Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przed wojną też robili błędy
Autor Wiadomość
Grün 
Oberpomuchel


Dołączył: 03 Lis 2003
Posty: 7014
Wysłany: Wto Paź 04, 2005 12:32 pm   

Błąd! Powinno być "nad Wierżycom" :^^
 
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11338
Wysłany: Pią Lis 25, 2005 9:33 am   

Na e-bayu pojawila sie wlasnie pocztowka Danzig - Radaunepartie mit Promenade

Niby zwykla, ale cos mi tu nie gralo. :hmmm: Przez pomylke klisza zostala obrocona i pocztowka byla lustrzanym odbiciem rzeczywistosci.

Ponizej zamieszczam dla porownania trzy inne pocztowki z tego miejsca.
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Mikołaj 
Idi Admin


Dołączył: 13 Paź 2003
Posty: 8040
Wysłany: Pią Lis 25, 2005 12:06 pm   

Cytat:
Przez pomylke klisza zostala obrocona i pocztowka byla lustrzanym odbiciem rzeczywistosci.

no bo w końu to błędnik :hihi:
 
 
Corzano 
bi-cyklista
z Północy


Dołączył: 18 Lis 2004
Posty: 4572
Wysłany: Pią Lis 25, 2005 12:12 pm   

Ten herb z lwami jest rewelacyjny. Ależ ja lubię takie gadżety...
_________________
 
Mikołaj 
Idi Admin


Dołączył: 13 Paź 2003
Posty: 8040
Wysłany: Pon Gru 12, 2005 11:41 pm   

Jezioro Ostrozykie :hihi:
 
 
pumeks 


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7279
Wysłany: Sro Gru 14, 2005 1:31 pm   

Z albumu "Danzig in alten Ansichtskarten", herausgegeben von Harry Redmann, Frankfut/Main (zeskanowany, zdaje się, przez Sabaotha): pocztówka podpisana "Zoppot" i wydawca na tej podstawie pisze, że "w 1895 Sopot miał jeszcze wygląd małej wioski rybackiej" :hihi: Tylko, czy to aby na pewno jest wioska, i czy na pewno po właściwej stronie zatoki? :haha:
_________________

 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11338
Wysłany: Sro Gru 14, 2005 5:19 pm   

Akurat tego nie skanowałem :mrgreen: Ale na Zoppot to mi nie wygląda, a tego kościółka nie kojarzę ale jako charakterystycznie położony blisko morza powinien być łatwy do zidentyfikowania.
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Mikołaj 
Idi Admin


Dołączył: 13 Paź 2003
Posty: 8040
Wysłany: Sro Gru 14, 2005 6:07 pm   

a wydawałby się, że Pumeks wystarczająco wyraźnie wskazał, co widać na pocztówce :hihi:
 
 
Sabaoth 
Zachodni Prusak


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 11338
Wysłany: Sro Gru 14, 2005 6:19 pm   

A bo ja tej drugiej strony zatoki za bardzo nie znam. :mrgreen:
_________________
www.danzig-online.pl
 
 
Rumcajs 
Rumcajs


Dołączył: 28 Paź 2004
Posty: 232
Wysłany: Sro Gru 14, 2005 7:54 pm   

Sabaoth napisał/a:
Czasami odnosze wrazenie, ze przed wojna byla pelna dowolnosc w zasadach stosowania ortografii :hihi:
STAROGARD NAD WIERŻYCO
Przypomina mi to troche zasade ze szkoly podstawowej: jak nie wiesz przez jakie "ż" napisac wyraz, napisz go przez "er żet" :mrgreen:


A może on, ten autor żetszony chciał umieść i górę i rzekę w jednym? :D

a tak BTW, ktoś wie dlaczego szczyt jest przez ż, a rzeka przez rz?
_________________
Wstawać! Wstawać i ćwicyć!
Ale czemu?! Bo rano jest!
Eeee, u mnie jest jeszcze noc...
 
 
Marcin 


Dołączył: 14 Mar 2004
Posty: 4244
Wysłany: Sob Lut 11, 2006 6:14 pm   

Kolorowe kredki w pudełeczku noszę... :wink: :hihi:
_________________
Frakcja Miłośników Niewygodnych Kin
--------------------------------------------------------------------------
Až dojde moja poslední hodina, pochovajte mňa do bečky od vína
--------------------------------------------------------------------------

 
 
Zoppoter 
Wolny Prusak

Dołączył: 28 Kwi 2004
Posty: 3687
Wysłany: Sob Lut 11, 2006 6:29 pm   

Rumcajs napisał/a:
a tak BTW, ktoś wie dlaczego szczyt jest przez ż, a rzeka przez rz?


No, rzeka to od zawsze była przez rz... :haha:

A tak poważnie, to Wierzyca wierzy w wieżę na Wieżycy...
 
pumeks 


Dołączył: 22 Paź 2003
Posty: 7279
Wysłany: Pon Lut 13, 2006 10:51 am   

Bo rzeka jest po niemiecku Ferse a wzgórze - Turmberg :%
_________________

 
danziger 
Korytarzanin


Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 4631
Wysłany: Pon Lut 13, 2006 10:58 am   

pumeks napisał/a:
Bo rzeka jest po niemiecku Ferse a wzgórze - Turmberg :%

Niee, rzeka to Fluss, a wzgórze to Berg :hihi: :wink:
_________________
da, da, da...
 
 
villaoliva 
Olivaer


Dołączył: 23 Wrz 2004
Posty: 3297
Wysłany: Nie Kwi 23, 2006 2:27 pm   

I kolejny błąd :wink:
Marine Hitler-Jugend Danzig und RAD- Männer angetreten beim Spalier der Parade in Oliva

W myślach szukałem tego miejsca w Oliwie i nie znalazłem.
To zdjęcie ma tyle z Oliwą wspólnego, że zostało wykonane na Olivaerstrasse w Neufahrwasser.
_________________
Ponury Zwracacz Uwagi na Wykraczających Poza Ramy


www.staraoliwa.pl
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk