To prawda.
Miałam na myśli nabytych tubylców, z musu i tych z własnego wyboru.
ale ja właśnie myślałem o tych z własnego wyboru .
w Skowronkach byli wtedy tylko tacy , prawdę mowiąc tylko jedna rodzina .
po wojnie Skowronki liczyły tylko 4 czy 5 domow nadajacych się do zamieszkania .
mowię oczywiście o Skowronki II , te zaraz przed Nowym Swiatem , tam jak ten zakręt do lasu w kierunku Przebrna .
A kto powiedział że nie wiem gdzie to jest?
Fakt ,zakrętów na drodze co prawda nie znam, no ale nie można być doskonałym.
Odpowiedzi na Twoje pytanie poprzednie nie znam, ale po to się je zadaje aby szukać rozwiązania. I to jest właśnie najfajniejsze!
Nie widziałem jeszcze żadnego zdjęcia ani z lat 1944-45, ani z lat 1949-53. Podobno coś można znaleźć w GW lub DB, ale wymaga to przewertowania 10 roczników... Ze swojej strony mogę dorzucić coś, co może przedstawiać fragment kolejki ze Sztutowa do Krynicy Morskiej - zdjęcie pochodzące z książki z 1951 roku, podpisane "Brzeg morski w pobliżu Łysicy". W lewym dolnym rogu widać coś na kształt toru kolejowego i słup telegraficzny, no ale być może mam już skrzywienie zawodowe
Nie widziałem jeszcze żadnego zdjęcia ani z lat 1944-45, ani z lat 1949-53. Podobno coś można znaleźć w GW lub DB, ale wymaga to przewertowania 10 roczników... Ze swojej strony mogę dorzucić coś, co może przedstawiać fragment kolejki ze Sztutowa do Krynicy Morskiej - zdjęcie pochodzące z książki z 1951 roku, podpisane "Brzeg morski w pobliżu Łysicy". W lewym dolnym rogu widać coś na kształt toru kolejowego i słup telegraficzny, no ale być może mam już skrzywienie zawodowe
to na pewno ten tor , jeszcze jako chłopak widziałem resztki bodunkow stacji Marinenheim w Vogelsang no i oczywiście podkłady ( metalowe ) i haki do przybijania szyn do podkładow .
i tu cosik mi nie gra , czyżby Wermacht w 44-tym używał metalowych i drewnianych podkładow .
jak wiadomo budowali tą kolej w bardzo szybkim tępie z myślą o ewakuacji uciekinierow z Prus Wschodnich a nie jak ktoś napisał że dla turystow , no i oczywiście kolej ta została rozebrana w 1953 roku a nie w 1945 przez Wermacht .
jak wiadomo budowali tą kolej w bardzo szybkim tępie z myślą o ewakuacji uciekinierow z Prus Wschodnich a nie jak ktoś napisał że dla turystow , no i oczywiście kolej ta została rozebrana w 1953 roku a nie w 1945 przez Wermacht .
W pobliżu wojskowego ośrodka wypoczynkowego w Skowronkach znalazłem kiedyś drewniany uzbrojony podkład (pewnie leży tam do dziś), a w okolicy Kątów dwie pojedyncze podkładki podszynowe... W samej Krynicy, w pobliżu głównego wejścia na plażę stoi na wydmach drewniany słup telegraficzny z resztką osprzętu - być może miał związek z kolejką. Częściowo zachowany jest przebieg trasy w terenie (przekopy, nasypy), np. między Kątami a Skowronkami...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum