Było to chyba w 2011 roku w lecie,
w starej części Brzeźna można było obejrzeć "Galerię na płocie".
Pokazane tam zdjęcia pochodziły z albumu rodzinnego Adama Jedlińskiego.
Udało mi się zrobić wtedy kilka zdjęć.
Wysłany: Pią Maj 12, 2017 7:07 pm Tramwaj w kolejowym wykopie?
Witam. Chcialbym zasiegnac informacji azeby zazegnac sprzeczke ktora powraca od czasu do czasu z moim dobrym przyjacielem. Otoz, jako dziecko (polowa/koncowka lat 70) mgliscie pamietam tramway w wykopie kolejowym na Hucisku. Moze to tylko wyobraznia dziecka, ale jakos widze tramwaj (o dziwo Konstal 102) jadacy od strony Oruni (a scislej od strony dzisiejszego wiaduktu na AK) w strone Gdanska. Rowniez troche niescisle pamietam ze moj Dziadek tlumaczyl ze to bylo w zwiazku z budow/remontem Blednika albo innymi pracami na Walach Jagielonskich. (moze wiadukt na Podwale Przedmiejskie). Inny detali nie pamietam.
Czy moze ktos wie czy takie tymczasowe polaczenie istnialo? Moze ktos ma photo?
(Czy wreszcie moj przyjaciel ma racje twierdzac ze palilem juz wtedy "maryche" i ten tramway to tylko "zludzenie"?)
Chyba znajomy ma rację
Ale na poważnie. W wykopie tramwaje nigdy nie kursowały, ale jest możliwe to, że jakiegoś Konstala tam widziałeś. One przyjeżdżały do Gdańska koleją.
Na Hucisku chyba nie, ale kawałek dalej w stronę Oruni, owszem.
Pod koniec swojego funkcjonowania, tory oruńskiej "szóstki" zostały przełożone z wału przy Kanale Raduni nieco niżej, do wykopu linii kolejowej.
"Szóstka" jadąca z Oruni na wysokości Zaroślaka/Urzędu Wojewódzkiego, zdjęcie z 24 sierpnia 1967 r.
Wysłany: Pon Maj 15, 2017 5:14 pm Dzieki sliczne - jednak znajomy mial troche racji....
... poniewaz ja utrzymywalem ze to koncowka lat 70, a tu tymczasem koniec lat 60 a wtedy mnie nie bylo jeszcze w planach.
Byc moze ze wydzialem jakiegoc Konstala na Hucisku na kolejowej platformie jadacej od poludnia a mnie wydawalo sie ze to jest na torach kolejowych. Ale to co zaprezentowal kolega pumeks - to jest zloto!!! To jest dowod ze takie rozwiazanie istnialo!!!
Ja poszedłbym w drugą stronę i to dosłownie i w przenośni.
1) W drugiej połowie lat 70tych dostaw 102N już nie było od roku 1975 do Gdańska zaczęły „przychodzić” tramwaje 105N, więc widok przegubowca na platformie kolejowej jest mało prawdopodobny.
2) Wspomnienia Dziadka o przebudowie mostu Błędnik
To składa mi się na fragment torów łączących trasę ul. 3 Maja z początkiem al. Zwycięstwa przy Bramie Oliwskiej, które w najniższym punkcie przebiegają na poziomie torów kolejowych i to całkiem blisko. Ten bezkolizyjny przejazd powstał przy okazji przebudowy Błędnika pod koniec lat 60tych. A tramwaje 102N obsługujące linię 12 kursowały tą trasą w obie strony.
No ale ten widok istnieje do dzisiaj, łatwo więc skonfrontować.
No fakt, że na oruńskiej "szóstce" żadne 102 chyba nigdy nie jeździły, więc ten Błędnik to może być dobry trop. Tylko że w okolicy Błędnika żadne tory nie są już w wykopie
Nie chcąc iść tropem "używek", przyjąłem pewne uogólnienia, chociaż stojące pod mostem około 10 m od okien tramwaju pociągi p[odmiejskie mogłyby sprawiać wrażenie że jedziemy w wykopie kolejowym. Tak samo widziany z góry tramwaj wyjeżdzający/wjeżdżający pod most mógłby sprawiać to samo przypuszczenie. Tu potrzene jest trochę więcej szczegółów. Trzeciej możliwości po prostu nie ma.
Atrakcja rzeczywiście niecodzienna ale raczej z innego powodu:
Ponieważ część przystanków jest za krótka, z przyczyn bezpieczeństwa czwarte drzwi w ostatnim wagonie będą zablokowane na stałe i nie będzie można z nich korzystać. Na drzwiach tych zostanie umieszczona stosowna informacja - informuje Zomkowski.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum