźwig trudniej się wygina pod ciężarem tego, co ma na haku). Współczesne dźwigi stoczniowe też maja kształt zupełnie inny niż "prostokątne" dźwigi na budowach. Po prostu zwykle musza dźwigac większe ciężary , które zwykły dźwig mogłyby złamać, albo przewrócić.

Corzano - Wto Kwi 26, 2005 9:51 am

Trochę inny kąt, ale robiłem zdjęcie w innym celu.
W oddali nadbudówka przygotowana do transportu.

Sabaoth - Wto Kwi 26, 2005 9:54 am

Ja mysle, ze one mialy taki ksztalt zeby uzyska jak najwiekszy zasieg. Teraz sa dzwigi z ruchomymi, pochylanymi ramionami, a ta konstrukcja jest prosta bez ruchomych czesci (nie liczac krazkow i liny), pozwalajaca na transportowanie elementow z nabrzeza na statek , np. podczas wyposazania.
Zoppoter - Wto Kwi 26, 2005 10:00 am

Sabaoth napisał/a:
Ja mysle, ze one mialy taki ksztalt zeby uzyska jak najwiekszy zasieg. Teraz sa dzwigi z ruchomymi, pochylanymi ramionami, a ta konstrukcja jest prosta bez ruchomych czesci (nie liczac krazkow i liny), pozwalajaca na transportowanie elementow z nabrzeza na statek , np. podczas wyposazania.


No zgadza się, ale Danziger pytał, czmu jest wygiety w pałąk. Duży zasięg można byłoby też uzyskać przez zrobienie dźwigu z pionowym masztem i poziomym ramieniem, takie odwrócone L. Ale wtedy ciężar na haku mógłby taki dźwig złamać, lub przeważyć.

Sabaoth - Wto Kwi 26, 2005 10:24 am

Cytat:
Ale wtedy ciężar na haku mógłby taki dźwig złamać, lub przeważyć.

Sorry, konczylem Conradinum i myslalem, ze to oczywiste :^^

danziger - Wto Kwi 26, 2005 10:31 am

Sabaoth napisał/a:
Cytat:
Ale wtedy ciężar na haku mógłby taki dźwig złamać, lub przeważyć.

Sorry, konczylem Conradinum i myslalem, ze to oczywiste :^^

No takie oczywiste to to nie jest :II zwłaszcza co do przeważenia (biorąc pod uwagę, że mają przeciwwagę zazwyczaj).
A pytałem, bo dziś się takich dźwigów w ogóle nie widuje - są albo "prostokątne", albo takie bardziej "skomplikowane" - jak większość stoczniowych.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group