Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Tramwaje w Gdańsku
Autor Wiadomość
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11337
Wysłany: Wto Lis 02, 2004 6:28 pm   Tramwaje w Gdańsku

Wychodząc na przeciw prośbom admina, żeby nie mieszać za bardzo otwieram nowy wątek poświęcony gdańskim tramwajom.

Dokopałem się dzisiaj do 30 dni nr 2 (16) z lutego 2000 r. Przeczytałem ponownie artykuł o przyszłości gdańskich tramwajów i zacząłem się zastanawiać, czy gdańskie tramwaje czeka taki sam "dynamiczny rozwój" jak Wyspę Spichrzów?

Cytat z artykułu: Układ trakcji tramwajowej Gdańsk odziedziczył po przedwojennych włodarzach miasta, Po wojnie dokonano jedynie korekt oraz likwidacji niektórych linii: w końcu lat 50. zdemontowano tory na ulicy Chrobrego we Wrzeszczu i przełożono je na ul. Hallera; w 1961 roku zlikwidowano linię do Sopotu, a w 1972 roku na Orunię. W zamian dodano odcinek łączący ul. Kościuszki z ul. Pomorską.

Pokazano też plan rozwoju linii (sięgający lat 80.) na Chełm i na Morenę. Krótko mówiąc rozwój linii tramwajowych przypomina raczej ich zwijanie. :II

nowe.jpg
Plik ściągnięto 48452 raz(y) 79,21 KB

_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Grün 
Oberpomuchel


Dołączył: 03 Lis 2003
Posty: 7014
Wysłany: Wto Lis 02, 2004 6:49 pm   

Nie tylko linii i nie tylko tramwajowych. To jest ten słynny dobrobyt w łączności z Rzecząpospolitą :II
 
 
Dziki REX 


Dołączył: 05 Paź 2004
Posty: 257
Wysłany: Sro Lis 03, 2004 5:35 pm   

Z tego planu wynika, że 12 nie jeździła by już przez Chucisko. Wygląda mi to na jakiś absurd. Pamiętam nawet czemu taki plan powstał. Otuż władze miasta zapragnęły zrobić z tego skrzyżowania londowisko sla helikoperów. Tak, to nie żart. Heh. Choć mają szpital wojewódzki tuż obok chcą aby medyczne helikopery mogły lądować w razie jakiegoś wypadku na skrzyżowaniu. Ta konepcja nie przeszła nie oznacza to jednak, że linia na morenę i chełm nigdy nie powstaną. Zdaje się, że unia ma sypnąc groszem na budowę jednej z tych lini w najbliższym czasie gdyż projekt rozwoju gdańskiego ZKMu został zakceptowany pomyslnie już drugi raz. Pierwszy etap jest właśnie realizowany. Remontowane są torowiska, w zasadzie remonty te polegaja na położeniu torów od nowa. Wyremontowano przystanki itp. W kolejnym etapie ma powstać projekt jednej z wymienionych przeze mnie lini tramwajowych a potem jego etapowa realizacja. W krakowie i poznaniu realizują już od kilku lat takie ambitne projekty więc miejmy nadzieję, że w Gdańśku też się uda. W polsce jest teraz bardzo dobra atmosfera dla tego typu miejskich inwestycji dlatego uważam, że ZKM nie powinien być prywatyzowany.
_________________
Jestem gupi i wszyscy bardzo mnie rzałują!
 
Grün 
Oberpomuchel


Dołączył: 03 Lis 2003
Posty: 7014
Wysłany: Sro Lis 03, 2004 5:43 pm   

Dobrze zrealizowana sieć tramwajowa, biorąc pod uwagę to, że w Gdańsku tramwaje dysponują przeważnie własnymi "pasami", jest chyba świetną alternatywą dla samochodu. Przecież przez Gdańsk przejechać w szczycie i zdążyć, to już naprawdę graniczy z cudem. Ale do tego trzebaby trochę ruszyć głową i skarbonką. Jeśliby ludzie mieli się przesiąść do tramwajów to musiałoby ich być z cztery rezy tyle co teraz.
 
 
Dziki REX 


Dołączył: 05 Paź 2004
Posty: 257
Wysłany: Sro Lis 03, 2004 5:53 pm   

Z tego wnioske, że trzeba by się zastanowić powaznie nad nowszymi skłądami, które są szybsze i bardziej pojemne. Gdańsk pod kazdym względem wyprzedza komunikacyjnie inne miasa w polsce. Zauważcie, że prawie wszystkie torowiska są wydzielone i spełniają wymogi dla szybkich tramwajów podczas gdy w większości miast strawaje stoją w korkach razem z samochodami. Kraków wydaje właśnie cięzkie pieniądze na wydzielenie pasów trawajowych z ruchu ulicznego a my już to mamy. Trzeba wykożystać naszą dogodną syucajcę i pójść naprzód.
_________________
Jestem gupi i wszyscy bardzo mnie rzałują!
 
Piotr 
sopociak


Dołączył: 22 Paź 2004
Posty: 214
Wysłany: Sro Lis 03, 2004 6:09 pm   

Dziki REX napisał/a:
Gdańsk pod kazdym względem wyprzedza komunikacyjnie inne miasa w polsce.

Jakbym czytał mojego ulubionego pana Szczyta (i to jeszcze stojąc w korku na Hucisku obok śmierdzącego Ikarusa)
Piotr
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11337
Wysłany: Sro Lis 03, 2004 7:18 pm   

Cytat:
Z tego planu wynika, że 12 nie jeździła by już przez Chucisko. Wygląda mi to na jakiś absurd.

To nie jest absurd, chodziło o odciążenie ul. Nowe Ogrody, a nie o wybudowanie lądowiska dla helikopterów. A zjazd z Armii Krajowej w stronę Kartuskiej jest gotowy od wielu lat.
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Grün 
Oberpomuchel


Dołączył: 03 Lis 2003
Posty: 7014
Wysłany: Sro Lis 03, 2004 7:23 pm   

I ma wydzielone torowisko...
 
 
Piotr 
sopociak


Dołączył: 22 Paź 2004
Posty: 214
Wysłany: Sro Lis 03, 2004 8:09 pm   

Sabaoth napisał/a:
A zjazd z Armii Krajowej w stronę Kartuskiej jest gotowy od wielu lat.

Coś przegapiłem. Gdzie biegnie ten gotowy zjazd z Armii do Kartuskiej? I to jeszcze z wydzielonym torowiskiem?
Piotr
 
Grün 
Oberpomuchel


Dołączył: 03 Lis 2003
Posty: 7014
Wysłany: Sro Lis 03, 2004 8:29 pm   

Nieeeeee, nie z Armii na Kartuską - po prostu trasa na Sztolcenberg ma porządne torowisko po środku - o to mi chodziło.
 
 
Piotr 
sopociak


Dołączył: 22 Paź 2004
Posty: 214
Wysłany: Sro Lis 03, 2004 8:52 pm   

A to oczywiście święta prawda. Podobnie jak przygotowane podjazdy na wiadukt nad skrzyżowaniem z Łostowicką. Chodziło mi o zjazd, o którym pisze Sabaoth, widoczny zresztą na mapce pobranej z 30 dni (trasa żółta). To tak jakoś Malczewskiego, czy coś.
Piotr
 
parker 


Dołączyła: 08 Wrz 2004
Posty: 4927
Wysłany: Sro Lis 03, 2004 10:35 pm   

Cytat:
Jeśliby ludzie mieli się przesiąść do tramwajów to musiałoby ich być z cztery rezy tyle co teraz.


ja się właśnie przesiadłam, niestety z konieczności a nie wyboru... komfort mniejszy, ale nawet na odcinku wrzeszcz-dworzec główny zaoszczędzam kilka minut ;)
_________________
Czyż nie rozumie pan, że wszystko, co piękne w architekturze, osiągnięto już dawno temu? Zostało to autorytatywnie stwierdzone. (Ayn Rand "Źródło")
 
pumeks 


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7246
Wysłany: Czw Lis 04, 2004 11:48 am   

Grün napisał/a:
Nieeeeee, nie z Armii na Kartuską - po prostu trasa na Sztolcenberg ma porządne torowisko po środku - o to mi chodziło.

No i mniej więcej na wysokości kościoła Chrystusa Króla jest z tego torowiska zrobiony zjazd w kierunku Kartuskiej. Nie jestem pewien czy na Pohulance też wydzielono torowisko, ale nawet jeśli nie, to jest to stosunkowo krótki brakujący odcinek.
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11337
Wysłany: Czw Lis 04, 2004 12:59 pm   

Generalnie w tym projekcie chodzi o to, żeby Mikołajowi tramwaje nie zakłócały spokoju. Tak jak ten ze zdjęcia. Chociaż ja nie miałbym nic przeciwko temu, żeby taka siódemka jeździła po Nowych Ogrodach :hihi:

linie7.jpg
Plik ściągnięto 48348 raz(y) 22,74 KB

_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Marcin 


Dołączył: 14 Mar 2004
Posty: 4244
Wysłany: Czw Lis 04, 2004 1:29 pm   

Cytat:
Generalnie w tym projekcie chodzi o to, żeby Mikołajowi tramwaje nie zakłócały spokoju

A to Mikołaj lobbuje. :hihi:
_________________
Frakcja Miłośników Niewygodnych Kin
--------------------------------------------------------------------------
Až dojde moja poslední hodina, pochovajte mňa do bečky od vína
--------------------------------------------------------------------------

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk