Dawny Gdańsk Strona Główna Dawny Gdańsk


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Gdańskie inwestycje
Autor Wiadomość
Zbych 
Wonneberger


Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 915
Wysłany: Sob Lut 11, 2012 2:38 pm   Gdańskie inwestycje

Witam w nowym temacie.
Wiele dzieje się w Gdańsku i pewnie wiele się będzie jeszcze działo. Założyłem ten temat dla wszystkich dużych inwestycji bo pojedyncza inwestycja kiedyś się skończy i temat staje się martwy. W jednym temacie łatwiej będzie je znaleźć i będą uporządkowane chronologicznie.

Na początek przebudowa Kanału Raduni.
Na stronie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska Przebudowa Kanału Raduni można obejrzeć często aktualizowane zdjęcia poszczególnych stanów prac. Na początku artykułu jest notka historyczna dotycząca Kanału Raduni, oraz zdjęcia z powodzi w 2001 r.
W załączniku jedno zdjęcie dokumentujące powódź 2001 r. i jedno z ostatniej aktualizacji.

Kanal_Raduni_3.jpg
Plik ściągnięto 17344 raz(y) 119,3 KB

kanal260112_13.jpg
Plik ściągnięto 17344 raz(y) 119,46 KB

_________________
Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
 
Zbych 
Wonneberger


Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 915
Wysłany: Sob Lut 11, 2012 3:17 pm   Budowa Nowej Łódzkiej

Dobiega końca budowa linii tramwajowej łączącej pętlę na Chełmie z pętlą przy Świętokrzyskiej. Budowa linii była częścią inwestycji pod nazwą Budowa Nowej Łódzkiej. Sama Nowa Łódzka jest już oddana do użytku i otrzymała nazwę Vaclava Havla.
Fotorelacje z przebiegu budowy Nowej Łódzkiej można obejrzeć na stronie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
W załączniku mapka z nazwami przystanków tramwajowych i widok w kierunku pętli na Świętokrzyskiej (z października).

Nowa_Lodzka1.jpg
Plik ściągnięto 17337 raz(y) 31,75 KB

nlodz061011_4.jpg
Plik ściągnięto 17337 raz(y) 115,95 KB

_________________
Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
 
Zbych 
Wonneberger


Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 915
Wysłany: Nie Maj 20, 2012 9:00 pm   Tramwajem przez Ujeścisko

12 V 2012 r. ruszyły tramwaje z pętli Chełm Witosa do pętli Łostowice Świętokrzyska, co zakończyło inwestycję pod nazwą budowa Nowej Łódzkiej. Część inwestycji dotycząca budowy ulicy zakończyła się wcześniej, 23 XII 2011 r., a ulica na mocy uchwały rady miasta z dnia poprzedniego otrzymała nazwę aleja Vaclava Havla.

IMG_0019.JPG
Tramwaj jadący przy starszej części Ujeściska.
Plik ściągnięto 17033 raz(y) 119,47 KB

IMG_0024.JPG
Tramwaj jadący między współcześnie zabudowaną częścią Ujeściska, a Osiedlem Pogodnym
Plik ściągnięto 17033 raz(y) 98,49 KB

_________________
Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
 
Zbych 
Wonneberger


Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 915
Wysłany: Wto Maj 22, 2012 7:27 pm   Koniec inwestycji, początek usterek

Na oddanej dziesięć dni temu do użytku trasie tramwajowej od pętli Chełm Witosa do pętli Łostowice Świętokrzyska wysoka temperatura ujawniła drobne niedociągnięcia najbardziej widoczne na odcinku przy Ujeścisku. Tramwaje jednak kursują pokonując bardzo powoli napotkane po drodze przeszkody.

IMG_0006.jpg
Plik ściągnięto 16963 raz(y) 117,44 KB

IMG_0004.jpg
Plik ściągnięto 16963 raz(y) 118,52 KB

IMG_0001.jpg
Plik ściągnięto 16963 raz(y) 115,38 KB

_________________
Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
 
EwkaW 


Dołączyła: 04 Wrz 2011
Posty: 578
Wysłany: Wto Maj 22, 2012 10:11 pm   

Bardzo dzielne i odważne te tramwaje :wow:
 
Anker 

Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 274
Wysłany: Wto Maj 22, 2012 10:41 pm   

Genialne!
Goście z okręgu kaliningradzkiego będą się czuć w Gdańsku jak u siebie w domu.

Tramwaj.jpg
Plik ściągnięto 16924 raz(y) 38,5 KB

 
slowik45 


Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 518
Wysłany: Sro Maj 23, 2012 7:59 pm   

To może ci co u nas budowali uczyli się wcześniej w Kaliningradzie :haha:
_________________
Wszystkie sztandary tak mocno już zostały splamione krwią i gównem, że najwyższy czas byłoby nie mieć żadnego. WOLNOŚĆ.
 
feyg 


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1162
Wysłany: Sro Maj 23, 2012 8:26 pm   

Wyobraźni zabrakło przede wszystkim projektantom, wykonawca po prostu zbudował to co miał w projekcie, to nie pierwszy to raz projektującym o czymś się "zapomniało", że wspomnę przechyłkę w łuku na skrzyżowaniu Armi Krajowej i 3 Maja :hihi:
A wystarczyło uwzględnić :arrow: toto...
_________________
Pozdrowienia z Małego Kacka
 
EwkaW 


Dołączyła: 04 Wrz 2011
Posty: 578
Wysłany: Sro Maj 23, 2012 8:34 pm   

Nooo, aż wierzyć mi się nie chce, żeby przy takim przedsięwzięciu projektanci zapomnieli o dylatacjach. Przecież to abecadło. Stawiałabym jednak na fuszerkę wykonawcy, a najprawdopodobniej na oszczędnościowe cięcia. Ktoś nawalił ewidentnie, wygląda na to, że i inspektorzy nadzoru.
 
Anker 

Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 274
Wysłany: Czw Maj 24, 2012 12:58 am   

Sądzę że w tym przypadku wykonawca chciał sobie zaoszczędzić pracy i kosztów jej wykonania.
Teraz trzeba będzie zdemontować torowisko usunąć zbyt grubą warstwę podsypki no i wyrównać poziom gruntu do tego jaki jest pod torami obok
A na razie najlepiej by zrobili zamykając ten odcinek trasy, chyba że ktoś bardzo chce aby któryś z pokonujących tą trasę tramwajów wylądował na trawniku.
 
Zbych 
Wonneberger


Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 915
Wysłany: Czw Maj 24, 2012 3:55 am   

W nocy poprawiono ten odcinek trasy na tyle, że tramwaje już następnego dnia kursowały
bez przeszkód, ale wykrzywienia były nadal widoczne, tylko dużo mniejsze.
_________________
Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
 
Anker 

Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 274
Wysłany: Czw Maj 24, 2012 9:22 am   

To tak jak usiłowanie wyleczenia wstydliwej choroby pudrem.
Bez poprawienia sfuszerowanego podłoża torowiska problem będzie istniał a jego skalę zobaczymy po pierwszych większych opadach deszczu.
 
Colonel 

Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 184
Wysłany: Czw Maj 24, 2012 10:22 am   

Anker, możesz wyjasnić dlaczego piszesz o zbyt grubej podsypce i sfuszerowanym podłożu?
_________________
Polemika z durniem albo chamem jest bezcelowa, najpierw ściągnie cię na swój poziom, a potem pokona doświadczeniem.
Colonel

www.armator-i-skipper.pl
 
EwkaW 


Dołączyła: 04 Wrz 2011
Posty: 578
Wysłany: Czw Maj 24, 2012 1:18 pm   

Wczoraj na portalu Trójmiasto był artykulik na temat. Było w nim stwierdzenie, że na zakręcie trzeba zrobić po cztery nacięcia szyn, czyli po prostu dylatacje. Jeśli to nie da efektu, to wymienić ok. 22 mb. szyn. Jakoś teraz nie mogę tego artykuliku wynaleźć :roll: Z pewnością nie były to moje halucynacje, poszukam go potem jeszcze, bo jasno określa się tam przyczynę odkształcenia torowiska.
 
EwkaW 


Dołączyła: 04 Wrz 2011
Posty: 578
Wysłany: Czw Maj 24, 2012 1:20 pm   

Znalazłam :D
http://www.trojmiasto.pl/...ice-n58494.html
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dawny Gdańsk Strona Główna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template subTrail v 0.4 modified by Nasedo. adv Dawny Gdansk