Wysłany: Nie Maj 05, 2013 8:02 am Re: 133,3 mln kontra 138,9
wodnik88 napisał/a:
Trsovia napisał/a:
Każdy kto chce poprzeć akcję może ,,polubić" profil SKOM: Profil SKOM
A jest jakaś możliwość poparcia akcji dla osób bez twarzoksiązki?
Tak - można samodzielnie wydrukować petycję [POBIERZ], zebrać podpisy wśród przyjaciół, znajomych, rodziny itp. Listę można przekazać osobiście, lub przesłać pocztą (chętnie pomogę dostarczyć ją do SKOM).
Można też dodatkowo wesprzeć akcję wysyłaniem maili, co ja dziś uczyniłem:
do:
starostwo@powiat.tczew.pl
" Szanowni Państwo,
Oświadczam ,że popieram inicjatywę Społecznego Komitetu Odbudowy Mostu w sprawie wyboru wiernej rekonstrukcji historycznego Mostu Tczewskiego.
Stanowczo przeciwstawiam się utrwaleniu łataniny w obecnym wydaniu"
Wysłany: Nie Maj 05, 2013 1:41 pm Dzięki za pomysł Piotr:)
Dzięki za pomysł Piotr
Sprawa Mostu nie jest tylko lokalnym przedsięwzięciem. Nie chodzi jedynie o ułatwienie dojazdu mieszkańcom Lisewa i innych miejscowości po drugiej stronie Wisły - chociaż jest to bardzo ważne.
Most jest przede wszystkim ogromnym dziedzictwem. Z jego odbudowy skorzysta cały region. Odbudowana po wojnie gdańska STARÓWKA (300 km>>) (300 km>>) przyciąga 5 milionów turystów rocznie i stanowi o jego tożsamości. Malborski zamek przyciąga kilkaset tysięcy. Tczewski Most będzie dodatkowym magnesem dla turystów. Nasz region będzie miał im do zaoferowania kolejną, unikalną atrakcję - jakiej nie zobaczą nigdzie indziej.
Dlatego każdy - bez względu na to gdzie mieszka proszony jest o wsparcie akcji - jest to tym bardziej ważne, że pojawiły się głosy o rzekomym poparciu społeczeństwa dla koncepcji hybrydowej (tzw. łataniny).
Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z prof. Andrzejem Januszajtisem, wybitnym autorytetem w sprawie zabytków, emerytowanym dyrektorem Instytutu Fizyki PG, Honorowym Obywatelem Gdańska, laureatem Pomorskiej Nagrody Artystycznej.
Wysłany: Pon Wrz 02, 2013 11:36 am Most przemówił! - Chce wyglądać jak dawniej
W związku z wizytą w Tczewie ministra transportu Sławomira Nowaka i marszałka Senatu Bogdana Borusewicza, Społeczny Komitet Odbudowy Mostu przygotował niespodziankę - ogromny baner którego nie można było przeoczyć;) Na banerze widnieje napis: ,,Chcę wyglądać jak dawniej". Wczoraj Sławomir Nowak po raz kolejny potwierdził wolę sfinansowania inwestycji, jednak Starostwo Powiatowe nadal upiera się przy przebudowie obiektu w nowoczesnej formie.
Wysłany: Nie Paź 13, 2013 1:35 pm Strona internetowa SKOMu
Wczoraj (12.10.2013) minęła kolejna rocznica oddania Mostu Tczewskiego do użytku (w 1857 r.). Z tej okazji Społeczny Komitet Odbudowy Mostu uruchomił witrynę internetową.
Nie jestem z Tczewa ale wiem ile ten most znaczył dla Polski w 39 i z jakim poświęceniem dla niego ginęli kolejarze a wojskowi cudem potrafili go wysadzić dla polskiej racji stanu. Może na stronach społecznościowych założyć stronę z poparciem dla odbudowy mostu w wersji historycznej. Ruchy społecznościowe mają zawsze odzew na polityków - patrz referendum w Warszawie.
wiem ile ten most znaczył dla Polski w 39 i z jakim poświęceniem dla niego ginęli kolejarze
Przyznam że nie widzę w powyższej wypowiedzi sensu - o ile wiem, kolejarze (i celnicy z Szymankowa) nie poświęcili życia w obronie mostu, wręcz przeciwnie - zginęli za to, żeby polskie wojsko tczewskie mosty zniszczyło. Więc, z całym szacunkiem dla ich czynu - w kontekście planów odbudowy mostu, niekoniecznie akurat o nich powinno się przypominać.
Tczewskie mosty od strony Żuław.jpg Zdjęcie sprzed tygodnia, samowyzwalaczem ;-)
Tak oni zginęli za (patos) ojczyznę, patriotyzm. Może to i nie ma nic wspólnego z datą wybudowania mostu. Ale obecni decydenci to Polacy i może będą chcieli odbudować coś w stanie pierwotnym co ich potomkowie z takim poświęceniem unicestwili z przymusu w celu ratowania ojczyzny.
wiem ile ten most znaczył dla Polski w 39 i z jakim poświęceniem dla niego ginęli kolejarze
Przyznam że nie widzę w powyższej wypowiedzi sensu - o ile wiem, kolejarze (i celnicy z Szymankowa) nie poświęcili życia w obronie mostu, wręcz przeciwnie - zginęli za to, żeby polskie wojsko tczewskie mosty zniszczyło. Więc, z całym szacunkiem dla ich czynu - w kontekście planów odbudowy mostu, niekoniecznie akurat o nich powinno się przypominać.
No cóż, jeżeli już tak wielkim szacunkiem, jako Naród, darzymy Westerplatte, to uważam, że co najmniej porównywalnym darzyć winniśmy mosty Tczewskie. Jak zapewne jest Ci wiadome, II Wojna Światowa nie zaczęła się na Westerplatte . I choćby właśnie dlatego, jako symbol najkrwawszej w dziejach nowożytnej Europy jatki winniśmy tym mostom i ich obrońcom (oraz niszczycielom) szacunek. A tylko odbudowa w starej formie pozwoli tę pamięć zobrazować .
Znaczy się (idąc tym tropem myślenia) rozwalamy pomnik na Westerplatte, niwelujemy górkę i przywracamy stan z 1939? A po drugiej stronie kanału cumuje replika Schleswiga-Holsteina?
Kontynuując, przy naszej pomnikomanii byłoby to całkiem niezłe rozwiązanie...
Ale do rzeczy, przy niewielkiej kosztorysowej różnicy wartości odbudowy mostu w wersji "nowoczesnej" a "nawiązującej do pierwotnego wyglądu", chyba dla każdego logicznie myślącego człowieka jasnym jest, że wersja "nawiązująca" jest korzystniejsza:
-turystycznie - wysokiej klasy zabytek techniki (porównywalny z wieżą Eifla - model mostu
znajdziemy m.in. w Muzeum Techniki w Berlinie)
- jako wspomniany już "żywy pomnik" wydarzeń września 1939 - ale pomnik potrzebny wszystkim mieszkańcom obu Gmin, a nie tylko nikomu nie potrzebny klamot przy którym złożyć można wiązanki w rocznicę
-medialnie - jako wizytówka i reklama Tczewa.
- jako wspomniany już "żywy pomnik" wydarzeń września 1939 - ale pomnik potrzebny wszystkim mieszkańcom obu Gmin, a nie tylko nikomu nie potrzebny klamot przy którym złożyć można wiązanki w rocznicę
Tyle że tego argumentu bym akurat nie używał zbyt pochopnie - pojęcie "żywy pomnik" jest wieloznaczne (patrz Kopuła Bomby Aromowej, czy nieco bliżej Pałac Saski w Warszawie)
No cóż, jeżeli już tak wielkim szacunkiem, jako Naród, darzymy Westerplatte, to uważam, że co najmniej porównywalnym darzyć winniśmy mosty Tczewskie. ...
feyg napisał/a:
Znaczy się (idąc tym tropem myślenia) rozwalamy pomnik na Westerplatte ...
Westerplatte jest miejscem pamięci, a most na Wiśle w Tczewie jest dziełem użytkowym, wspaniałym zabytkiem techniki. Przywrócenie dawnego wyglądu mostu i przywrócenie dawnego wyglądu Półwyspu to dwie różne sfery. Pierwsze jest możliwe, drugie już nie, ale nawet gdyby nie było Pomnika Obrońcom Wybrzeża i górki, co powodowałoby, że drugie też jest możliwe, to i tak są to dwie różne sfery. I nie ma na to wpływu, czy II wojna światowa rozpoczęła się na Westerplatte, czy w Tczewie, czy też w Wieluniu.
_________________ Tanie nie może być dobre, drogie nie musi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum