Pierwsze zdjęcie to chyba po prawej Zakład Ubezpieczeń lub jego sąsiad na rogu Wałów Jagiellońskich i Huciska, a drugie - czyżby fragment Danziger Hofu lub Reichsbanku?
Ostatnio zmieniony przez dandola Pią Lis 18, 2011 1:21 pm, w całości zmieniany 1 raz
Ja uważam, że Radunia została puszczona jakąś rurą...
renekk napisał/a:
Ciekawe, dlaczego
To wyjaśniają te zdjęcia:
Tory kolejowe zostały odsunięte na zachód, ale także został obniżony ich poziom, co wyraźnie wynika ze zdjęć. Dawniej tory kolejowe przechodzące przez Targ Sienny były położone wyraźnie wyżej niż tory na terenie stacji. Teraz są na poziomie torów stacyjnych. Wystarczy stanąć na wiadukcie Hucisko - Nowe Ogrody i porównać głębokość wąwozu z torowiskiem z wysokością mostu na Hucisku nad wodą Kanału Raduni. Tutaj tory są położone niżej niż poziom wody kanału i nie zmieniają swego poziomu do miejsca przecięcia z nim, tam też są niżej i dlatego Kanał Raduni musiał zostać syfonowany.
_________________ Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
Świetnie widać na tych zdjęciach przebieg syfonu. Jego przebieg świadczy o tym, że już w chwili budowy przewidywano dodanie linii torów. Ponieważ syfon jest poniżej poziomu lustra wody w Kanale Raduni woda płynie w nim pod niewielkim ale jednak nadciśnieniem, co odróżnia przepływ syfonem od przepływu wody w skanalizowanym strumieniu. Cały syfon musi być szczelny od wejścia wody do jej wyjścia.
_________________ Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
Tak, tory zostały przesunięte na zachód o kilkadziesiąt metrów. Dla Radunii zbudowano betonowe , prostokątne koryto i puszczono ją w ten sposób pod ziemią. Działo sie to na początku lat siedemdziesiątych. Budynku widocznego na zdjęciu od dawna tam nie było. Był pusty plac, jakby przedłużenie placu na którym parkowały autobusy WPK. Póżniejsze miejsce Wolnego Handlu po 1989r. a nastepnie parking Gildii.
Zdjęcie robiono z mostu, lub z jego najbliższej okolicy, pod którym przejeżdżały pociągi a na którym była ulica prowadząca na Biskupią górę, bardzo blisko ul. Menonitów i kościoła tam się znajdującego, obecnie Kościół Zielonoświątkowy.
Most w/w rozebrano a na jego miejscu postawiono potężny most drewniany. Tymczasowy, stał wiele lat. Był b. wysoki i długi , o wiele dłuższy od swojego poprzednika. W tym czasie rozpoczęto roboty budowlane, trwające kilkanaście lat, w wybudowano w/w betonowy kanał Radunii i wiadukt na którym tramwaj 6 ma pętlę - wlot na ul. Armii Krajowej.
Mały dworzec PKS pamiętam, ale niezbyt dokładnie. Pamiętam w tym miejscu most, ale nie pamiętam, czy dworzec PKS był po zachodniej stronie mostu, czy po wschodniej, razem z autobusami miejskimi.
_________________ Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum